بخاری درجا

0

بخاری درجا
مناظر زمستانی، برف و یخ می توانند رمانتیک باشند، اما اگر خودرو در صبح یخ زده باشد، ناراحت کننده هستند. در حالی که خراش دادن شیشه از روی ماشین هنوز نسبتاً آسان است، اما با یک وسیله نقلیه تجاری بسیار دشوار است.

به همین دلیل پیشنهاد نصب بخاری درجا  هر سال بیشتر می شود. بهترین بخاری‌های دیزلی نه تنها شیشه خشک نگه می‌دارند، بلکه فضای داخلی را گرم می‌کنند و اطمینان می‌دهند که آب و روغن موتور از قبل گرم می‌شوند و موتور نیازی به استارت سرد ندارد.

 بخاری درجا

بخاری درجا  چیست ؟

دمای زیر صفر نه تنها ما را آزار می دهد، طبیعت و حیوانات را آزار می دهد، ماشین های ما نیز از دمای پایین رنج می برند. با استفاده از یک بخاری درجا  خوب ، فضای داخلی و در برخی موارد موتور از قبل گرم می‌شود و در هنگام راه‌اندازی به دلیل ویسکوزیته ضعیف روغن، آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

این بخاری های به صورت بخاری های دیزلی یا بنزینی برای نصب و در دسترس هستند . بخاری های دیزلی (Parking heater)حرفه ای همچنان آب خنک کننده را با گرما تامین می کنند که برای شروع فوری موتور بسیار ملایم است.

بخاری دیزلی مخصوصاً برای وسایل نقلیه دیزلی کاربردی است، زیرا گازوئیل می تواند در دماهای زیر صفر لخته شود و موتور دیگر روشن نمی شود، زیرا در دمای منفی ۲۳ درجه سانتیگراد، خودروی دیزلی با وجود دیزل زمستانی موجود در پمپ بنزین تمام شده است.

بخاری درجا ( کمکی) برای چه مواردی استفاده می شود؟

نصب بخاری درجا به معنای پیش گرم کردن سلول مسافری انواع وسایل نقلیه است. گرمای موتور در حال کار استفاده نمی شود، اما به طور مستقل تامین می شود. بین این سیستم ها تمایز قائل شده است:

گرمایش با سوختی کار می کند که یا از باک خودرو تغذیه می شود یا مخزن یکپارچه خود را دارد.

در صورت وجود اتصال برق یا اتصال آنها به شبکه داخلی (باتری یا فندکی) گرمایش را می توان به صورت برقی نیز انجام داد.

بخاری کمکی یا فضای داخلی خودرو را گرم می کند و یا از طریق مدار آب خنک کننده به بخاری خودرو ادغام می شود.

بخاری دیزلی را می توان در خودروهای هیبریدی یا خودروهای صرفاً الکتریکی نیز نصب کرد.

بخاری درجا وابسته به سوخت

این نوع پرکاربردترین نوع بخاری پارکینگ یک خودرو می باشد. اصل بسیار ساده است. سوخت در محفظه احتراق بخاری کمکی می سوزد. گرمای حاصل به یک اجاق گاز متوسط، آب یا هوا مانند یک اجاق آبدار در خانه منتقل می شود. بخاری پارکینگ دیزلی گرمای زیادی تولید می کند.

بخاری درجا

ما بین دو سیستم تامین سوخت تمایز قائل می شویم:

۱٫سوخت مورد نیاز از مخزن وسیله نقلیه تغذیه می شود که معمولاً قبلاً در کارخانه تهیه یا نصب شده است

۲٫بخاری پارکینگ باک بنزین مخصوص به خود را دارد. اگر خالی باشد، گرمایش کمکی به طور خودکار خاموش می شود. این سیستم پرکاربردترین سیستم مقاوم سازی است.

مزایا و معایب بخاری درجا

مزایای

  •      گرمایش کمکی ۶ کیلو وات و ۸ کیلو وات خروجی گرمایش بالا
  •      از جمله مخزن و کیت اتصال
  •      یخ زدایی پنجره
  •      گرم شدن فضای داخلی با عملیات هوا
  •      گرمایش موتور هنگامی که در چرخه آب ادغام می شود

معایب

  •       نصب باید توسط متخصص انجام شود
  •       اگزوز گرمایش کمکی لازم است
  •       سوخت های فسیلی برای محیط زیست مضر هستند

گرمایش هوای الکتریکی

به طور عمده یک نوع فن هیتر برای استفاده وجود دارد. می توان آن را داخلی یا به عنوان یک دستگاه قابل حمل استفاده کرد. این گزینه های گرمایشی بسیار سازگار با محیط زیست هستند. در اینجا نیز راه های مختلفی برای تامین انرژی وجود دارد.

