بیوگرافی حاج حسن خلج مداح و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی و مداحی ها

0

بیوگرافی حاج حسن خلج مداح و همسر و فرزندانش + زندگی شخصی و مداحی ها

بیوگرافی حاج حسن خلج

حاج حسن خلج : زاده ۱۳۴۵ در تهران ، مداح اهل بیت (ع) می باشد. در ادامه به معرفی و بیوگرافی حاج حسن خلج مداح و همسرش و فرزندانش و آثار مداحی ها و اینستاگرام وی می پردازیم. با ما همراه باشید.

حاج حسن خلج

کربلایی حسن خلج در محله قدیمی تهران خیابان اتابک و خاوران و در یک خانواده متوسط معمولی بزرگ شد و از ۱۲ سالگی توام با شروع انقلاب اسلامی از جلسات محلی شروع به مداحی کرد، مادرش از زنان تاثیرگذار محله در موضوعات مذهبی بود که همین ایجاد شوقی در او برای نوحه سرایی می کرد. با شروع انقلاب اسلامی شروع به شعر سرایی و مداحی می کرد . مدتی بعد از مداحی با آقای منصور ارضی آشنا شد، از نظر فنون خوانندگی تا حدود زیادی از ایشان بهره برد، مدتی بعد سبک خاصی از مداحی را انجام داد که باعث شد به شهرت برسد.

بخشی از گفتگوی ایشان

نظرتان راجب نفوذ موسیقی در مداحی چیست ؟

من به موسیقی اصیل علاقه مندم و یکی از چیزهایی که در مداحی ام استفاده کرده ام همین ردیف های آوازی بوده است آن هم نه بطور عملی که کلاس بروم و بیاموزم ، همین مقدار که آوازی را می شنیدم ، سعی ام بر این بود که بتوانم از نظر شنیداری خوب لذت ببرم و وقتی که خوب می شنیدم این آواز در جان و وجود من تاثیر می گذاشت و در مداحی ام هم نفوذ پیدا می کرد.

حالت روحی مداح باید چگونه باشد؟

مداح در واقع حالت روحی و باطنی خود را به ظهور می آورد و این حالات روحی مداحی است که شیوه مداحی او را مشخص می کند،کسی که ناآرام می خواند از نظر روحی ناآرام و از نظر باطنی در تلاطم است.

چرا به مداحی علاقه دارید؟

روضه خوانی را دوست دارم ، برای من هیچ چیز لذت بخش تر و شیرین تر از این نیست که در حال روضه خوانی باشم و مردم گریه کنند.

حسن خلج کیست

 

همسر حاج حسن خلج کیست

آقای خلج سال ها پیش با حاجیه خانم قاسم نژاد ازدواج کرده و دارای سه فرزند می باشد. متاسفانه در اردیبهشت ۱۳۹۰ حاجیه خانم قاسم نژاد همسر حاج حسن خلج دار فانی را وداع گفتند ،گفته می شود ایشان مدت زمان طولانی از بیماری رنج می بردند.

صفحه اینستاگرام

پیج رسمی و صفحه شخصی ایشان به نام h_khalaj در اینستاگرام موجود میباشد.

عکسهای جدید حاج حسن خلج

مداح معروف حاج حسن خلج

عکس های حاج حسن خلج

مداحی های حاج حسن خلج

روضه حسن خلج

زندگی شخصی حسن خلج

اینستاگرام حاج حسن خلج

همسر حاج حسن خلج

 دانلود همه ی روضه های حسن خلج

همراه ما باشید

نظرات