تلفن اینترنتی جایگزین تلفن های منسوخ و امکان ترابرد

2

تلفن اینترنتی در اکثر کشور های جهان جایگزین تلفن های آنالگ شده اند .در همه کشور های بروز دنیا تلفن به صورت زوج سیم منسوخ شده و تلفن های اینترنتی یا مبتنی بر شبکه جای خود را به زوج سیم داده و این اتفاق تا حد زیادی در چند سال اخیر در ایران هم تجربه شده است در این میان زمزمه های مبنی بر ترابرد از شرکت مخابرات به شرکت های اینترنتی هم شنیده می شود.

تاریخچه و معرفی شرکت سهامی مخابرات ایران

شرکت سهامی مخابرات ایران اولین اپراطور مخابرات کشور می باشد ویک شرکت دولتی مخابرات است که در سال ۱۳۵۰  با سرمایه‌ای بالغ بر پنج میلیارد ریال ایران تأسیس شد. این شرکت، دارای ۳۱ منطقه مخابراتی استانی درسراسرکشور بوده‌است.

شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران: شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و شرکت سرمایه کارکنان مخابرات (شسکام)، شرکت خدمات اول(tct1)، شرکت سامان سازه غدیر (مدیریت املاک)، شرکت کاراشاپ ،شرکت ارتباطات زیرساخت و ۳۱ شرکت استانی است.

شرکت مخابرات در ابتدا تنها شرکت واگذار کننده تلفن ثابت بود اما چند سالی میشه که شرکت های دیگه پا به میدان گذاشتن و خطوط ثابت شهری را روی بستر اینترنت ارائه کردند و اینگونه شد که با توجه به مشکلات موجود و ارائه راه حلی برای  حل آن موفق به جذب تعداد زیادی مشتری شدند در ادامه به تعدادی از مشکلات در ارائه خطوط ثابت می پردازیم

 تلفن اینترنتی

عواملی که باعث جایگزینی تلفن اینترنتی یا تلفن ابری به جای تلفن مخابرات شهری می شود توضیح خواهیم داد.

تلفن آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی:

با زیاد شدن مجتمع ها و نیاز داشتن به تعداد زیادی زوج سیم و همچنین عدم وجود زیر ساخت بسیاری از مجتمع های جدید امکان ارائه خط تلفن آنالوگ وجود نداشت و اینگونه شد که مخابرات و سایر شرکت هایی مثل آسیاتک و پیشگامان و… خطوط سیپ ارائه دادند و روی بستر اینترنت یا فیبر تعداد زیادی خط واگذار نمودند و از شر سیم کشی های بسیار خلاص شدند.

تعداد تماس همزمان برای شرکت ها:

خط تلفن های آنالوگ یا همان خطوط شهری مخابرات مشکل تماس همزمان دارند و در لحظه یک نفر امکان پاسخگویی به مشتریان را دارد و اگر دو یا چند تماس همزمان به سمت شماره شما ارسال شود بوق اشغال پخش می شود که این کار باعث از دست رفتن مشتری خواهد شد که با وجود خطوط سیپ یا تلفن های اینترنتی امکان ۱۰۰ تماس همزمان نیز وجود دارد.

ایجاد مزاحمت و از دست رفتن شماره بعد جا به جایی:

کسانی که مستاجر هستند و جا به جا می شوند ترجیح می دهند از تلفن های زوج سیم استفاده نکنند چون بعد از مدتی که جا به جا می شوند شماره تلفن از دست رفته که برای شرکت ها این بسیار اذیت کننده می باشد ولی در صورتی که تلفن ابری به راحتی هر جایی از ایران امکان استفاده دارند و همینطور چنیدن و چند شرکت یا خانواده از یک خط قبل شما استفاده کرده و ممکن است تماس هایی اذیت کننده داشته باشید.

سازگار نبودن خطوط شهری و هزینه زیاد راه اندازی ویپ

خط تلفن های ثابت شهری برای متصل شدن به سیستم ویپ هزینه بسیاری دارند و برای استفاده سازمانی نیاز به گیت وی های fxo یا نیاز به سانترال دارند در صورتی که خطوط سیپ ترانک یا خطوط دیجیتال به راحتی روی شبکه فعال شده و نیاز به سخت افزار ندارند. و هزینه بسیار کاهش پیدا میکندو علاوه بر کاهش هزینه با سیستم ویپ کاملا سازگار بوده و امکانات ویپ و تماس همزمان را خواهید داشت

ثبت نام و خرید حضوری خط تلفن ثابت و منتظر بودن برای نصب

درخواست و خرید خط تلفن ثابت مخابرت شاید ۲ ماه زمان بر باشد در صورتی که خطوط تلفن اینترنتی یک روزه تحویل می شوند امروزه عموم جامعه منتظر ماندن را زیاد نمی پسندن و ترجیح میدهند بعد از درخواست در کمترین زمان ممکن سرویس را تحویل بگیرند.

