بازیگران فیلم قانون (ایرانی) با داستانی اکشن + بیوگرافی و عکس جدید بازیگران

0

بازیگران فیلم قانون (ایرانی) با داستانی اکشن + بیوگرافی و عکس جدید بازیگران

اسامی و بیوگرافی بازیگران فیلم قانون محصول سال ۱۳۷۴ کشور ایران به کارگردانی فرامرز قریبیان به تازگی همراه با نقش ها و عوامل این فیلم که داستانی جذاب درباره قاچاقچیان در ژانر اکشن و هیجان انگیز معرفی شده اند. عبدالرضا اکبری (سروان نصر) ، فرامرز قریبیان (سرگرد ملک) و زنده یاد نرسی گرگیا (سهراب)، جمشید جهانزاده (مفخم) ، زنده یاد حامد منوچهری (گوهریان) از جمله بازیگران اصلی فیلم قانون (ایرانی) هستند

فیلم قانون 1374 ایران, اسامی بازیگران فیلم قانون, بیوگرافی بازیگران فیلم قانون ایرانی, داستان فیلم قانون نسخه ایرانی, پخش فیلم قانون از تلویزیون, عکس بازیگران فیلم قانون ایرانی

فیلم قانون محصول ۱۳۷۴ کشور ایران

فیلم قانون نسخه ایرانی یکی از فیلم های سینمایی اکشن و پرطرفدار محصول سال ۱۳۷۴ به کارگردانی فرامرز قریبیان و نوسندگی محمود حسنی داستانی از مبارزه با قاچاقچیان از تلویزیون با حضور چهره های مطرح هنری که برای اولین بار از از سینماهای کشور پخش شد و به یکی از فیلم های سینمایی سال تبدیل شد در ادامه جزئیات بیشتر درباره بیوگرافی و عکس های بازیگران فیلم قانون (ایرانی) را در مجله حرف تازه مشاهده کنید. این فیلم ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در ساعت ۲۲ از شبکه آی فیلم پخش میشود.

بازیگران فیلم قانون (ایرانی)

قانون نخستین فیلم بلند فرامرز قریبیان در سال ۱۳۷۴ است که بیشتر در عرصه بازیگری فعالیت دارد. برخی از بازیگران این فیلم فوت کردند و از دنیا رفتند. حامد منوچهری و نرسی گرگیا و منوچهر افسری از جمله بازیگران فیلم سینمایی قانون هستند که درگذشتند

این فیلم و در ژانر اکشن هیجان انگیز می‌باشد. در این فیلم فرامرز قریبیان، عبدالرضا اکبری، جمشید جهان زاده، منوچهر حامدی و نرسی گرگیا به هنرمندی پرداخته‌اند.

فیلم قانون کجا پخش میشه

خلاصه داستان فیلم قانون

مفخم فردی که قاچاقچی بین‌المللی است بار دیگر به ایران بازگشته تا محموله‌ای را با نظارت خود به خارج از کشور بفرستد. او این بار در یک معامله پنج میلیارد تومان شمش طلا از یک تاجر یهودی کلاهبرداری می‌کند. در این بین سرگرد ملک که چند سال پیش همسرش را در راه دستگیری مفخم از دست داده، مأمور پرونده مفخم می‌شود تا به کمک سروان نصر او را به دام بیاندازند.

سروان ملک این بار با کمک یک نفوذی به نام چنگیز که در باند مفخم است از محل اختفای آن‌ها و همچنین از محل انبار کالاهای قاچاق آگاه می‌شود، مفخم نیز امید پسر سرگرد ملک را به گروگان می‌گیرد؛ ولی ملک با کمک نصر و سایر همکارانش در نیروی انتظامی بعد از نبردی سخت موفق می‌شوند مفخم و گروهش را نابود کنند…

اسامی بازیگران فیلم قانون ایرانی

اسامی بازیگران فیلم قانون (نسخه ایرانی)

فرامرز قریبیان در نقش سرگرد ملک، عبدالرضا اکبری در نقش سروان نصر، جمشید جهان زاده در نقش مفخم، منوچهر حامدی در نقش گوهریان، نرسی گرگیا در نقش سهراب، محمد رجبی در نقش امید، هوشنگ دیبائیان در نقش خبرچین، منوچهر افسری در نقش تیرانداز، سعید عالم‌زاده در نقش چنگیز، رضا محمدیاری در نقش رئیس بانک و علی محمودی در نقش فریبرز، فرهاد خانمحمدی در نقش مالک، نجات علیمرادی در نقش اسکندر، هرمز سیرتی در نقش سرهنگ حمید مهین‌ دوست
اردشیر رشیدی
شاهپور قویدل
مهدی جلیلوند
یدالله مقدم
رضا راد
داوود اسکندری
بهروز مقدم
بابک بذرافشان
حمید ابوالغفاری
بامداد نادرشاهی
محمد نظافتی
علیرضا داودی

