آشنایی با فنگ شویی اتاق خواب کوچک

0

آیا فنگشوییِ محیط اتاق خواب کوچک شما، آرامش و راحتی را آسان و دلپذیر می کند؟ در این مقاله در مورد نحوه فنگ شویی اتاق خواب کوچک صحبت خواهیم کرد. همچنین درباره نحوه قرار گرفتن سرویس خواب در این اتاق ها نیز صحبت خواهیم کرد.

برای فنگ شویی اتاق خواب اصلی، در چیدمان اتاق می توانیم پتانسیل های زیادی برای افزودن عناصر مختلف داشته باشیم. اما امروز می آموزیم که چگونه می توانیم اتاق خواب بسیار کوچک خود را جادارتر کنیم بدون اینکه به ظاهر آن آسیبی وارد شود.

 فنگ شویی اتاق کوچک

ما قصد داریم تمام نکات درباره این موضوع را با شما به اشتراک بگذاریم، شما می توانید اندازه اتاق خود را افزایش دهید و فنگ شویی اتاق خود را مجهز کنید . همچنین بتوانید چگونگی استفاده بهتر  از یک اتاق خواب کوچک را یاد بگیرید .

اهمیت فنگ شویی برای اتاق خواب کوچک

آیا اتاق خوابی دارید که باعث می شود هر زمان که بیرون هستید آرزوی بازگشت به خانه را داشته باشید؟ می‌توانید از هر دقیقه‌ای که در اتاق خوابتان سپری می‌کنید لذت ببرید، حتی اگر کوچک باشد.

چند ترفند چیدمان اتاق خواب می تواند به شما کمک کند تا جادو کنید.

شما تقریباً یک سوم از عمر خود را در اتاق خواب می گذرانید و تمام این زمان به تجدید سطوح انرژی می گذرد تا بتوانید دو سوم دیگر را بدون مشکل زندگی کنید.

اگر به دنبال چیدمان اتاق خوابی هستید که بتواند به زندگی شما چیزی اضافه کند. همچنین ارزش زیبایی شناسی را به اتاق خواب کوچک شما بیفزاید، پس فنگ شویی بهترین گزینه برای شما است. هنر باستانی فنگ شویی می تواند اتاق خواب شما را به حالتی هماهنگ تبدیل کند.

کجا از آینه در یک فنگ شویی اتاق خواب کوچک استفاده کنیم؟

برای از بین بردن کمی فضا، یک آینه تمام قد در مقابل درگاه خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید  آینه بزرگ‌تری را در روبه‌روی درب آویزان کنید که راهروی بیرونی را منعکس کند.

  • نحوه استفاده از آینه های فنگ شویی در اتاق خواب برای خانه
  • آینه فنگ شویی درست بالای تخت

با انجام این کار اتاق شما  بزرگتر به نظر می رسد. آینه های بلندتر توصیه می شود اما یک آینه کوچک نیز عمق بیشتری را ارائه می دهد.

چگونه می توانم سرویس خواب را در یک اتاق خواب کوچک قرار بدهم؟ 

با اصول فنگ شویی – چه عواملی در روابط فضایی و چگونگی ارتباط آنها با جریان انرژی زندگی (چی) – با ایده قرار دادن تخت در مقابل دیوار اصلی اتاق خواب می توانید این کار را انجام دهید.

قرار دادن تخت برای اتاق کوچک کنار دیوار – توجه به این نکته مهم است که فنگ شویی در مورد این عمل در شرایطی که لوله های گاز یا لوله های زهکشی حمام از دیوار عبور می کنند هشدار می دهد -. حتی اگر به چی اعتقاد ندارید، با این موضوع موافق هستید، به خصوص که نمی‌خواهید لوله‌های غرغره‌ای در لحظه استراحت ارزشمند شما اختلال ایجاد کند.

سرویس خواب مناسب برای فنگ شویی

چگونه با فنگ شویی اتاق خواب کوچک خود را بزرگتر نشان دهید؟

در ادامه چند نکته آورده ایم که می تواند به شما برای اتاق خواب کوچکتان کمک کند. امروزه بسیاری از مردم به ویژه در چین ، کره ، ژاپن در یک آپارتمان استودیو فنگ شویی بدون به خطر انداختن ظاهر آن اقامت می کنند.

