چند ترفند آسان برای از بین بردن بوی بد کفش توسط پارسی بای

0

امکان دارد شما نیز جزء آن دسته از افرادی باشید که کفش هایتان چه در استفاده طولانی مدت و چه کوتاه مدت به سرعت بوی ناخوشایندی می گیرد. به نقل از پارسی بای مقاله ای در مورد راه های از بین بردن بوی بد کفش منتشر شد که قسمتی از آن را در ادامه می خوانیم ، با ما همراه باشید.

از بین بردن بوی بد کفش

ممکن است شما نیز جزء آن دسته از افرادی باشید که کفش هایتان ، چه در طولانی مدت چه در مدت زمان کم به سرعت بو می گیرد. علت این موضوع ، این می باشد که پاها برخلاف دست ها مدام داخل کفش قرار دارند و تهویه نمی شوند. عرق و گرمای موجود در داخل کفش ، زمینه مناسبی را برای رشد باکتری و قارچ های بد بو مهیا می کند. عوامل بسیار زیادی مانند زیاد راه رفتن در طول روز ، پوشیدن کفش با جنس نامناسب ، بهره گیری از جوراب های نایلونی و… همگی در بوی بد کفش تاثیر گذار هستند. بوی بد کفش نه تنها برای خودتان نیز آزاردهنده است ، بلکه باعث می شود دیگران هم از این شرایط آزرده خاطر شوند. اما دیگر نگران این موضوع نباشید ، زیرا روش های بسیار زیادی برای از بین بردن بوی بد کفش وجود دارد که شما با انجام دادن یکی از این روش ها دیگر از شر بوی بد کفش خود راحت خواهید شد. یکی از راهکارهای از بین بردن بوی بد کفش استفاده از کفش مناسب با تهویه خوب است ، کفشی که هوا به راحتی داخل آن در رفت و آمد باشد. بنابراین بهتر است به سراغ برندهای باکیفیت و معتبری مانند اسکچرز بروید. شرکت اسکچرز با تولید محصول های باکیفیت و مقاوم خود توانسته است توجه بسیاری از افراد را جلب کند. سایت پارسی بای بزرگترین فروشگاه فروش انواع کفش اسکچرز اصل در ایران است که انواع کفش زنانه اسکچرز ، کفش مردانه اسکچرز و کفش دخترانه و پسرانه اسکچرز را در طرح های متنوع و گوناگون در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

چرا پا عرق می کند ؟

پای هر انسانی ، بدون در نظر گرفتن درجه حرارت بدن او ، یا فصلی که داخل آن قرار دارد امکان دارد که عرق کند. این موضوع به سن و جنسیت اشخاص بستگی ندارد. منتها نوجوانان و زنان باردار بیشتر در معرض عرق کردن و بو گرفتن پا هستند که علت آن تغییر شدید هورمون بدن است. همچنین اشخاصی که به هر علتی تحت فشارهای روانی زیادی قرار می گیرند ، به بیماری تعریق بیش از حد بدن مبتلا می شوند. همچنین ورزش کردن و ایستادن در ساعت های طولانی نیز منجر به عرق کردن پا می شود.

راه های از بین بردن بوی بد کفش

  • استفاده از نمک

پوشیدن کفش بدون جوراب یکی از اساسی ترین عواملی است که منجر به بوی بد کفش مخصوصا در تابستان می شود. نمک با جذب رطوبت کفش از ایجاد بوی بد جلوگیری می کند و بوی نامطبوع کفش را کمتر می کند. برای بهره گیری از این روش بهتر است هر چند روز یکبار مقداری نمک داخل کفش هایتان بریزید تا رطوبت موجود در کفش هایتان منجر به بوی بد نشوند.

  • استفاده از جوش شیرین

مقدار کمی از جوش شیرین را داخل کفش هایتان بریزید و اجازه دهید یک شبانه روز داخل آن ها باقی بماند سپس جوش شیرین را از داخل کفش هایتان خارج کنید. توجه داشته باشید که از جوش شیرین برای کفش های چرمی بهره گیری نکنید زیرا منجر به خشکی کفش می شود.

  • استفاده از پودر بچه

بهره گیری از پودر بجه در حقیقت یک اقدام پیشگیرانه می باشد و درمان محسوب نخواهد شد اما جواب می دهد. کافی است پس از تمیز کردن کفش هایتان مقدار اندکی از آن را داخل کفش هایتان بریزید تا از بو گرفتن مجدد کفش هایتان جلوگیری کنید.

از بین بردن بوی بد کفش

  • استفاده از الکل

برای انجام دادن این کار یک اسپری بردارید و به مقدار مساوی الکل و آب داخل آن بریزید. سپس این محلول را داخل کفش هایتان اسپری کنید و کفش ها را در یک فضای باز قرار دهید تا به صورت کامل خشک شوند. الکل باعث از بین رفتن باکتری ها می شود و از تجمع رطوبت و ایجاد بوی نامطبوع خودداری می کند.

  • استفاده از چای کیسه ای

چای سیاه شامل تانین بوده که در از بین بردن باکتری هایی که داخل کفش هستند بسیار مفید است. برای انجام دادن این کار کافی است چای کیسه ای را داخل مقداری آب جوش بیاندازید و صبر کنید تا چند دقیقه بماند. سپس آن را از داخل آب بردارید و بیرون بگذارید تا خنک شود و پس از خنک شدن داخل کفش هایتان بگذارید و صبر کنید تا یک ساعت داخل کفش هایتان بماند و بردارید.

  • استفاده از پوست لیمو و پرتقال

برای انجام دادن این کار پوست لیمو و پرتقال را جدا کنید و به مدت یک روز کامل داخل کفش هایتان قرار دهید.

  • استفاده از سرکه

بهره گیری از سرکه یک روش بسیار عالی برای رفع بوی بد کفش است. برای انجام دادن این کار کافی است آب و سرکه را به میزان مساوی بایکدیگر ترکیب کنید و نیم ساعت قبل از پوشیدن کفش به داخل آن اسپری کنید و اجازه دهید تا به صورت کامل خشک شود و سپس کفش هایتان را بپوشید. همچنین اسپری کردن سرکه بر روی پا منجر به منع رشد باکتری و بوی بد پا شود.

منبع : parsibuy.shop

نظرات