ما بین سه گزینه اتصال مختلف تمایز قائل می شویم:

۱- نصب گرمایش کمکی ۱۲ ولت برای اتصال به باتری ماشین

۲- گرمایش کمکی ۲ کیلو وات می تواند با هزینه کم از طریق برق خانگی وصل شود

۳- بخاری ۱۲ ولت هوا از طریق آداپتور ماشین

بخاری های دیزلی با اتصال ۲۳۰ ولت بسیار موثر هستند زیرا بار باتری را سنگین نمی کنند. علاوه بر این، عملکرد با یک آداپتور ۱۲ ولت نمی تواند به این خروجی گرمایش برسد.

عملیات از طریق: مزایای برق گرمایش هوا معایب الکتریک گرمایش هوا
باتری اتومبیل • گرم کردن فضای داخلی

• یخ زدایی پنجره

• باید توسط یک متخصص نصب شود
برق ۲۳۰ ولت • گرمایش سریع فضای داخلی

• یخ زدایی پنجره

• نیازی به نصب دائمی ندارد

• سوراخ مورد نیاز برای سیم کشی

• فقط در صورتی که اتصال سوکت موجود باشد

ویژگی های بخاری پارکینگ

 

بسته به اینکه کدام بخاری ماشین را نصب می کنید، عملکردهای کم و بیش مفیدی در دسترس هستند. البته این موارد در قیمت کم بخاری کمکی  نیز منعکس می شود . اما چه کسی بخاری کمکی را تجربه می‌کند، تأیید می‌کند که هر اضافی به‌خصوص در روزهای سرد اهمیت دارد.

بخاری درجا

مشاوره خرید بخاری پارکینگ ما

قبل از اینکه یک بخاری کمکی بخرید ، باید از قبل موضوع را مطالعه کنید. رتبه بندی بخاری درجا در اینترنت و همچنین توصیه های سازنده خودرو برای خرید بخاری کمکی بسیار مفید است. موارد دیگری را که باید در نظر بگیرید اینجا بخوانید:

کدام بخاری پارکینگ مناسب است؟

این سوال را می توان به راحتی به یک مخرج مشترک تقلیل داد. بخاری های دیزلی برای نصب و با اتصال به باتری یا سوخت خودرو فقط برای وسایل نقلیه بزرگتر، ون یا موارد مشابه مناسب هستند.

بخاری های دیزلی با مخزن مخصوص خود را می توان در محفظه مسافر نصب کرد. اولی حتما باید در کارگاه تخصصی نصب شود. گرمکن های هوا برای شبکه داخلی یا مستقیماً به باتری متصل می شوند یا از طریق آداپتور ماشین کار می کنند.

کدام بخاری پارکینگ برای سفرهای کوتاه؟

اگر فقط مسافت‌های کوتاه را رانندگی می‌کنید، زود به سر کار می‌روید . و عصر برمی‌گردید، باید یک بخاری درجا با زمان گرم کردن کوتاه تهیه کنید. با این حال، یک باتری با شارژ خوب باید در اینجا موجود باشد، زیرا دینام قادر به شارژ کامل باتری در سفرهای کوتاه نیست.

از کجا می توانم بخاری در جا بخرم؟

شما می توانید از شرکت فروش پخش بخاری درجا  خرید و نصب کنید . کسانی که می خواهند ازبخاری درجا خرید کنند می توانندبرای استعلام از قیمت و مشاوره با کارشناسان ما با شماره های زیر تماس بگیرند.

تلفن کارخانه : ۰۲۱۴۶۱۱۵۳۷۲/۰۲۶۳۷۷۷۵۳۸۰

قیمت بخاری های درجا چقدر است؟

پورتال:  www.foroozeshpakhsh.ir مروری کوتاه بر هزینه ها و حجم کاری مقاوم سازی منتشر کرده است. شما در سایت شرکت فروزش پخش می توانید از تمای محصولات آن دیدن کنید و برای اطلاعات بیشتر از مقالات آن بخوانید و برای خرید بخاری کمکی خود بهتر تصمیم بگیرید .

کلام آخر

بخاری درجا یک وسیله خوب برای عملیات زمستانی است. اگر به طور دائم نصب شود، نه تنها شیشه ها را خشک است ، بلکه آب خنک کننده را نیز گرم می کند. این امر باعث می شود از شروع سرد موتورجلوگیری کند، همچنین باعث جلوگیری از مقدار زیادی سوخت مصرف می شود.

نکته خوب در مورد بخاری کمکی: می توانید آن را تقریباً در هر وسیله نقلیه ای به روز کنید.

نظرات