جملات ناب امامان درباره عید غدیر + عکس نوشته احادیث امامان درباره عید غدیر خم

0

جملات ناب امامان درباره عید غدیر با گلچینی از احادیث امامان و سخن بزرگان درباره اهمیت عید غدیر مخصوص استفاده در بیو پروفایل و کپشن پست ها در شبکه های اجتماعی + عکس نوشته احادیث امامان درباره اهمیت عید غدیر خم برای پروفایل و استوری در ادامه مطلب دریافت کنید

جملات امامان درباره عید غدیر

عید سعید غدیر خم، یکی از اعیاد مهم مذهبی شیعیان است که احادیث، جملات، سخنان و گفتارهای زیادی از بزرگان دین و چهره ها و امامان معصوم بیان شده و این روزها در شبکه های اجتماعی بیش از بیش بازنشر می شود. در ادامه جدیدترین جملات و عکس نوشته های اینستاگرامی درباره عید غدیر خم و اهمیت آن همراه جملات ناب و خاص درباره عید غدیر خم برای شما همراهان همیشگی مجله اینترنتی “حرف تازه” قرار داده ایم. برای مشاهده این مطلب با ما همراه باشید.

جملات و احادیث امامان درباره عید غدیر به همراه عکس نوشته و پروفایل استوری

***

قال رسول الله(ص):

يوم غدير خم افضل اعياد امتي و هو اليوم الذي امرني الله تعالي ذكره فيه بنصب اخي علي بن ابي طالب علما لامتي، يهتدون به من بعدي و هو اليوم الذي اكمل الله فيه الدين و اتم علي امتي فيه النعمة و رضي لهم الاسلام دينا. امالي صدوق: ۱۲۵، ح ۸٫

رسول خدا(ص) فرمود:

روز غدير خم برترين عيدهاي امت من است و آن روزي است كه خداوند بزرگ دستور داد; آن روز برادرم علي بن ابي طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب كنم، تا بعد از من مردم توسط او هدايت شوند، و آن روزي است كه خداوند در آن روز دين را تكميل و نعمت را بر امت من تمام كرد و اسلام را به عنوان دين براي آنان پسنديد.

جملات و احادیث امامان درباره عید غدیر به همراه عکس نوشته و پروفایل استوری

****

قيل لابي عبد الله(ع): للمؤمنين من الاعياد غير العيدين و الجمعة؟ قال: نعم لهم ما هو اعظم من هذا، يوم اقيم اميرالمؤمنين(ع) فعقد له رسول الله الولاية في اعناق الرجال والنساء بغدير خم. وسائل الشيعه، ۷: ۳۲۵، ح ۵٫ به امام صادق(ع) گفته شد: آيا مؤمنان غير از عيد فطر و قربان و جمعه عيد ديگري دارند؟ فرمود: آري، آنان عيد بزرگتر از اينها هم دارند و آن روزي است كه اميرالمؤمنين(ع) در غدير خم بالا برده شد و رسول خدا مساله ولايت را بر گردن زنان و مردان قرار داد.

*****

قال الرضا(ع): حدثني ابي، عن ابيه(ع) قال:

ان يوم الغدير في السماءاشهر منه في الارض.

مصباح المتهجد: ۷۳۷٫

امام رضا(ع) فرمود:

پدرم به نقل از پدرش (امام صادق(ع)) نقل كرد كه فرمود:

روز غدير در آسمان مشهورتر از زمين است.

*****

عکس پروفایل احادیث امامان درباره عید غدیر

*****

قال على (ع) :
إن هذا یوم عظیم الشأن ، فیه وقع الفرج ، ورفعت الدرج و وضحت الحجج و هو یوم الیضاح والافصاح من المقام الصراح ، و یوم کمال الدین و یوم العهد المعهود … ( بحارالانوار ، ۹۷: .۱۱۶ )

على (ع) فرمود :
امروز ( عید غدیر ) روز بس بزرگى است .
در این روز گشایش رسیده و منزلت ( کسانى که شایسته آن بودند ) بلندى گرفت و برهان هاى خدا روشن شد و از مقام پاک با صراحت سخن گفته شد و امروز روز کامل شدن دین و روز عهد و پایمان است .

