پیانو آکوستیک دست دوم با دیجیتال چه تفاوتی دارد

0

پیانو آکوستیک دست دوم با دیجیتال چه تفاوتی دارد

موسیقی همیشه یکی پرطرفدارترین هنرهای دنیا بوده است. موسیقی با سازهای مختلف، توسط نوازندگان مختلف و در سبک‌های متنوع تولید می‌شود. شما طرفدار چه سازی هستید؟ آیا تا به حال به خرید پیانو دست دوم و یادگیری این ساز فکر کرده‌اید؟

پیانو

فرق پیانو دیجیتال با آکوستیک

اولین سؤالی که برای علاقه‌مندان این ساز پیش می‌آید این است که پیانو آکوستیک دست دوم با دیجیتال چه تفاوتی دارد!

پیانو آکوستیک یک ساختار مکانیکی دارد به عبارت دیگر هنگامی که نوازنده کلاویه‌ها یا همان کلیدهای پیانو را فشار می‌دهد در داخل ساز چکشی با سیم‌ها برخورد می‌کند و صدای پیانو به گوش می‌رسد؛ پس این نوع پیانو به برق احتیاج ندارد. پیانو آکوستیک به دو نوع رویال و دیواری تقسیم می‌شود. پیانو دیواری در منازل کاربرد دارد و سیم‌های آن به شکل عمودی بسته می‌شود تا فضای زیادی را اشغال نکند در حالی که در پیانو رویال سیم‌ها به شکل افقی بسته می‌شود.

پیانو

پیانو دیجیتال برای افرادی مناسب است که می‌خواهند کم‌تر هزینه کنند. هنگام نواختن این مدل دیگر شاهد برخورد چکش به سیم‌ها نیستیم بلکه صدایی را می‌شنویم که حاصل صدای ضبط شده پیانو آکوستیک است. این صدا توسط تکنولوژی الکترونیک پخش می‌شود در نتیجه ما در این مدل به نیروی برق احتیاج داریم.

ملاک‌های خرید پیانو دست دوم یا نو

بهترین کار این است که برای خرید پیانو یک فرد با تجربه همراهتان باشد اما در هر صورت اصولی وجود دارد که بهتر است از آن‌ها آگاه باشید.

  • قیمت پیانو دست دوم

حواستان باشد که با دیدن یک پیانو ارزان وسوسه نشوید و به‌هیچ‌عنوان پولتان را برای خرید یک ساز نامرغوب هدر ندهید. رنج قیمت پیانو دست دوم آکوستیک حداقل ۵۰ میلیون و حداکثر ۵۰۰ میلیون است.

پیانو

  • کیفیت را در اولویت قرار دهید

یک پیانو با کیفیت معمولی برای یک فرد مبتدی مناسب است اما قطعاً نیاز یک نوازنده حرفه‌ای را رفع نمی‌کند. بدون شک یک پیانو نامرغوب صدای نامناسبی دارد. شما می‌توانید با توجه به نیاز خودتان سازی را بخرید که کیفیت معقولی داشته باشد.

پیانو

  • به دنبال سازهای برند باشید

هنگام خرید پیانو حتماً به دنبال برندهای شناخته شده باشید. برای این موضوع حتماً با یک فرد ماهر مشورت کنید.

  • مدل‌های مختلف را امتحان کنید

در خرید عجله نکنید و مدل‌های مختلف را امتحان کنید حتی یک قطعه کامل را بنوازید.

  • از سلامت کلیدها مطمئن شوید

تمام کلیدها را امتحان کنید و از نرمی و سلامت آن‌ها مطمئن شوید. حواستان باشد که وقتی گام بالا می‌رود تن و صدا هماهنگ باشد. اگر هنگام نواختن با حجم معمولی، صدای غیرمعمولی به گوشتان رسید حتماً بیشتر تحقیق و بررسی کنید.

پیانو

  • سلامت قطعات داخلی را بررسی کنید

علاوه بر کلیدها باید قطعات داخلی را هم بررسی کنید. چکش‌ها، دمپرها، سیم‌ها و سایر موارد را به دقت نگاه کنید. گاهی اوقات پیانوهای قدیمی به دلیل عدم رسیدگی کافی توسط موش جویده شده‌اند پس از این مرحله به آسانی نگذرید.

پیانو

ساز پیانو جزء سازهای مادر است به همین علت همیشه طرفداران زیادی دارد. در حال حاضر به خاطر تحریم‌هایی که وجود دارد اغلب پیانوهای ارزان استاندارد و کیفیت لازم را ندارند به همین خاطر شما باید هزینه بالاتری را بپردازید تا سازی که می‌خرید حداقل‌ها را داشته باشد. برای اینکه رنج قیمت پیانو آکوستیک دست دوم را بفهمید، می‌توانید از اپلیکیشن دیوار استفاده کنید.

نظرات