آنچه باید در مورد کاربرد dogecoin بدانیم!

0

آنچه باید در مورد کاربرد dogecoin بدانیم!

دوج کوین یکی از ۴۰۰۰ ارز دیجیتال موجود در بازار رمزارزها است که در ابتدا برای شوخی با بیت کوین ارائه شد، اما امروزه جزو یکی از برترین ارزها از نظر ارزش بازار محسوب می‌شود. البته حمایت ایلان ماسک (Elon Musk) میلیاردر معروف آمریکایی از این رمزارز نیز در رشد و محبوبیت آن بی تاثیر نبوده است. اما دوج کوین دقیقاً چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چه چیزهایی باید درباره آن بدانیم؟ در این مقاله به بررسی این موارد می‌پردازیم.

 سرمایه گذاری در دوج کوین

دوج کوین چیست؟

دوج کوین (Dogecoin) یکی از صدها ارز دیجیتالی است که اخیراً به بازار رمزارزها اضافه شده‌اند. اما برخلاف سایر ارزهای دیجیتال که برای حل کردن یک مشکل خاص ایجاد شدند، دوج کوین در اصل برای شوخی با بیت کوین و کسانی که دارایی‌های دیجیتال بدون پشتوانه حقیقی خریداری می‌کنند ایجاد شد. نکات جالبی در مورد دوج کوین وجود دارد:

  • دوج کوین در سال ۲۰۱۳ توسط دو مهندس نرم افزار و پس از یک رشد سریع قیمتی در بیت کوین ایجاد شد.
  • طراحی این آلت کوین ۲ ساعت طول کشید.
  • لوگو این توکن، یک سگ ژاپنی به نام شیبا اینو است.
  • هیچ محدودیتی در مورد تعداد دوج‌های قابل عرضه وجود ندارد.

علی رغم اینکه این توکن با هدف شوخی بیت کوین ایجاد شد، اما توانست تعداد زیادی سرمایه گذار جذب کند. این توکن به شدت در بین معامله گران رابین هود (Robinhood) طرفدار دارد. تا فوریه سال ۲۰۲۲، ارزش بازار دوج کوین چیزی در حدود ۱۹ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

دوج کوین چه کاربردی دارد؟

مانند سایر رمزارزها دوج کوین می‌تواند به عنوان ابزاری برای انتقال پول استفاده شود. شما می‌توانید از دوج کوین برای انتقال وجه و یا خرید کالا و خدمات استفاده کنید. امکان انتقال وجه به شکل ناشناس توسط دوج کوین وجود دارد. هرچند یک رونوشت از مبلغ و شرح تراکنش‌ها در معرض دید همه وجود دارد، اما کسی به هویت صاحبین کیف پول پی نخواهد برد. دوج کوین یک بلاکچین غیر متمرکز دارد که در آن شبکه‌ای از کامپیوترها تراکنش‌های این بلاک چین را تأیید کرده و اطلاعات را بر روی بلاک چین ثبت می‌کنند.

دوج کوین  چگونه به دست می‌آید؟

مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، دوج کوین نیز از طریق فرآیندی به اسم استخراج به دست می‌آید. تا فوریه سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۳۲٫۷ میلیارد دوج کوین استخراج شده و در هر دقیقه بر تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. برخلاف بیت کوین، دوج کوین هیچ محدودیتی برای عرضه ندارد.

همه چیز درباره دوج کوین dogecoin

آیا خرید دوج کوین خوب است؟

مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، دوج کوین نیز توسط هیچ دارایی فیزیکی پشتیبانی نمی‌شود. یعنی قیمت دوج کوین بر اساس میزان تقاضا و بهایی که خریداران حاضر به پرداخت آن هستند تعیین می‌شود. اما از آنجایی که عرضه این توکن محدود نیست، به نظر نمی‌رسد که مانند بیت کوین شاهد افزایش قیمت دوج کوین در درازمدت باشیم. اما این به معنی این نیست که امکان درآمدزایی از طریق معامله‌گری در این توکن وجود ندارد.

خرید دوج کوین

برای خرید دوج کوین می‌توانید از صرافی‌های معتبر در داخل و خارج از کشور استفاده کنید. اما با توجه به شرایط تحریمی صرافی‌های خارجی برای ایرانیان، در صورتی که از داخل ایران هستید استفاده از صرافی‌های معتبری مثل صرافی والکس برای خرید دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال انتخاب هوشمندانه‌تری است.

پس از بررسی قیمت دوج کوین و خرید آن، به یک کیف پول برای نگهداری دوج کوین نیاز دارید. معروف‌ترین کیف پول‌هایی که از دوج کوین حمایت می‌کنند عبارت‌اند از:

  1. کیف پول تراست والت (Trust wallet)
  2. کیف پول کوینومی (Coinomi)
  3. کیف پول اتمیک (Atomic)
  4. کیف پول کیپ‌کی (KeepKey)
  5. کیف پول اکسدوس (Exodus)
  6. کیف پول موبایل دوج کوین (رسمی)
  7. کیف پول لجر (Ledger)
  8. کیف پول ترزور (Trezor)

آینده دوج کوین

تحلیل‌های مختلفی برای قیمت دوج کوین وجود دارد. برخی از کارشناسان معتقدند که تا انتهای سال ۲۰۲۲ ما شاهد دوج کوین ۱ دلاری خواهیم بود و برخی دیگر اعتقاد دارند که قیمت دوج کوین تا ۵ سال آینده به ۱٫۵ دلار خواهد رسید. با این حال میزان هیاهویی که پیرامون این ارز دیجیتال از طرف افرادی مثل ایلان ماسک ایجاد می‌شود و به‌طور کلی تعداد افرادی که به این پروژه خواهند پیوست، در تعیین قیمت دوج کوین نقش کلیدی خواهد داشت. همچنین تعداد شرکت‌هایی که این ارز را به عنوان روشی برای پرداخت صورتحساب‌هایشان به رسمیت بشناسند نیز در تعیین قیمت دوج کوین تأثیر می‌گذارد. شما به جای مراجعه به coinbase می‌توانید برای مشاهده قیمت دوج کوین اینجا کلیک کنید.

نتیجه‌گیری

هرچند در ابتدا پروژه دوج کوین به عنوان یک شوخی با بیت کوین آغاز شد، اما امروزه شاهد رشد سهم بازار این ارز و سبقتش از بسیاری از ارزهای دیجیتال هستیم. با این حال سرمایه گذاری در حوزه رمزارزها همواره دارای ریسک‌های متعددی بوده و در صورتی که قصد معامله و یا سرمایه گذاری در دوج کوین را دارید باید با آگاهی کامل اقدام به خرید و فروش کنید.

نظرات