  1. برای استفاده بیشتر از فضای خود، انباری مخفی یا سرویس خواب چند منظوره داشته باشید.
  2. پرده های بلند را از کف تا سقف آویزان کنید.
  3. هنرهای در مقیاس بزرگ مانند نقاشی دیواری، هر شی تزئینی دیگری را آویزان کنید یا نمایش دهید.
  4. برای افزایش نور مناسب در اتاق، از چند لامپ استفاده کنید تا نور را به طور یکنواخت در اطراف اتاق پخش کنید.
  5. از فرش های چند رنگ استفاده کنید تا فضا را با چاپ های زیبا مشخص کنید.
  6. سرویس خواب اتاق خواب را با پایه های باز انتخاب کنید تا تمیز کردن آن آسان باشد.

چگونه با فنگ شویی یک سرویس خواب را در یک اتاق خواب کوچک مستطیل شکل بچینیم؟

در زیر راه حل های سریع برای چیدمان یک سرویس خواب در یک اتاق مستطیلی کوچک را آورده ایم:

  1. سرویس خواب بزرگ و کوچک را در یک اتاق ترکیب کنید تا تقارن اتاق را متعادل کنید.
  2. فضای غیر ضروری را قطع کنیدتا از بیشتر فضا استفاده کنید.
  3. زاویه ها نقش مهمی در چیدمان اتاق دارند، بنابراین زوایای آن را فراموش نکنید.
  4. با استفاده از سرویس خواب تمام پایه، فضای کف را به حداکثر برسانید.
  5. برای بهترین فنگ شویی چیدمان اتاق خواب های کوچک  می توانید تخت خود را روی طولانی ترین دیوار خود قرار دهید.

تخت خواب استاندارد

چگونگی فنگ شویی اتاق خواب کوچک – ۱۳ ایده منحصر به فرد

اگر یک اتاق در خانه وجود دارد که باید برای فنگ شویی انتخاب کنید، اتاق خواب است. طبق فلسفه فنگ شویی، اتاق خواب از نظر اهمیت در مقایسه با سایر اتاق های خانه بالاتر است. در مقایسه با اتاق های دیگر خانه، زمان بیشتری را در اتاق خواب سپری می کنید.

جدا از این که زمان زیادی را در اتاق خواب می گذرانید، اتاقی است که بیشترین حالت منفعل شما را می بیند. با دانستن این موضوع، طبیعتاً ترجیح می‌دهید دکوراسیونی را پیاده‌سازی کنید که جریان انرژی مثبت را امکان‌پذیر کند.

اتاق خواب نمایانگر چیزهای زیادی در مورد شماست. بنابراین، هر گونه تغییر فنگ شویی که در اتاق خواب انجام می دهید، می تواند بیشترین تأثیر را روی شما بگذارد، به خصوص که آنها به شما نزدیک هستند.

در زیر به طور خلاصه چند ایده چیدمان اتاق خواب فنگ شویی برای اتاق خواب های کوچک را مورد بحث قرار داده ایم.

۱٫ ایجاد حس خوب

در فنگ شویی استفاده از کریستال ها می تواند بسیار پرانرژی، تسکین دهنده و آرامش بخش باشد. یک نمونه خوب، قرار دادن و استفاده از رز کوارتز است، کریستالی که به دلیل خواص درمانی و آرامش بخش معروف است.

اگر از طرفداران کریستال ها نیستید، یک سنگ نمک یا یک پخش کننده اسانس انتخاب کنید. استفاده از آنها باعث خواب خوب و پاکسازی هوا با کاهش فرکانس های الکترومغناطیسی می شود.

شما همچنین می توانید از تصاویر اتاق خواب برای بهبود ظاهر دکوراسیون اتاق خواب و همچنین انرژی های اتاق استفاده کنید.

۲٫از نور طبیعی استفاده کنید

نور هم برای بزرگتر کردن فضای کوچک و هم برای متعادل کردن فنگ شویی اتاق بسیار ضروری است. بنابراین دریافت نور طبیعی بیشتر برای بیدار کردن بدن به طور طبیعی بسیار مهمتر است. برای افزایش نور مناسب در اتاق، از چند لامپ استفاده کنید تا نور را به طور یکنواخت در اطراف اتاق پخش کنید.

۳٫ ایجاد تقارن

برای ایجاد حس تقارن و تعادل مناسب، سعی کنید هنگام تمرین فنگ شویی در اتاق خواب کوچک، سرویس خواب و دکوراسیون را به صورت جفت قرار دهید. مثلاً، هنگام انتخاب و قرار دادن قطعات، دو عدد از هر کدام ، میزهای خواب ، دو عدد چراغ رومیزی، و دو کریستال کنار تخت را داشته باشید.

سرویس خواب مناسب برای فنگ شویی

 

۴٫ یک آینه نمایش دهید

شاید شنیده باشید که قرار دادن یک آینه در اتاق خواب طبق فنگ شویی یک نه بزرگ است. اما وقتی صحبت از فاصله گذاری اتاق خواب های کوچک می شود، می توانیم از این قانون طلایی پیروی کنیم.

