بیوگرافی پرویز فیروزکار دوبلور و همسرش با علت فوت + درگذشت و دوبله ها

0

بیوگرافی پرویز فیروزکار دوبلور و همسرش با علت فوت + درگذشت و دوبله ها

پرویز فیروزکار دوبلور پیشکسوت ایرانی متولد ۱۳۱۸ در تهران ۲۸ تیر ۱۴۰۱ درگذشت. در ادامه با بیوگرافی پرویز فیروزکار دوبلور و همسر و فرزندانش همراه با زندگی و حرفه ای او با عکس و علت فوت و درگذشت پرویز فیروزکار دوبلور معروف ایرانی در ۲۸ تیر ۱۴۰۱ بر اثر بیماری ALS در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

پرویز فیروزکار,فوت پرویز فیروزکار,بیوگرافی پرویز فیروزکار,بیماری پرویز فیروزکار, پرویز فیروزکار دوبلور,همسر پرویز فیروزکار

بیوگرافی پرویز فیروزکار

پرویز فیروزکار متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۱۸ مجری، گوینده و دوبلور سینما، رادیو و تلویزیون اهل ایران بود که از سال ۱۳۵۹ به آمریکا مهاجرت کرده و به همراه خانواده اش، ساکن لس آنجلس بود. وی در ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۱ بر اثر بیماری نادر ALS در سن ۸۳ سالگی دارفانی را وداع گت. دوبله‌ کارتون رابین هود (جان کوچولو) و سندباد (عموی سندباد) از جمله آثار ایشان است.

همسر و فرزندان پرویز فیروزکار

از وضعیت همسر و تعداد فرزندان پرویز فیروزکار اطلاع دقیقی در دست نیست.

همسر و فرزندان پرویز فیروزکار

سال های فعالیت

مرحوم فیروزکار از سن جوانی وارد عرصه گویندگی و دوبله شد. او از سال ۱۳۴۸ وارد حرفه دوبلاژ شد و در طول فعالیت های خود، دوبله بسیاری از فیلم‌ها و کارتون‌ های خاطره‌انگیز دهه ۵۰ و ۶۰ چون رابین هود (جان کوچولو) و سندباد (عموی سندباد) را انجام داد.

پرویز فیروزکار,فوت پرویز فیروزکار,بیوگرافی پرویز فیروزکار,بیماری پرویز فیروزکار, پرویز فیروزکار دوبلور,همسر پرویز فیروزکار

او پیش از ورود به شغل دوبله در سازمان نمایشگاه های بین المللی استخدام شد و از سال ۱۳۴۵ وارد دوبلاژ شد، اما به دلسل مشغله زیاد در واحد دوبلاژ، از سازمان نمایشگاه ها استعفا داد.

در سال ۱۳۶۸ در فیلم میهمانان هتل آستوریا به کارگردانی رضا علامه زاده و بازی شهره آغداشلو ، محسن مرزبان، هوشنگ توزیع با آهنگسازی اسفندیار منفردزاده بازی می کرد.

مهاجرت و زندگی در آمریکا

مرحوم فیروزکار در سال ۵۹ از ایران به امریکا مهاحرت کرد و پس از مهاجرت به آمریکا فعالیت‌ هنری خود را در لس‌ آنجلس ادامه داد.

بیوگرافی پرویز فیروزکار دوبلور و همسرش با علت فوت + درگذشت و دوبله ها

پرویز فیروزکار دوبلور قدیمی درگذشت

پرویز فیروزکار، گوینده و دوبلور قدیمی و با سابقه ایرانی، پس از یک سال تحمل بیماری ALS در لس‌آنجلس آمریکا درگذشت. او در هنگام مرگ ۸۳ سال سن داشت و با بیماریک نادر و کشنده ای به نام ALS دست و پنجه نرم می کرد.

درگذشت پرویز فیروزکار

بیماری ALS یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک

استاد فیروزکار مدت ها به بیماری نادر ای ال اس مبتلا بوده و در یک سال اخیر به خاطر ابتلا به این بیماری شرایط مناسبی نداشت.

بیماری ALS یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، بیماری که استیون هاوکینگ فیزیکدان معروف نیز به آن مبتلا بود.

عکس های پرویز فیروزکار دوبلور

ALS یا اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یک نوع بیماری مرتبط با اعصاب٬ نادر و کشنده است. در این بیماری نورون های حرکتی که مسئول کنترل حرکت ارادی ماهیچه ها مانند توانایی جویدن٬ راه رفتن وصحبت کردن هستند دچار نقص می شوند. بیماری ALS به صورت پیشرونده ای فرد را درگیر می کند و تا به امروز هیچ گونه درمان موثر برای متوقف یا معکوس کردن پیشرفت بیماری پیدا نشده است. این بیماری معمولا افراد ۴۰ تا ۷۰ ساله را هدف می ‌گیرد و مردان کمی بیش از زنان در معرض خطر قرار دارند.

 

نظرات