سپیده رشنو کیست؟ بیوگرافی سپیده رشنو از نویسندگی تا اتوبوس BRT تهران +عکس

14

سپیده رشنو کیست؟ بیوگرافی سپیده رشنو از نویسندگی تا اتوبوس BRT تهران

سپیده رشنو متولد ۱۳۷۳، نویسنده و فعال در شبکه های اجتماعی و داستان نویس است که پس از ماجرای درگیری فیزیکی با دختر نوجوان چادری و محجبه به نام ریحانه ربیعی در اتوبوس BRT تهران بر سر حجاب مشهور شد. او هم اکنون در بازداشت بسر می برد.

سپیده رشنو, سپیده رشنو کیست, رایحه ربیعی اینستاگرام, رایحه ربیعی کیست, سپیده رشنو اینستاگرام, بیوگرافی سپیده رشنو, همسر سپیده رشنو زن بی حجاب, درگیری سپیده رشنو و رایحه ربیعی در اتوبوس BRT تهران, سپیده رشنو زندان

بیوگرافی سپیده رشنو

سپیده رشنو داستان نویس است و فعال فرهنگی در شبکه های اجتماعی و ویراستار و مدرس نویسندگی است. از او داستانی در کتاب «جنگل آدم ها» متشکل از «هجده داستان از هجده نویسنده در دنیای حیوانات» منتشر شده است.

اعترافات سپیده رشنو در گزارش تلویزیونی آمنه سادات

گزارش خبری آمنه سادات ذبیح پور درباره ماجرای درگیری بر سر حجاب در اتوبوس بی آر تی که امشب از بیست و سی پخش شد که اعتراف کرد که فیلمی از درگیری برای مسیح علی نژاد ارسال کرده است. امنه سادات در گزارش اعلام کرد که سپیده رشنو بر خلاف گفته رسانه های خارجی، نویسنده و داستان نویس نیست.

هویت زن تذکر گیرنده بر سر حجاب

پس از چند روز مشخص کلیپی از آشتی دختر امر به معروف و زن تذکر گیرنده در رسانه ها منتشر شد که نشان می داد زنی که با دختر محجبه درگیر می شود، به جز سپیده رشنو ، یک خانمی دیگر با مانتوی طوسی و روسری مشکی است که با این دختر چادری درگیر شده است

این زن پس از گذشت چند روز جلوی دوربین خبرنگاران واقعیت ماجرای درگیری را توضیح داد.

ماجرا و جزئیات درگیری تا بازداشت

نام سپیده رشنو پس از درگیری با یک خانم چادری و محجبه در اتوبوس تهران بر سر زبان ها افتاد. او در ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱ با دختری به نام ریحانه ربیعی آمر به معروف بر سر حجاب درگیری پیدا کرد و اقدام به فحاشی نمود.

گفته میشود که خانم بد حجاب که عضو یک شبکه سازمان یافته کشف حجاب و مرتبط با مسیح علی نژاد بوده ، تا قبل از غروب همان روز دستگیر شده است. تعداد قابل توجهی از افراد این شبکه شناسایی و دستگیر شده اند»؛

خبرگزاری فارس درباره یک درگیری بر سر حجاب در اتوبوس BRT تهران و عوامل درگیری نوشت: ماجرا از آن قرار است که روز شنبه ۲۵ تیر فیلمی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در جریان آن زنی جوان و چادری ، به علت نوع پوشش یکی دیگر از زنان حاضر در اتوبوس ، اقدام به ارائه تذکر به آنان می کند.

سپیبیوگرافی سپیده رشنو زن بی حجاب درگیری اتوبوس تهران بر سر حجاب

سپیده رشنو کیست

دختر نوجوان و محجبه، به کشف حجاب در اتوبوس اعتراض می‌کند و تذکر لسانی می‌دهد. طرف مقابل با فحاشی و هتاکی وی را از اتوبوس بیرون می‌اندازد. بعد هم فیلم گرفته و منتشر می‌کند.

چند روز بعد فرد هتاک (سپیده رشنو) دستگیر شده و مشخص می‌شود، عامل و مرتبط مسیح علی‌ نژاد، خبرنگار فراری و کارمند حقوق‌ بگیر سفارت آمریکاست.

دختر بدحجاب (که فیلم را او می‌گیرد) از یک لحظه‌ای به بعد کلا با جیغ زدن‌ های غیرعادی فضای اتوبوس را متشنج می‌کند. دختر بدحجاب دیگر هم با هل دادن و درگیر شدن این تشنج را بیشتر می‌کند. اساسا یکی از ترفندهای همیشگی در ضبط این فیلم‌ها همین است. اغلب فیلم‌ها با بک‌گراند صوتی جیغ و داد است بدون آنکه اتفاق خاصی در پشت صحنه رخ داده باشد اما مخاطب با دیدن فضای متشنج، برداشت می‌کند فردی که در حال جیغ و داد است، در حال کتک خوردن است.

ضدانقلاب نیز در تکثیر فیلم درگیری و هتاکی هنجارشکنان و بدحجابان در فضای مجازی نقش موثر ایفا کرد و پیج‌های فعال خود را برای توزیع فعال این تصاویر سر خط کرد.

ضدانقلاب برای ترویج بدحجابی تلاش دارد فیلم‌هایی از درگیری و اختلاف میان آمران به معروف و بدحجابان را به طور گسترده در فضای مجازی منتشر کند.

