مک کان، پیش بینی کننده آینده اتریوم چه گفته است؟

0

قیمت اتریوم از نظر جو مک کان

جو مک کان یکی از سرمایه گذاران مطرح حوزه رمزارزهاست.همان طور که در مورد قیمت اتریوم در مقاله آینده اتریوم از نظر جو مک کان اشاره شده است، او پیش بینی کرده است که به علت منقضی شدن تاریخ قراردادهای آپشن بیت کوین، قیمت اتریوم تا سال ۲۰۲۲ به عدد ۵۰ هزار دلار خواهد رسید. همچنین آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) که یکی از برنامه نویسان و حامیان اتریوم محسوب می‌شود بیان کرده که قیمت اتریوم تا سال ۲۰۲۳ به محدوده ۱۵۰ هزار دلاری خواهد رسید. شاید با شنیدن این اعداد احساس کنید که خرید اتریوم سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای است اما نکته اینجاست که باید برای خرید و فروش در بازار ارزهای دیجیتال، بر مبنای تحلیل بنیادی و تکنیکال درست و بر اساس دانش و تجربه کافی عمل کرد تا از ضرر در بازارهای مالی جلوگیری کرد.

 قیمت اتریوم در آینده

اتریوم:گزینه محبوب سرمایه گذاری بازار ارز دیجیتال

اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار همواره یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری در بازار کریپتو بوده است. هرچند مکانیزم آن به میزان خیلی زیادی با بیت کوین متفاوت بوده و نباید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد، اما از نظر قیمتی پا به پای بیت کوین رشد کرده است. اساساً اتریوم چیست و چرا خلق شد؟ آینده آن چگونه خواهد بود؟ در این مقاله به بررسی این موارد می‌پردازیم:

اتریوم چیست؟

اتریوم یک رمزارز بوده که دارای پلتفرمی منبع باز و غیر متمرکز در بستر بلاک چین است. اتریوم، سیستمی مبتنی بر فناوری بلاک چین و دارای زبان برنامه نویسی و سیستم پرداخت مخصوص است. ایده اتریوم ابتدا در سال ۲۰۱۴ توسط خالق آن ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) عمومی شد و در نهایت و در سال ۲۰۱۵ بلاک چین آن عرضه شد. میهای الیسی (Mihai Alisie)، آنتونی دی لوریو (Anthony Di Iorio) و چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) در کنار ویتالیک بوترین و جوزف لوبین (Joseph Lubin)، از بنیان گذاران این شبکه بودند.

مقایسه بیت کوین و اتریوم

این دو توکن با هم شباهت‌هایی دارند؛ اما خرید اتریوم و بیت کوین یکسان نبوده و تفاوت‌هایی در این بین وجود دارد.

شباهت‌های بیت کوین و اتریوم

  • هر دو توکن بر بستر بلاک چین بوده و به صورت غیر متمرکز فعالیت می‌کنند.
  • هر دو از سیستم پرداخت همتا به همتا استفاده می‌کنند.
  • در هر دو پلتفرم، رمزارز از طریق استخراج به دست می‌آید.
  • هر کدام بلاک چین اختصاصی خود را دارند.
  • امنیت در هر دو شبکه بالاست.
  • تراکنش‌های هر دو شبکه برگشت ناپذیرند.

تفاوت‌های بیت کوین و اتریوم

  • اتریوم امکان اجرای برنامه‌ها و قراردادهای غیر متمرکز را فراهم می‌کند.
  • ایجاد بلوک جدید در اتریوم هر ۱۴ ثانیه یک بار است. اما برای در بیت کوین هر ۱۰ دقیقه یک بار انجام می‌شود.
  • سرعت تراکنش‌ها در شبکه اتریوم، ۱۶ تراکنش بر ثانیه است در حالی که در بیت کوین این عدد برابر با ۷ است.
  • اتریوم محدودیت عرضه ندارد در صورتی که تعداد کل بیت کوین‌ها ۲۱ میلیون عدد است.

استخراج اتـریوم

برای استخراج اتـریوم از ماینرها استفاده می‌شود. ماینرها با استفاده از قدرت پردازش خود معادلات ریاضی پیچیده‌ای را حل کرده و از این طریق یک بلاک جدید اضافه می‌کنند. در ازای این کار ماینرها پاداش دریافت می‌کنند. مقدار این پاداش در حال حاضر ۲ اتر است.

کاربردهای اتـریوم چیست؟

به طور کلی اتـریوم ۲ کارکرد اصلی دارد. اولین مورد قراردادهای هوشمند است. به این معنی که با استفاده از کدهای برنامه نویسی قراردادی بر بستر بلاک چین نوشته شده و هیچ فرد دیگری نمی‌تواند آن را تغییر داده و یا جعل کند. کاربرد دیگر اتـریوم در این است که به برنامه نویسان امکان نوشتن برنامه‌های غیر متمرکز را می‌دهد. به این معنی که اطلاعات افرادی که از برنامه استفاده می‌کنند همواره محفوظ بوده و کسی نمی‌تواند آن‌ها را سانسور کند.

اتـریوم ۲ چیست؟

توسعه دهندگان با هدف کاهش کارمزد و همچنین افزایش سرعت تایید تراکنش‌ها تصمیم گرفتند تا تغییرات جدیدی در بلاک چین ایجاد کنند. هدف از انجام این کار حرکت از الگوریتم گواه اثبات کار POW به الگوریتم گواه اثبات سهام POS است. در به روز رسانی جدید اتـریوم، ماینرها دیگر قادر به استخراج اتـریوم نخواهند بود.

آینده اتریوم

نتیجه‌گیری

اتـریوم یکی از رمزارزهای مشهور بوده که همواره توجه ویژه‌ای به آن شده است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که آینده بسیار روشنی در انتظار اتـریوم بوده و برای سرمایه گذاری بلندمدت گزینه مناسبی است. نیاز روز افزون به استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند نیز بر اهمیت این رمزارز می افزاید. اما به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری در هر بازاری از جمله بازار رمز ارزها همراه با ریسک بوده و به هیچ وجه نباید بدون داشتن آگاهی در این بازار فعالیت کنید.

نظرات