نکاتی که قبل از خرید صندلی اپن باید بدانید

0

این روزها با رواج آپارتمان نشینی، مساحت بخش­های مختلف خانه از جمله آشپزخانه­ها کوچکتر شده است. قرار دادن یک میز ناهارخوری کوچک درون آن ممکن است کمی دست و پا گیر باشد. اما با یک دکوراسیون هوشمندانه شما می­توانید کانتر و اپن خود را به میز ناهارخوری تبدیل کنید. کافی است چند صندلی اپن بخرید و در اطراف آن قرار دهید. به همین راحتی! اما فراموش نکنید که در زمان خرید این صندلی­ها باید به نکات مختلفی توجه کنید و نمونه­ای را بخرید که بتوانید تا مدت­ها از آن استفاده کنید و از همه مهم-تر برای تمامی اعضای خانواده قابل استفاده باشد.

راهنمای انتخاب صندلی اپن برای آشپزخانه

پارامترهای مختلفی در زمان خرید بسته به سلیقه و نیاز شخص مورد بررسی قرار داده می­شود. اما در این میان برخی نکات مهمی وجود دارد که در زمان خرید صندلی اپن باید به آن توجه کنید. این نکات شامل موارد زیر می­باشد:

 صندلی اپن

ارتفاع مناسب صندلی اپن و پایه آن

صندلی آشپزخانه به دلیل اینکه ارتفاع اپن به نسبت میزها بیشتر است، بلندتر می­باشد. این طراحی سبب راحتی مصرف کننده می­شود. عموما ارتفاع استاندارد برای ساخت این صندلی برابر با ۶۰ الی ۶۵ سانتی­متر است. اما رابطه مستقیمی هم با ارتفاع کانتر دارد و هرچه بلندتر باشد پایه­های آن نیز کشیده­تر خواهد بود. برای کانترهایی با ۱۰۵ سانتی­متر ارتفاع بهتر است به سراغ صندلی­های با ارتفاع ۷۵ سانتی­متر بروید.  طراحی صندلی اپن متناسب با اناتومی بدن می­باشد تا در حین استفاده پاها به زمین برسد یا دارای پایه مجزا جهت قرار دادن پا باشد.

صندلی اپن با پشته یا بدون پشته؟

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در هنگام خرید، پشته صندلی می­باشد. انتخاب آن کاملا سلیقه­ای است. اما باید بدانید که در دو مدل پشته کوتاه و پشته بلند تولید می­شوند. مدل­هایی که پشته­های کوتاه دارند ظریف­تر بنظر می­رسند و برای آشپزخانه­های کوچک­تر توصیه می­شوند. مدل­هایی که پشته آن­ها ارتفاع بلندتری دارند برای آشپزخانه­های بزرگ ایده­آل خواهد بود. مدل­های بدون پشته هم وجود دارد که در صورت تمایل می­توانید تهیه کنید اما عدم تکیه به صندلی در این مدل­ها کمی اذیت کننده است و برای استفاده طولانی مدت گزینه مناسبی نیست.

دستگیره صندلی اپن

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار دهید، وجود دسته برای صندلی است. باتوجه به مدل های مختلفی که صندلی آشپزخانه دارد، شما می­توانید هر طرحی را انتخاب کنید اما باید بدانید که مدل های دسته دار، به خاطر دسته آن­ها حجیم تر می­شوند و باعث می­شود که فضا شلوغ بنظر برسد. از طرفی فضای بیشتری هم با توجه به طراحی که دارد اشغال می­کند. اما اگر در حین صرف وعده­های غذایی ترجیح می­دهید که به یک دسته تکیه دهید این مدل­ها برایتان گزینه خوبی است. برای خانواده­هایی که دارای فرزند کوچک هستند هم صندلی اپن دسته­دار گزینه مطمئن­تری خواهد بود.

صندلی اپن

صندلی اپن چرخان یا صندلی اپن ثابت کدام بهتر است؟

صندلی­های اپن در دو مدل چرخان و ایستاده تولید می­شوند. در نوع ثابت، امکان چرخیدن بدنه صندلی به سمت­های مختلف وجود ندارد برعکس مدل چرخان که می­توانید به آسانی با یک حرکت آن را به هر سو که می­خواهید بچرخانید و مورد استفاده قرار دهید. مدل­های چرخان با توجه به طراحی و ساختاری که دارند از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

طراحی ظاهری شیک و جذاب

صندلی اپن یکی از عناصر اصلی چیدمان شما خواهد بود. به همین خاطر باید ظاهری زیبا داشته باشد که با سبک دکوراسیون شما هماهنگ باشد. اگر سبک چیدمان شما کلاسیک است صندلی اپن چوبی بخرید و برای سبک چیدمان مدرن هم صندلی اپن استیل را انتخاب نمایید. این هماهنگی سبب می­شود تا آشپزخانه­ای شیک داشته باشید که جلوه­ای منحصر به فرد دارد.

