اقامت کانادا

0

انواع روش‌های اخذ اقامت کانادا

کانادا چندین برنامه مهاجرتی دارد و بسته به آنچه که به دنبال آن هستید، می‌توانید برای یکی از بهترین برنامه‌ها درخواست دهید و در نهایت در صورت واجد شرایط بودن موفق به دریافت اقامت این کشور شوید. برخی از محبوب‌ترین آنها به شرح زیر است:

  • مهاجرت به کاناد از طریق خرید بیزینس
  • مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی
  • برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry Program)
  • برنامه نیروی کار متخصص فدرال (Federal Skilled Worker Program)
  • برنامه نیروی کار ماهر و فنی فدرال (Federal Skilled Trades Program)
  • برنامه نامزدهای استانی (Provincial Nominee Program)
  • کارگران ماهر منتخب کبک (Quebec Selected Skilled Workers)
  • برنامه مهاجرت استان‌های اتلانتیک (Atlantic Immigration Program)
  • ویزای خوداشتغالی (Self-Employment Visa)
  • ویزای استارت آپ (Start-Up Visa)
  • مهاجرت به کانادا از طریق فامیلی، خانوادگی و اسپانسرشیپ

از تمامی راه‌های ذکر شده در بالا می‌توانید برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنید. حتی با مهاجرت تحصیلی به کانادا در صورت واجد شرایط بودن می‌توانید از فرصت‌های موجود می‌توانید اقامت کانادا را بگیرید.

 اخذ اقامت کانادا

 

اخذ اقامت کانادا از طریق تمکن مالی

کارآفرینان سرمایه گذار خارجی که می‌خواهند با خانواده‌های نزدیک خود به کانادا نقل مکان کنند، می‌توانند یک کسب و کار تاسیس شده بخرند یا یک تجارت جدید در کانادا راه اندازی کنند. سپس، سرمایه گذاران واجد شرایط می‌توانند برای ویزای کار به عنوان کارمند سطح مدیریت تحت برنامه کارگر خارجی موقت فدرال (TFW : Temporary Foreign Worker ) درخواست دهند. قوانین حاکم بر صاحبان مشاغل جدید تحت برنامه TFW توجه بین‌المللی قابل توجهی را به خود جلب کرده است.

پس از یک دوره کمتر از ۱ سال، دارندگان ویزای کار موقت موفق و خانواده‌هایشان می‌توانند به اقامت دائم تحت برنامه مهاجرت استانی یا به عنوان کارگر ماهر فدرال تحت اکسپرس انتری تغییر کنند. خرید بیزینس توسط اتباع خارجی باید توسط یک طرح تجاری مناسب پشتیبانی شود که در کنار سایر شرایط، منجر به ایجاد یا حفظ مشاغل کانادایی شود.

اخذ اقامت کانادا از طریق ثبت شرکت

در نظر داشته باشید که شرایط خاصی برای اخذ ویزای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت وجود دارد. ثبت شرکت یکی از راه‌هایی است که افراد می‌توانند اقامت کانادا را دریافت کرده و به آن کشور مهاجرت کنند. به طور کلی، وقتی صحبت از ثبت شرکت در کانادا یا مالک اپراتور (owner operator) می‌شود، در مورد شخصی صحبت می‌کنیم که صاحب یک شرکت یا واحد تجاری (معمولاً با کمتر از ۱۰ کارمند یا کارگر) است و آن شخص مدیریت شرکت یا واحد تجاری خود را متعهد شده است.

در ویزای ثبت شرکت، متقاضی ابتدا یک واحد تجاری یا شرکتی را در کانادا راه اندازی یا خریداری می‌کند. سپس به اداره کار کانادا اعلام می‌کند که حضورش برای مدیریت این واحد تجاری الزامی است. اگر اداره کار موافق باشد نامه LMIA برای او صادر می‌کند. پس از دریافت این نامه، متقاضی می‌تواند برای ویزای کار در اداره مهاجرت کانادا اقدام کند.

در صورتی که اداره مهاجرت با درخواست او موافقت کند ویزای کار کانادا صادر می‌شود. همسر متقاضی همچنین می‌تواند ویزای کار کانادا را دریافت کند و فرزندان زیر ۱۸ سال آنها نیز اجازه تحصیل رایگان در کانادا را خواهند داشت. ویزای متقاضی اصلی به او اجازه می‌دهد فقط برای واحد تجاری خود کار کند. اما ویزای همسرش یک مجوز کار باز (open work permit) است که به او اجازه می‌دهد تقریباً برای هر کارفرمایی کار کند.

اخذ اقامت کانادا برای تحصیل

اجازه تحصیل یا استادی پرمیت (study permit) سندی است که صادر می‌گردد و به اتباع خارجی اجازه می‌دهد در موسسات آموزشی تعیین شده (DLIs : designated learning institutions) در کانادا تحصیل کنند. اکثر اتباع خارجی برای تحصیل در کانادا نیاز به مجوز تحصیل یا  استادی پرمیت دارند. قبل از درخواست برای استادی پرمیت کانادا، مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز خود را دارید. توجه داشته باشید که قبل از سفر به کانادا باید برای مجوز تحصیل درخواست دهید.

یکی از راه‌های اقامت در کانادا پس از تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کانادا، درخواست برای برنامه مجوز کار پس از فارغ ‌التحصیلی ( Post-Graduation Work Permit Program) که به اختصار به PWPP شناخته می‌شود، است. این برنامه به دانشجویانی که از برخی موسسات آموزش عالی فارغ ‌التحصیل شده‌اند اجازه می‌دهد تا بتوانند تجربه کاری و سابقه کاری ارزشمندی در کانادا کسب کنند. لازم به ذکر است که مجوز کار پس از فارغ ‌التحصیلی موقت و دارای اعتبار محدودی است. تجربه کاری کانادایی که از طریق مجوز کار پس از فارغ التحصیلی به دست می آید، شانس شما را در اکسپرس اینتری بالا خواهد برد.

اخذ اقامت کانادا

 

اخذ اقـامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری برای افرادی طراحی شده است که دارای ارزش خالص دارایی بالایی (high net worth) هستند و کسب‌وکارهایی را در خارج از کشور مدیریت کرده‌اند. با اجازه دادن به تجار با تجربه برای سرمایه گذاری در اقتصاد کانادا، آن ها به رشد و شکوفایی کلی کانادا کمک می کنند. اساساً فقط یک برنامه سرمایه گذار در کانادا تحت عنوان‌ برنامه کبک وجود دارند.

در واقع برنامه‌های سرمایه گذار مهاجر (immigrant investor) توسط دولت کانادا ایجاد شد تا تجار ثروتمند و سرمایه آن ها را به کانادا جذب کند. سرمایه گذاران و خانواده نزدیک آنها می‌توانند با رعایت برخی معیار‌ها و شرایط خاص ، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

همچنین سرمایه گذاران خارجی می‌توانند می توانند یک کسب و کار تاسیس شده بخرند یا یک تجارت جدید در کانادا راه‌اندازی کنند. سپس سرمایه گذاران واجد شرایط می‌توانند برای ویزای کار به عنوان کارمند سطح مدیریت تحت برنامه نیروی کار خارجی موقت فدرال (TFW : Temporary Foreign Worker ) درخواست دهند. در نهایت در صورت برآوردن تمامی معیار‌ها و شرایط می توانند موفق به دریافت اقامت دائم کانادا شوند.

موسسه مهاجرتی صبا

موسسه مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه انواع روش‌های قانونی اخذ اقامت کانادا و نحوه دریافت ویزا و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا در ارتباط باشید.

نظرات