برای آوردن آینه ها به اتاق خواب، فقط باید مطمئن شویم که آنها به گونه ای قرار گرفته باشند که نتوانید انعکاس خود را هنگام دراز کشیدن روی تخت ببینید. دریافت بازتاب می تواند منجر به بی قراری شود.

۵٫ تختخواب خود را برای فنگ شویی خوب، درست قرار بدهید 

برای فنگ شویی عالی، تخت شما باید در موقعیت فرماندهی قرار گیرد. به این ترتیب وقتی در رختخواب هستید، باید رو به در باشید نه مستقیماً در موازات در.

از هر گونه تنظیماتی که اجازه می دهد درهای باز مستقیماً در راستای محل قرارگیری تخت شما باز شوند، خودداری کنید. موقعیت دیگری که باید از آن اجتناب کنید، «موقعیت تابوت» است که در آن هر دو پای شما به در اشاره می کند.

یک سوال دیگر این است که درب اتاق خواب هنگام خواب باید باز یا بسته باشد؟

هر دو تأثیر خاص خود را دارند، بنابراین در تمرین  فنگ شویی ، درب اتاق خواب شما باز است. در حالی که خواب هستید، به “چی” مثبت اجازه می دهد تا بیرون بیاید. خوابیدن با درهای بسته در اتاق خواب احساس امنیت را افزایش می دهد و آرامش را برای شما به ارمغان می آورد.

سرتاج تخت شما باید در مقابل یک دیوار محکم قرار گیرد و در طرفین دیگر تخت (راست، چپ و پایین) مقداری فضا در دسترس باشد. سرتاج تخت شما نباید در کنار دیواری قرار گیرد که طرف دیگر آن توالت است. برای داشتن یک فنگشویی خوب، تخت شما نباید زیر هیچ تیرآهن و سقف های شیبدار قرار بگیرد.

۶٫ زیر تخت خود را شلوغ کنید

بررسی کنید چه وسایلی زیر تخت خود دارید تا مطمئن شوید که هیچ چیز خاموش نیست. طبق فلسفه فنگ شویی، وسایل زیر سرویس خواب شما می توانند از جهاتی بر خواب شما تأثیر بگذارند. برخی از وسایل زیر تخت می توانند بلوک های ناخودآگاه در زندگی شما ایجاد کنند.

به عنوان مثال، نامه های یک عاشق سابق ممکن است باعث رکود در زندگی عاطفی فعلی شما شود. کفش ها می توانند به جای آرامش، احساس حرکت را به شما بدهند. چمدان ممکن است شما را به فکر مسافرت یا در حال حرکت نگه دارد.

فضای زیر تخت خود را آزاد نگه دارید، اگر می توانید، همه چیزِ زیر تخت خود را پاک کنید. این چیزی است که فنگ شویی توصیه می کند. انجام این کار فضایی را به چی ( انرژی نیروی حیات ) می دهد تا در هنگام خواب آزادانه در اتاق خواب جریان یابد.

اگر مجبورید از فضای زیر تخت برای نوعی انبار استفاده کنید، از وسایل نرم و مرتبط با خواب مانند پتو، ملحفه و بالش استفاده کنید.

۷٫ یک سرتاج تخت بگیرید

  • سرتاج تخت نشان دهنده حمایت و ثبات در زندگی شما، به ویژه روابط عاشقانه شما است. ایده آل ترین سرتاج های تخت محکم هستند که هیچ سوراخی ندارند.
  • انتخاب یک سرتاج تخت کامل به جریان انرژی بین شما و شریک زندگیتان انرژی مثبت بیشتری می‌افزاید.
  • حتما سرتاج تخت خود را محکم به تخت بچسبانید تا بتوانید بیشترین قدرت و حمایت را احساس کنید.

۸٫ (EMF) در فنگ شویی اتاق خواب

میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی (EMF) توسط خطوط برق و دستگاه‌های الکترونیکی ایجاد می‌شوند. آنها می توانند خطرات خاصی را برای سلامتی شما ایجاد کنند و بر سلامت کلی شما از جمله کیفیت خواب شما تأثیر بگذارند.

در سطح عملی، همه ما می دانیم که وجود این وسایل در اتاق خواب ما می تواند خواب و ریتم شبانه روزی ما را مختل کند. اگر با داشتن یک استراحت شبانه مناسب مشکل دارید، هر کاری که می توانید انجام دهید تا EMF ها را از اتاق خواب دور نگه دارید.