و … از جمله بازیگران فیلم سینمایی قانون ایرانی هستند

فرامرز قریبیان

فرامرز قریبیان (زاده‌ی ۲۶ آبان ۱۳۲۰، تهران) تحصیلات خود را در رشته‌ی بازیگری در مدرسه‌ی “ویژوال آرت” در آمریکا ناتمام رها کرد.

وی فعالیت سینمایی را با دستیاری کارگردان و ایفای نقش کوتاهی در فیلم «بیگانه بیا» ساخته‌ی مسعود کیمیایی در سال ۱۳۴۷ آغاز کرد و بار دیگر، سال ۱۳۵۲ در فیلمی از مسعود کیمیایی با نام «خاک» بر روی پرده رفت.

قریبیان با بازی خوب و روانش در فیلم «گوزن‌ها»، نام خود را سر زبان‌ها انداخت.

قریبیان در دهه‌ی شصت در فیلم‌های بسیاری بازی کرد و ۳ بار موفق به کسب عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره‌ی فیلم فجر شد.

او در فیلم‌هایی چون «پرونده»، «سناتور»، «پایگاه جهنمی»، «گردباد» «سمندر»، «کمینگاه»، «کانی‌مانگا» و … ایفای نقش کرده است.

فرامرز قریبیان در فیلم قانون

عبدالرضا اکبری

عبدالرضا اکبری ، (زاده‌ی ۱۴ فروردین ۱۳۳۲، تهران) در سال ۱۳۴۷ جذب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد و فعالیت هنری‌اش را با تئاتر آغاز کرد.

او به همراه دوستانش گروه تئاتری با نام گروه تئاتر نجف‌ آباد تأسیس کرد و زیر نظر اساتیدی چون داریوش مؤدبیان و بهزاد فراهانی آموزش دید.

این هنرمند در سال ۱۳۶۳ با ایفای نقش در فیلم «زندان دوله‌ تو» قدم به عرصه‌ی سینما گذاشت.

اکبری در مجموعه‌هایی نظیر «پهلوانان نمی‌میرند»، «تولدی دیگر»، «اغما»، «عملیات ۱۲۵»، «دلنوازان» و «شوق پرواز» حضور داشته است.

جمشید جهانزاده

جمشید جهانزاده، (زاده‌ی ۱۳۳۰، گچساران) فارغ‌التحصیل رشته‌‌ی بازیگری و کارگردانی از دانشکده‌ی هنرهای دراماتیک است. وی تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد، در رشته‌‌ی پژوهش هنر ادامه داد. جهانزاده فعالیت مستمری در زمینه‌های مختلفی چون مدیریت تولید، بازیگری، کارگردانی و نویسندگی دارد. او همچنین ديپلم اولين دوره‌‌ی مديريت توليد فيلم را از وزارت ارشاد دريافت كرد.

از کارهای این هنرمند می‌توان به بازی در فیلم‎های «ارابه‌ی مرگ»، «آشوبگران» «خاک و آتش»، «یوسف هور» و «تابو» اشاره کرد.

جمشید جهانزاده در فیلم قانون

برخی از عوامل فیلم سینمایی

  • کارگردان فرامرز قریبیان
  • تهیه‌کننده فرامرز قریبیان، داوود شیرزاد
  • نویسنده محمود حسنی
  • دستیار کارگردان و برنامه ریز: سعید عالم زاده،
  • منشی صحنه: منصوره برنگی،
  • طراح و اجرای گریم: ایرج صفدری،
  • عکاس: شاهرخ سخایی،
  • صداگذاری و میکس: حمید قدکچیان،
  • دستیار اول فیلمبردار: داوود عرب،
  • مدیر تدارکات: یدالله زبردست مقدم،
  • جلوه های ویژه: اصغر پورهاجریان،
  • موسیقی: مهرداد جنابی،
  • سرپرست گویندگان: ناصر طهماسب،
  • طراح صحنه و لباس: فرامرز قریبیان،
  • تدوین: مهدی رجائیان،
  • مدیر فیلمبرداری: مازیار پرتو،
  • مدیر تولید و مجری طرح: محمد بهروز،
  • نویسنده فیلمنامه: محمود حسنی

نظرات