تلفن اینترنتی

خطوط دیجیتال یا سیپ ترانک سایر FCP ها با کد ۹ شروع می شوند و این برای بعضی شرکت ها زیاد خوشایند نیست اما کم کم این موضوع جا افتاده و طبیعی شده و همچنین شنیده می شود که بزودی امکان ترابرد از تلفن های ثابت شهری یا از تلفن های سیپ ترانک مخابرات و سایر شرکت ها وجود خواهد داشت.در صورتی که این موضوع انجام شود بسیاری از مشترکین قدیمی شرکت مخابرات اپراتور خود را تغییر خواهند داد.اما تا چه حد این خبر نزدیک یا واقعی می باشد را اطلاع دقیقی وجود ندارد.

امروزه تکنولوژی ویپ به شدت برای کسب و کار ها جذاب شده و این امر باعث می شود خطوط ویپ و همچنین سخت افزار های ویپ جایگزین تلفن های قدیمی و خطوط آنالوگ شود.

مرکز تلفن ابری به شما کمک میکند بدون داشتن هیچ سخت افزاری به صورت اپلیکیشن روی موبایل و لپ تاپ تماس ورودی و خروجی داشته باشید.و همچنین این امر باعث خواهد شد که نیرو های دورکاری را به راحتی مدیریت کنید. و از گزارشات تماس هم به نحو احسن استفاده کنید.

با سیستم ویپ امکان برون سپاری مرکز تماس نیز ایجاد شده و شرکت ها به راحتی می توانند به جای جذب نیرو جهت پاسخگویی یا پشتیبانی مرکز تماس خود را برون سپاری کنند و با برون سپاری مرکز تماس هزینه های جاری شرکت کمتر شده و علاوه بر آن با تخصص بیشتری پاسخگو تماس ها خواهند بود.

تکنولوژی ویپ برای مدیران کسب و کار بسیار اهمیت دارد چون با ویپ یا تلفن اینترنتی و تلفن ابری به راحتی می توانند کسب و کار خود و همچنین پرسنل خود را مدیریت کنند و با شنود و ضبط مکالمات و نظرنسجی مکالمات به بهترین بازدهی برسند.پیشنهاد میکنم اگر با ویپ آشنا نیستید و یا از قیمت های آن مطلع نیستید در گوگل سرچ کنید جوان تل و سایت جوان تل (https://javantel.com) را بررسی کنید حتما میتونه بهتون کمک کنه و شما هم از خطوط ویپ و تلفن اینترنتی بهرمند شوید.

2 دیدگاه در “تلفن اینترنتی جایگزین تلفن های منسوخ و امکان ترابرد

  1. مجتبی گفت:

    تلفن اینترنتی و تلفن ابری تکنولوژی هست که چند سال از ایران جلوتر پیش رفته چون هنوز خیلیا متوجه این منظور نشدن و دائما به چالش های اینترنت فکر میکنند اما خداروشکر تا حد زیادی اینترنت در کشور بهبود پیدا کرده و میشه گفت استیبل شده و چون بر روی شبکه داخلی می باشد تا حد زیادی جواب گو هست اما نمیشه مثل خطوط مخابرات که با زوج سیم و به صورت آنالوگ کار میکنند توقع داشت اما از نظر من با همه این موارد باز هم امکاناتی که تلفن اینترنتی میده ارزش استفاده داره هرچند که به اندازه تلفن معمولی استیبل نیست اما شما اینو در نظر بگیرید که با خرید تلفن اینترنتی ساعت غیر اداری هم میتونید از خارج دفتر تلفن های خود را جواب بدید این خیلی با ارزش هست و به راحتی میشه کسب و کار خود را دو شیفت و سه شیفت کرد حتی به صورت دورکار

  2. sina گفت:

    تلفن اینترنتی با قابلیت تماس همزمان و دورکاری به نظر من نیاز هر شرکت هست توی این بازار اگر شما یک مشتری از دست بدید اندازه کل هزینه خرید تلفن اینترنتی یا ابری ضرر کردید بهتر اینه یکبار هزینه کنید خرید کنید و اگر دو نفر یا چند نفر همزمان زنگ زدن تماسیو از دست ندید

نظرات