خرید ساعت زنگ دار و خواندن کتاب دو روش موثر برای سرگرم نگه داشتن شما و کنترل برنامه خود بدون نیاز به تلفن یا سایر وسایل الکترونیکی است.

فنگ شویی اتاق

 ۹٫ ازNightstands استفاده کنید

همانطور که قبلاً گفته شد، مطمئن شوید که در طرف دیگر تخت شما فضایی وجود دارد. بهتر است از میزهای خواب استفاده کنید، زیرا عدم تقارن داشتن تنها می‌تواند آزاردهنده باشد. همچنین این امکان را به شما و شریک زندگیتان می دهد – اگر دارید – فضاهای جداگانه ای داشته باشید.

لازم نیست که میزهای خواب همسان تهیه کنید، اما اطمینان حاصل کنید که مکمل و متعادل هستند. این کار باعث ایجاد هارمونی در فضا می شود، به خصوص اگر در یک رابطه عاشقانه هستید.

۱۰٫ فقط از رنگ های فنگ شویی استفاده کنید

به طور خلاصه، ایده آل ترین رنگ ها برای اتاق خواب شما بیشتر به نیاز شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید اشتیاق بیشتری در اتاق خواب خود داشته باشید، سعی کنید مقداری رنگ قرمز را به اتاق اضافه کنید.

رنگ های خنثی و زمینی باعث آرامش و حمایت بیشتر می شوند. اگر به دنبال سرزندگی و شفا هستید، سبز و آبی را امتحان کنید. هلویی و صورتی رنگ های بسیار خوبی برای جلب مشارکت هستند. یک چیز مهم دیگر این است که به رنگ هایی که ترجیح طبیعی آنها را دارید توجه کنید. گاهی اوقات شما دقیقاً می دانید که چه آرزویی دارید، شما فقط باید گوش کنید. تمام این رنگ ها را می توانید بر روی سرویس خواب درون اتاق خواب نیز امتحان کنید.

۱۱٫ کتاب ها را به بیرون منتقل کنید

کسانی که دوست ندارند کتاب بخوانند، اما اگر در خواب مشکل دارند، وقت آن رسیده که مکان جدیدی برای آنها پیدا کنید. این بدان معنا نیست که ما می گوییم در طول شب کتاب نخوانید. اما ما در مورد داشتن کتابخانه یا یک قفسه کتاب در اتاق خواب صحبت می کنیم. کتاب ها انرژی فعال هستند و ذهن ما را تحریک می کنند. برای داشتن خوابی آرام سعی کنید کتاب ها را بیرون بیاورید.

 

۱۲٫ آثار هنری خود را با دقت انتخاب کنید

بر اساس نوع آثار هنری موجود در اتاق خواب، می توان در مورد زندگی شخصی افراد زیادی اظهار نظر کرد. همچنین، آثار هنری موجود در اتاق خواب می تواند از جهاتی بر روحیه شما تأثیر بگذارد. برای روابط عاشقانه، بهتر است عکس های خانوادگی را در اتاق های دیگر قرار دهید. اگر مجرد هستید و به دنبال یافتن شریک زندگی هستید، از تصاویری که افراد یا اشیاء مجرد را به تصویر می کشند خودداری کنید.

در عوض، ایده مشارکت را با آثار هنری که به صورت جفت می‌آیند را ترسیم کنید. البته همیشه باید سلیقه و استایل خود را در نظر بگیرید. در نهایت، اگر با نشانه های افسردگی روبرو هستید، آثار هنری خود را در سطح چشم یا بالاتر قرار دهید تا چی یا انرژی نیروی زندگی خود را بالا ببرد.

۱۳٫ اتاق خواب خود را سم زدایی کنید

در آخرین نکته، مطمئن شوید که زمان و تلاش زیادی را برای سم زدایی اتاق خواب خود صرف کرده اید. دو روش متداول برای انجام این کار وجود دارد:

  • ابتدا تعداد مواد شیمیایی و سموم را در اتاق خواب کاهش دهید. با تغییر به محصولات پاک کننده سازگار با محیط زیست و غیر سمی شروع کنید. اگر بودجه شما از عهده آن بر می آید، سرویس خواب، لباس خواب و ملحفه های ارگانیک را ارتقا دهید.
  • دوم، فضای خود را به طور منظم پاک کنید. می توانید اتاق خواب را معطر کنید یا حتی فقط روغن پرتقال شیرین را اسپری کنید تا انرژی را برای بهترین فنگ شویی بهبود ببخشید و سم زدایی کنید.

