چه کارهایی در متاورس می توان انجام داد؟

0

آیا تاکنون فکر کرده‌اید که چه کارهایی در متاورس می‌توان انجام داد؟

تصور کنید بدون اینکه از خانه خود خارج شوید، لباس بخرید یا اینکه به جای حضور واقعی، در یک دفتر مجازی کار کنید، به کنسرت خواننده مورد علاقه خود بروید و در مراکز معروف کشور قدم بزنید…! متاورس واقعا نحوه تعامل ما با افراد و محیط اطراف را تغییر می‌دهد.

 چه کارهایی در متاورس می توان انجام داد

چگونه در متاورس فعالیت کنیم؟

برای شروع فعالیت در متاورس باید یک پلتفرم متاورسی انتخاب کنید و فعالیت مورد نظر خود را در آن شروع کنید.

ورود به متاورس

هرکسی که یک کامپیوتر داشته باشد می‌تواند وارد متاورس شود! بنابراین شما فقط باید مراحل ورود به آن را آموزش ببینید. به صورت کلی مراحل ورد به متاورس عبارتند از:

  1. انتخاب پلتفرم
  2. اتصال کیف پول
  3. ایجاد آواتار
  4. شروع فعالیت

پلتفرم‌های معروف زیادی برای ورود به متاورس وجود دارد که تقریبا نحوه شروع فعالیت در همه آن‌ها شامل موارد بالا است. با این حال ورود به بعضی پلتفرم‌ها مستلزم هزینه‌هایی است. چنانچه بودجه کافی برای ورود به این نوع از پلتفرم‌ها را ندارید، از موارد رایگان استفاده کنید. دسنترالند و سندباکس از جمله بهترین پلتفرم‌های رایگان متاورسی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای کسب درآمد در متاورس، استفاده کنید. لازم است بدانید هریک از پلتفرم‌ها توکن مربوط به خود را نیز دارند که می‌توان از طریق خرید آن‌ها سهام دار پلتفرم متاورسی شد. برای مثال با خرید تتا، می‌توان در پروژه تتا نتورک که یک پروژه متاورسی است و درحوزه ویدیوها فعالیت می‌کند، شرکت کرد.

بعد از انتخاب پلتفرم، برای تنظیم حساب کاربری باید یک کیف پول دیجیتالی مناسب نیز به حساب خود متصل کنید. توصیه ما این است که از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید تا امنیت درآمد به دست آمده خود را تضمین کنید. پس از آن نیز با ایجاد یک آواتار مخصوص به خود، آماده انواع فعالیت‌هایی مانند بازی، آموزش، شرکت در رویدادها و… در متاورس هستید.

چگونه در متاورس فعالیت کنیم

مزایای فعالیت در متاورس

متاورس مجموعه‌ای از امکانات جدید را برای آینده باز کرده که شاید مردم هنوز با پتانسیل فوق العاده آن ناآشنا باشند. لازم است بدانید مزایای دنیای مجازی بی‌نهایت است که ما هنوز موارد بسیاری از آن را تجربه نکرده‌ایم. به صورت کلی مزایای عمده فعالیت در متاورس شامل از بین بردن محدودیت جغرافیای، کاهش هزینه‌ها، امکان کسب درآمد، کاربرد در انواع صنایع و نوآوری‌های بیشتر است.

