بیوگرافی اسماعیل شنگله و همسر و فرزندانش با علت فوت + عکس درگذشت و سوابق

0

بیوگرافی اسماعیل شنگله و همسر و فرزندانش با علت فوت + عکس درگذشت و سوابق

اسماعیل شنگله فوت کرد | بیوگرافی اسماعیل شنگله بازیگر قدیمی را در این بخش از مجله اینترنتی حرف تازه در بیوگرافی کامل شخصی اسماعیل شنگله و زندگینامه هنری از شروع در قبل از انقلاب با گریموری تا بازیگری و عکس خانواده اسماعیل شنگله و همسرش لاله پورغدیری و فرزندانش رعنا و لیلا و درگذشت اسماعیل شنگله بازیگر پیشکسوت و سوابق فیلم و سریال او میخوانید

اسماعیل شنگله بازیگر پیشکسوت، سینما، تئاتر و تلویزیون بامداد شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

اسماعیل شنگله

بیوگرافی اسماعیل شنگله بازیگر

اسماعیل شنگله بازیگر و مترجم و کارگردان و گریمور در ۱۳ خرداد ۱۳۱۵ در تهران به دنیا آمده و در سال ۱۳۳۵ وارد هنرستان هنرپیشگی شد و پس از فارغالتحصیلی بطور حرفه ای وارد تئاتر شد.

مرحوم شنگله کار تئاتر را در سال ۱۳۳۲ آغاز کرد. او ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱ در سن ۸۶ سالگی درگذشت

بیوگرافی اسماعیل شنگله بازیگر

سال شروع فعالیت

مرحوم اسماعیل شنگله یکی از بازیگران و هنرمندان سینما و ئتاتر و تلویزیون اهل ایران بود که از تئاتر را از سال ۱۳۳۲ آغاز نمود و در طول فعالیت های هنری خود بیش از ۵۰ نمایش و فیلم و سریال تلویزیونی هنرنمایی کرد.

او در سال های دهه ۷۰ و ۸۰ از بازیگران پر کار سینما و تلویزیون محسوب می شد و در طول سال های فعالیت در سینما و تئاتر، تجربه همکاری با کارگردان های مشهوری همچون داود میرباقری، بهمن زرین پور و کامران قدکچیان را در کارنامه خود داشته است. آثاری «سام و نرگس»، «گاهی به آسمان نگاه کن»، «سگ کشی» و مجموعه‌های «روشن‌تر از خاموشی»، «روزهای زندگی»، «باران عشق» و سال های ابری … از جمله فعالیت‌ های زنده یاد شنگله بود.

اسماعیل شنگله بازیگر پیشکسوت درگذشت + بیوگرافی و عکس

او علاوه بر بازیگری در زمینه، کارگردانی، مترجمی و از اساتید برجسته بازیگری در دانشکده هنرهای دراماتیک بود که ساله به تدریس هنرجویان مشغول بود و شاگردان زیادی را وارد عرصه سینما کرد.

همسر اسماعیل شنگله کیست

مرحوم اسماعیل شنگله در سال ۱۳۵۷ با خانم لاله پورغدیری ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه فرزند به نام های لیلا و رعنا و رامین می باشد

عکس لاله پور غدیری همسر اسماعیل شنگله

لاله پور غدیری همسر اسماعیل شنگله

مرحوم شنگله دارای سه فرزند دو دختر و یک پسر به نام های رعنا و لیلا و رامین می باشد که در عرصه سینما و هنر مشغول فعالیت یوده و گریمور هستند.

فرزندان اسماعیل شنگله

لیلا شنگله هنرمند گریمور در آثاری همچون انزوا ، ویلایی ها ، خواب زده ها ، پل چوبی ، شب واقعه ، قند تلخ ، پرچم های قلعه کاوه به عنوان گریمور حضور داشته است.

رعنا شنگله دختر اسماعیل شنگله در آثاری همچون خودزنی ، شور شیرین ، خداحافظی طولانی، میگرن ، بی خود و بی جهت ، دیو و دلبر ، اسب حیوان نجیبی است ، گلچهره به عنوان دستیار صدابردار ، دستیار صداگذار حضور داشته است.

فرزندان اسماعیل شنگله

اسماعیل شنگله درگذشت

اسماعیل شنگله، ساعتی در شامگاه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ پیش بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

فرزند این بازیگر دقایقی قبل با انتشار پستی درگذشت این بازیگر را تایید کرد. ایشان کارگردان، بازیگر، مترجم و از اساتید برجسته بازیگری در دانشکده هنرهای دراماتیک بود که از پند سال پیش به دلیل بیماری از بازیگری کناره گرفته بود.

آخرین بازی این بازیگر پیشکسوت، در سریال سال‌های ابری بود و پس از آن، پیشنهادهای بسیاری را به دلیل کسالت و زندگی خارج از تهران رد کرد و تصمیم گرفت فعالیتی در این حرفه نداشته باشد.