عکس پروفایل احادیث امامان درباره عید غدیر

عکس نوشته سخنان امامان و بزرگان درباره عید غدیر خم

عن على بن موسى الرضا (ع) :
من زار فیه مؤمنا أدخل الله قبره سبعین نورا و وسع فى قبره و یزور قبره کل یوم سبعون ألف ملک و یبشرونه بالجنة . ( اقبال الاعمال : .۷۷۸ )

امام رضا (ع) فرمود :
کسى که در روز ( غدیر ) مؤمنى را دیدار کند ، خداوند هفتاد نور بر قبر او وارد مى کند و قبرش را توسعه مى دهد و هر روز هفتاد هزار فرشته قبر او را زیارت مى کنند و او را به بهشت بشارت مى دهند .

******

عن جابر بن عبد الله الانصارى قال : سمعت رسول الله (ص) یقول لعلى بن ابى طالب (ع) :
یا على ! انت اخى و وصیى و وارثى وخلیفتى على امتى فى حیوتى و بعد وفاتى محبک محبى و مبغضک مبغضى و عدوک عدوى . ( امالى صدوق : ۱۲۴، ح .۵ )

جابربن عبد الله انصارى مى گوید :
از رسول خدا (ص) شنیدم که به على بن ابى طالب (ع) فرمود :
اى على ، تو برادر و وصى و وارث و جانشین من در میان امت من در زمان حیات و بعد از مرگ منى . دوستدار تو دوستدار من و دشمن و کینه توز تو دشمن من است .

عکس نوشته سخنان بزرگان درباره عید غدیر خم

عکس نوشته سخنان بزرگان درباره عید غدیر خم

امام هادى(علیه السلام) به ابواسحاق فرمودند:
در روز غدير پيامبر اكرم(صلی الله علیه و آله و سلم) برادرش على(علیه السلام) را بلند كرد و به عنوان پرچمدار (و فرمانده) مردم و پيشواى بعد از خودش معرفى كرد.
ابواسحاق گفت: عرض كردم، فدايت‏شوم راست فرمودى. به خاطر همين به زيارت و ديدار شما آمدم، گواهى مى‏ دهم كه تو حجت‏ خدا بر مردم هستى.

عکس نوشته سخنان امامان درباره عید غدیر خم

***

عَنْ اَبِى الْحَسَنِ عليه السلام قالَ: وِلايَةُ عَلِىٍّ عليه السلام مَكْتُوبَةٌ فى صُحُفِ جَميعِ الاَْنْبياءِ وَلَنْ يَبْعَثَ اللّه ُ رَسُولاً اِلاّ بِنُبُوَّةِ مُحَمَّدٍ وَوَصِيَّةِ عَلىٍّ عليه السلام.

امام كاظم عليه السلام فرمود: ولايت على عليه السلام در كتابهاى همه پيامبران ثبت شده است وهيچ پيامبرى مبعوث نشد، مگر با ميثاق نبوت محمد صلي الله عليه و آله و امامت على عليه السلام.(سفینة البحار ۲: ۶۹۱)

****

قـالَ رَسُـولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله: وِلايَةُ عَلِىِّ بْنِ اَبىطالِبٍ وِلايَةُ اللّه ِ وَ حُبُّهُ عِبادَةُ اللّه ِ وَاتِّباعُهُ فَرِيضَةُ اللّه ِ وَ اَوْلياؤُهُ اَوْلِياءُ اللّه ِ وَ اَعْداؤُهُ اَعْداءُ اللّه ِ وَ حَرْبُهُ حَرْبُ اللّه ِ وَ سِلْمُهُ سِلْمُ اللّه ِ . عز و جل

رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: ولايت على بن ابيطالب عليه السلام ولايت خداست، دوست داشتن او عبادت خداست، پيروى كردن او واجب الهى است و دوستان او دوستان خدا و دشمنان او دشمنان خدايند، جنگ با او، جنگ با خدا و صلح با او، صلح با خداى متعال است.(امالی صدوق: ۳۲٫)

عکس نوشته سخنان امامان و بزرگان درباره عید غدیر خم

عکس نوشته احادیث امامان درباره اهمیت عید غدیر خم

عکس استوری سخنان امامان و بزرگان درباره عید غدیر خم

عکس نوشته سخنان امامان و بزرگان درباره عید غدیر خم

احادیث عید غدیر خم

نظرات