بیوگرافی سپیده رشنو داستان نویس

خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه در خصوص ماجرای درگیری یک خانم بدحجاب با دختر آمر به‌ معروف در اتوبوس گفت: این اتفاق شنبه ساعت ۸:۴۲ صبح در اتوبوس بی‌آرتی اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: خانم بدحجاب (سپیده رشنو) که عضو یک شبکه سازمان‌یافته کشف حجاب و مرتبط با مسیح علی‌نژاد بوده، تا قبل از غروب همان روز دستگیر شده است.

این منبع آگاه افزود: همچنین تعداد قابل توجهی از افراد این شبکه سازمان یافته کشف حجاب و هتاکی و حمله به آمران به معروف، شناسایی و دستگیر شده اند که به محض تکمیل فرآیند قانونی، اطلاعات آنها منتشر خواهد شد.

این اتفاق صبح روز شنبه، ۲۵ تیر در اتوبوس بی‌ آر تی رخ داده و رشنو «عضو یک شبکه سازمان‌ یافته کشف حجاب و مرتبط با مسیح علی‌ نژاد» معرفی تا پیش از غروب همان روز بازداشت شده‌ است.

در همین حال رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: «شجاعت و شخصیت خانم محجبه» در ویدیوی منتشر شده از تذکر حجاب او «قابل تحسین» است. محمد قمی، افزود: «اگر تذکر‌دهنده دست خانم دیگر را با ناخنش خونی کرده باشد، بدتر از این رفتار و گفتار را به لحاظ اخلاقی، از همان خانم مصدوم در همین فیلم دیده‌ایم.»

رشنو، ۲۸ ساله، هنرمند، داستان‌نویس و ویراستار است و روز ۲۵ تیر بازداشت شده است.

میلاد علوی ، خبرنگار روزنامه شرق در توئیتر خود نوشت : «با فیلم تقطیع شده ، می خواهند «هتاکی» را جرم زنانی معرفی کنند که در مقابل نقض حریم خود ایستاده اند. در ثانیه های آخر فیلم کامل ، زن چادری هم فحاشی میکند؛ جرم است؟ پس چرا او آزاد است؟ کارمند سپاه است؟ با کدام مجوز مردم را تهدید و تحدید میکند؟ قانون نوشته اند برای حفاظت از خودی ها».

محسن برهانی ، وکیل دادگستری در توئیتر خود نوشت : «در خصوص درگیری دو خانم در اتوبوس ، جرم توهین ، عدم رعایت حجاب شرعی و جرح عمدی از سوی طرفین ارتکاب یافته است. مجازات جرم توهین و عدم رعایت حجاب شرعی به مراتب کمتر از جرح عمدی است. بازداشت مرتکب جرم اخفّ و عدم برخورد با مرتکب جرم اشدّ ، با قواعد حقوقی و شرعی سازگاری ندارد.»

برخی منابع: اصلاحات نیوز و خبرگزاری فارس

14 دیدگاه در “سپیده رشنو کیست؟ بیوگرافی سپیده رشنو از نویسندگی تا اتوبوس BRT تهران +عکس

  1. علی حیدری گفت:

    مطمئن شدم او بلده کی را به کجا بذاره.

  2. نعمت محمدی گفت:
    13
    1

    تو بد مملکتی گیر افتاده ایم.اصل قضیه روول کردن و چسبیدن به ظاهر قضیه. لیاقت دارید روسای فولاد مبارکه رو بگیرید

  3. داریوش گفت:
    17
    27

    لعنت خدا بر علینژاد .این کثافت میخواد حجاب از ما بگیر میخواد حیا رو از ما بگیره .ای تف به ذاتت

  4. امیر گفت:
    25
    5

    داستان قشنگی گفتید،انگار اینجا دادگاهه و ما هم قاضی که بخوایم حکم به زندانی شدنش بدیم.راستشو بگو یا اصن نگو،ما خیلی وقته کاری از دستمون بر نمیاد

  5. شما که خودتون می تونید گفت:
    17
    3

    ساییییدین چقدر تبلیغات گداها یه مطلب میخاد آدم بخونه زخمی میشیم خودتون رو کشتید اه اه

  6. مهدی گفت:
    15
    8

    الان زندانی کردن سپیده رشنو بیشتر مشکوک میآید تا اون کلیپ جریان سریع آزادش کنید سریع

  7. نهدی گفت:
    12
    14

    اون جیغ و داد و عصبانیت اصلاً نشاندهنده برنامه از. پیش تعیین شده نبود که نوشته اید مثلاً یک برنامه سازمان یافته از آن طرف مرز

  8. س گفت:
    39
    10

    بمیر بابا با این خبر گذاشتنتون ب جا اینکه دفاع کنید چرتو پرت مینویسدید خاک تو سرتون

  9. امیر گفت:
    5
    5

    قلم به مزدای طناز شعاری

  10. محمد گفت:
    24
    60

    دنبال پناهندگی گرفتنه داره اینجور میمون بازی درمیاره سپیده رشنو

  11. بابک گفت:
    31
    5

    فقط این خانم مقصر بوده ؟

  12. Nazgol گفت:
    68
    6

    اره ای کاش اختلاصگرا مال مردم خورا وکسایی که محیط زیست و منابع طبیعی ایران نابودکردن همینقدر زود ب غروب نرسیده دستگیر کنن .الهی هردوطرف این قضیه شب بتونه راحت بخابه

  13. متین گفت:
    52
    4

    ,و یه بزرگی هست و وجود داره به نام خدا ..خیلی چیزا رو برملا میکنه

  14. افشین گفت:
    93
    10

    کاش دزد ها و مال مردم خورهای مفت خور رو هم اینقد زود دستگیر میکردین

نظرات