بهترین جهت برای فنگ شویی اتاق خواب کوچک 

  • به گفته کارشناسان فنگ شویی، فنگ شویی شماره یک برای اتاق خواب های کوچک، موقعیت فرمان پذیر تخت است.
  • در فنگ شویی، یک تخت در موقعیت فرماندهی پشت یک دیوار محکم و مورب از درب اتاق خواب قرار می گیرد.
  • داشتن فرشی که انرژی تخت خواب را بیشتر کند (و همچنین کل اتاق خواب). استحکام و جذابیت بیشتری را برای فنگ شویی این چیدمان اتاق خواب کوچک استثنایی ایجاد می کند.
  • تنها کاری که باید انجام دهید این است که زمان، منابع و تلاش خود را سرمایه گذاری کنید. اتاق خواب شما شایسته بهترین فنگ شویی چیدمان اتاق خواب کوچک است و این به این دلیل است که شما لایق چیزی کمتر از بهترین ها نیستید.

فنگ شویی اتاق خواب کوچک با راهنمای قرار دادن میز

  • لپ تاپ در اتاق خواب شما با تنظیم محل کار با کامپیوتر ،دائماً کار را به شما یادآوری می کند. اصلا نیازی به آن ندارید و اتاق خواب مکانی برای استراحت است.
  • سخت‌افزار روی رایانه شخصی فرکانس‌های نامطلوبEMF  را حتی زمانی که خاموش هستند منتشر می‌کند.
  • اگرچه می‌توانیم یک میز کار کم‌حجم راجلوی پنجره اتاق نگه داریم، اما شما این فرصت را دارید که از هوای آزاد و طبیعت قدردانی کنید.

Feng Shui for a small bedroom

نحوه فنگ شویی چیدمان اتاق نشیمن کوچک 

برخی از قوانین طلایی فنگ شویی اتاق خواب برای چیدمان اتاق نشیمن بدون توجه به بزرگ یا کوچک بودن آن وجود دارد. بیایید آنها را یکی یکی در زیر بررسی کنیم.

  1. استفاده از آینه های معلق
  2. اتاق های خود را پارتیشن بندی کنید.
  3. نقشه انرژی باگوا را بخوانید .
  4. چی خوب را با رنگ های خوب اضافه کنید.
  5. بی نظمی برای جریان مثبت.
  6. سرویس خواب خوب را با گوشه های گرد قرار دهید.
  7. طراحی پیرامون پنج عنصر فنگ شویی

نحوه قرار دادن کمد در فنگ شویی اتاق خواب کوچک چگونه باید باشد؟

برای یک جریان انرژی نامحدود، کمد باید دور از بستر و مسیر ورودی قرار بگیرد. در فنگ شویی سمت چپ یانگ و سمت راست یین است. کمد را در نیمه سمت چپ تخت ببینید تا نوعی هماهنگی پیدا کنید. کمد منعکس شده را به طور مداوم دور از ورودی ها و پنجره ها قرار دهید. در زیر بهترین توصیه ها برای وسایل فنگ شویی برای اتاق خواب را آورده ایم.

سوال: چگونه تخت فنگ شویی رو به غرب باشد؟

برای خواب بهتر، شرق بهترین جهت است، مخصوصاً سر شما به سمت شرق باشد، گفته می شود که بر قدرت حافظه تاثیر می گذارد و  خواب را بهبود می بخشد . تخت با جهت غرب نیز برای تقویت هماهنگی و اراده قوی خوب است.

سوال: چرا وجود آب در فنگ شویی اتاق خواب بد است؟

آب یا هر عنصر متعلق به آن در اتاق خواب برخلاف اصول فنگ شویی است. عکس آب یا هر وسیله آبی  مانند آبنما را در اتاق خواب خود آویزان نکنید. از عنصر آب بهتر است در حمام خود استفاده کنید.

سوال: فنگ شویی اتاق خواب کوچک با دو پنجره

در یک اتاق خواب کوچک، اگر دو پنجره دارید، سعی کنید آن ها را با پرده ها یا سایبان هایی بپوشانید تا اتاق برای خواب عالی باشد. زیرا می تواند نور و نویز ناخواسته را جذب کند.

سرویس خواب متناسب با فنگشویی خانه شما

شرکت سرویس خواب هومودکورز تولیدکننده انواع سرویس خواب و تخت خواب استاندارد متناسب با فضای داخلی خانه شما می باشد. همچنین شما می توانید تمامی تغییرات مدنظر خود را بر روی محصولات مجموعه اعمال نمائید. تمامی محصولات شرکت دارای دو سال گارانتی و پنج سال خدمات پس از فروش می باشد.

نظرات