صندلی اپن

انواع مدل­های گوناگون صندلی

هر صندلی اپن با طراحی خاص خود در شکل های مختلف تولید می­شود که سبب شده تا این محصول انواع مختلفی داشته باشد. یکی از پر فروش­ترین آن­ها صندلی اپن نیلپر است که بسته به سبک چیدمان و مدل مد نظر خودتان و همچنین طراحی آشپزخانه می­توانید انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

رنگ صندلی اپن

تنوع رنگی این محصولات بسیار بیشتر از تصور شما است. به جرات می­توان گفت هر رنگ از صندلی را که بخواهید می­توانید سفارش دهید. رنگ صندلی اپن باید با تم رنگی چیدمان ست شود و جذابیت بصری چشم نوازی ایجاد کند.

برای کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع صندلی اپن راحت ایرانی می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چندسو ارتباط برقرار کنید:

۰۹۳۵۵۸۰۰۱۶۷ – ۰۲۶۳۲۸۲۸۲۹۰ – ۰۲۶۳۲۸۲۸۲۹۳
Chandsoo.com

 

استفاده از صندلی اپن یا صندلی بار

این سوالی است که بسیاری از افراد در ذهن خود دارند و نمی­دانند که باید کدام یک ازاین صندلی­ها را انتخاب کنند. اما باید بدانید که هیچ قانون مشخصی برای آن وجود ندارد. شما مختار هستید هر یک از این صندلی­ها را که دوست دارید انتخاب کنید. بیشتری عاملی که در انتخاب و خرید آن­ها نقش دارد ظاهر و هماهنگی با دکوراسیون شما خواهد بود. اجازه دهید با یک مثال توضیح دهیم. زمانی که اپن آشپزخانه شما به سبک روستیک طراحی شده و دارای یک میز بار به جای ستون است ­بی­شک صندلی بار انتخاب فوق­العاده جذاب خواهد بود اما زمانی که آشپزخانه شما به صورت جزیره­ای است و هیچ ربطی به فضای بار و… ندارد در این صورت می­توانید صندلی آشپزخانه با طرح­های دیگر را انتخاب کنید. ناگفته نماند که نظر شخصی شما بر هر اصل دیگری الویت دارد و به عبارتی با هر صندلی که احساس راحتی و رضایت بیشتری دارید را می­توانید خریداری نمایید.

برای کسب اطلاعات لازم درباره قیمت انواع مدل ها و برندهای صندلی اپن می‌توانید از طریق راه‌های زیر با چندسو ارتباط برقرار کنید:

۰۹۳۵۵۸۰۰۱۶۷ – ۰۲۶۳۲۸۲۸۲۹۰ – ۰۲۶۳۲۸۲۸۲۹۳
Chandsoo.com

 

ویژگی های صندلی اپن مناسب چیست؟

تنوع صندلی­های اپن بسیار زیاد است و کار انتخاب را برای خریداران سخت می­کند. اما زمانی که با ویژگی­های اصلی این صندلی آشنا شوید به راحتی آن را انتخاب خواهید کرد. از مهم­ترین ویژگی که باید صنـدلی اپن داشته باشد می­توان موارد زیر را نام برد:

نشمینگاه نرم و راحت داشته باشد

شما علاوه بر صرف وعده­های غذایی به منظور انجام کارهای آشپزی و… هم ساعت­ها روی این صندلی­ها خواهید نشست. بسیار مهم است که نرم و راحت باشد و احساس فشار اضافه­ای نداشته باشید.

رویه قابل شست و شو برای صندلی اوپن

از متریال گوناگونی برای ساخت صـندلی اپن استفاده می­شود. برخی از جنس پارچه است و برخی مخمل و… بهتر است صندلی را بخرید که پارچه آن قابل شست و شو باشد. قطعا در فضایی همچون آشپزخانه که دائما درحال پخت و پز هستید، احتمال کثیفی آن بسیار زیاد و است باید این قابلیت را داشته باشد تا بتوانید به راحتی آن را تمیز کنید.

صندلی اپن

وزن سبک و مقاومت بالا صندلی اپن

از دیگر ویژگی­های صنـدلی اپن ایده­آل، سبک بودن آن است. وزن سبک این محصول سبب می­شود تا بتوانید به راحتی آن را بلند کرده و جابه­جا کنید. اما این سبک بودن نباید باعث شود که مقاومت کمی داشته باشد.

نظرات