اسماعیل شنگله درگذشت

علت فوت و درگذشت

با اینکه مرحوم شنگله سال ها به بیماری سرطان ریه مبتلا بود، اما علت فوت و درگذشت ایشان، بیماری کرونا اعلام شد. او ساعتی پیش بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

فرزند این بازیگر دقایقی قبل با انتشار پستی درگذشت این بازیگر را تایید کرد.

سالی که ما کار بازیگری را شروع کردیم، سینما به این صورت نبود. آن زمان دکتر کوشان کلاس هایی را برگزار کرده بود که ما در آنها شرکت کردیم و به این واسطه تئاترهایی را در خیابان لاله زار کار کردیم که البته بیشتر جنبه خصوصی داشت.

اسماعیل شنگله در قبل از انقلاب

اسماعیل شنگله در قبل از انقلاب

او پیشتر درباره حضورش در جامعه باربد و شروع تاتر گفته: سالی که ما کار بازیگری را شروع کردیم، سینما به این صورت نبود. آن زمان دکتر کوشان کلاس هایی را برگزار کرده بود که ما در آنها شرکت کردیم و به این واسطه تئاترهایی را در خیابان لاله زار کار کردیم که البته بیشتر جنبه خصوصی داشت.

من از ۱۷ سالگی به تئاتر علاقمند بودم و از همان زمان برای تماشای تئاتر به لاله زار می رفتم. البته بیشتر روزهای جمعه تئاتر می دیدیم که ارزان تر بود. وقتی به تماشای این نمایش ها می نشستم، با وجود علاقه بسیاری که به تئاتر و سینما داشتم، اصلا فکر نمی کردم که روزی توان و آمادگی لازم برای حضور روی صحنه را داشته باشم.»

«سال ۱۳۳۲ در کلاس های «جامعه باربد» که اتفاقا تعداد محدودی شاگرد می پذیرفت، ثبت نام کردیم و بعد از شش ماه از آنجا فارغ التحصیل شدیم. آن سال ها معمول بود که هر کس دوره های آموزشی را در جامعه باربد می گذراند تا مدتی تنها در نقش یک سرباز نیزه در دست را بر عهده بگیرد که نهایتا وقتی پادشاه از جلویش رد می شد، تعظیمی کند

عکس های اسماعیل شنگله

رفت و برگشت به اتریش

شنگله در سال ۴۰ برای ادامه تحصیل در رشته تئاتر به آلمان و اتریش رفت و حدود ۹ سال بعد به ایران برگشت و فعالیت های خود را ادامه داد و به استخدام تلویزیون درآمد.

بیماری سرطان تا کرونا

شنگله مدت ها با بیماری سرطان ریه دس و پنجه نرم کرد و به همین دلیل در تهران زندگی نمی کرد و ساکن شهمل کشور بود. او قبل از فوت درباره بیماری و مهاجرت از تهران گفته بود : من در تهران زندگی نمی کنم ، سال هاست که در شمال زندگی می کنم. کسالتی داشتم که مربوط به هفت سال پیش است ، دچار سرطان ریه شده بودم اما الحمدلله بهتر هستم.

اسماعیل شنگله

 

فیلم های اسماعیل شنگله در سینما

۱۳۵۳ – دایره مینا
۱۳۷۹ – سام و نرگس
۱۳۷۹ – سگ کشی
۱۳۷۹ – پارتی
۱۳۷۹ – آبی
۱۳۸۰ – بانوی کوچک
۱۳۸۱ – گاهی به آسمان نگاه کن
۱۳۸۴ – عروسک فرنگی

سوابق اسماعیل شنگله

سریال تلویزیونی اسماعیل شنگله

۱۳۹۳ سال های ابری

۱۳۹۰ لبۀ آتش

۱۳۸۷شیخ بهایی

۱۳۸۶-۱۳۸۷پاتوق

۱۳۸۵-۱۳۸۶سال های برف و بنفشه

۱۳۸۵اگر عشق نبود

۱۳۸۴-۱۳۸۵ما چند نفر

۱۳۸۴پایان نمایش

۱۳۸۱حامی

۱۳۸۱باران عشق

۱۳۷۸- روشنتر از خاموشی

۱۳۸۰چراغ های خاموش

۱۳۷۸سال های

۱۳۷۸روز ایپریت

۱۳۷۷-۱۳۷۸محاکمه

۱۳۷۷-۱۳۷۸روزهای زندگی

۱۳۷۵-۱۳۷۷تصویر یک رویا

آثار اسماعیل شنگله

او همچنین کارگردان تلویزیونی و تهه کنندگی چند تله تئاتر و و سریال را بر عهده داشت که از جمله می توان به تله تئاتر «کسب و کار آقای فابریزی و بهشت گم شده، با اجازه، آوای فاخته ، سریال رعنا ، سریال مدرس ، نهضت های آزادی بخش و … اشاره کرد.

نظرات