  • عده‌ای از افراد علاقه‌مند به توسعه و استفاده از متاورس برای ایجاد پروژه‌های خاص تجاری خود هستند و برخی دیگر به دنبال فرصت‌هایی برای درآمد از متاورس هستند. خوشبختانه متاورس پتانسیل پاسخگویی به خواسته‌های هر دو گروه را دارد. با توجه به ماهیت متن باز متاورس، هر کسی می‌تواند پروژه تجاری خود را راه اندازی کند. همچنین، افراد می‌توانند به عنوان کاربران معمولی وارد متاورس شده و از روش‌هایی مانند بازی ها، سرگرمی‌ها و NFT ها درآمد واقعی داشته باشند.
  • می‌دانیم که برخی افراد، به دلیل مواردی مانند هزینه‌ها، مسافت و… نمی‌توانند به مکان‌های مورد علاقه خود سفر کنند اما متـاورس به مردم اجازه می‌دهد تا به صورت مجازی مکان‌هایی را ببیند که نمی‌توانند از نظر فیزیکی به آنجا بروند. با استفاده از قدرت ترکیبی متاورس، AR و VR، می‌توان تجربه حضور در فضای‌های مورد علاقه خود را کسب کرد.
  • فعالیت در متاورس باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. دیگر نیازی به خرید لوازم اداری یا امکانات برای حضور کارمندان و هزینه‌های مربوط به مکان یک شرکت نیست. زیرا در متـاورس افراد به صورت دورکاری فعالیت می‌کنند که مزایای فوق العاده‌ای از کاهش هزینه‌های مصرفی گرفته تا کاهش ترافیک و… دارد.
  • بر خلاف مراکز سنتی با متاورس می‌توان فضای کاری بی‌نهایت داشت که هم هزینه کمتری دارد و هم اجازه می‌دهد مشکلات را به طور همزمان حل کرد. چرا که متـاورس تقریبا به همه چیز اجازه مدل سازی، بررسی و دسترسی را می‌دهد.

انواع فعالیت‌های موجود در متاورس

انواع فعالیت‌های موجود در متاورس

از آنجایی که متـاورس هنوز در مرحله توسعه است و شرکت‌ها هنوز در تلاش برای تکمیل زیرساخت‌های لازم برای آن هستند، هنوز به طور کامل محدودیت‌های مواردی که می‌توان در آن انجام داد، مشخص نیست. در حال حاضر توسعه دهندگان ایده‌ها را تا جایی که فناوری متـاورس اجازه می‌دهد، پیاده‌سازی می‌کنند. برخی از مواردی که در حال حاضر می‌توان در متـاورس انجام داد شامل گزینه‌های زیر است.

آموزش

متـاورس به مربیان این امکان را می‌دهد که نه تنها سبک آموزش پیشرفته‌تری ارائه کنند، بله بازدهی دانش آموزان را نیز افزایش دهند. یک مثال ساده این است که تصور کنید برای آموزش‌های مربوط به بدن انسان، دانش آموزان در فضایی چندبعدی با مغز آشنا شوند و عملکرد آن را بررسی کنند!

کار

مارک زاکربرگ در حین ارائه متـاورس خود، به صراحت اعلام کرد که یکی از اهداف این است که آن مکان به محل کار تبدیل شود، جایی که مردم بتوانند در فضاهای مجازی جمع شوند، به صورتی که انگار از نظر فیزیکی در آن جا هستند و ابزار لازم برای برگزاری جلسات را در اختیار داشته باشند. کاربران می‌توانند تجارت خود را در متاورس راه اندازی کنند و به فعالیت‌های مربوط به آن بپردازند.

سرگرمی

حضور در یک رویداد فرهنگی یا سرگرمی، بدون اینکه اتاق خود را ترک کنید، نمونه‌ای از این است که چگونه صنعت سرگرمی می‌تواند کاملا تغییر کند. بازی‌ها و سرگرمی‌های زیادی در متـاورس وجود دارد که برخی از آن‌ها پتانسیل کسب درآمد برای کاربران را نیز دارند.

خرید

با اینکه در حال حاضر نیز امکان خرید آنلاین وجود دارد اما با مـتاورس این کار بسیار واقعی‌تر به نظر می‌رسد، زیرا آواتار هر کاربر می‌تواند به صورت مجازی لباس را امتحان کند و بنابراین کاربر می‌داند که با پوشیدن آن‌ها چگونه به نظر می‌رسد و چه تغییری می‌کند.

سخن آخر

متـاورس مکانی در حال تکامل با امکانات بی‌پایان است. هر کاری که تصور کنید، می‌توانید در متـاورس انجام دهید. متـاورس فراتر از دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، برای همه وجود در دسترس است.

نظرات