علت فوت و درگذشت روح الله مفیدی بازیگر مشخص شد + در گذشت روح الله مفیدی

0

علت فوت روح الله مفیدی بازیگر مشهور مشخص شد + در گذشت روح الله مفیدی بازیگر

علت فوت و درگذشت روح الله مفیدی بازیگر مشهور مشخص شد + علت در گذشت روح مفیدی بازیگر سریال آینه عبرت از بیماری سرطان تا درگذشت در ۲۴ تیر ۱۴۰۱ همراه با سوابق و آثار او در ادامه مطلب از مجله حرف تازه می خوانید

روح الله مفیدی, در گذشت فوت روح الله مفیدی, سوابق روح الله مفیدی, علت فوت و سوابق روح الله مفیدی

روح الله مفیدی درگذشت | علت فوت و در گذشت روح الله مفیدی

روح الله مفیدی بازیگر مشهور سینما و تلویزیون امروز صبح جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ بر اثر سرطان دار فانی را وداع گفت.

او در سال ۱۳۰۸ در شهر یزد متولد شد و دارای فوق دیپلم هواشناسی از آموزشگاه سازمان هواشناسی و از بازیگران با سواد و تحصیلکرده پیش از انقلاب بود که بعد از انقلاب نیز به فعالیت خود ادامه داد و در صحنه ماند. مخاطبان او را با سریال آینه عبرت می شناسند.

روح الله مفیدی کار تئاتر را در سال ۱۳۲۷ آغاز نمود. روح الله مفیدی در حوزه نقاشی و مجسمه سازی هم فعالیت داشت. اما در شروع کار به واسطه گریم نامش بر سر زبان‌ها افتاد.

در گذشت فوت روح الله مفیدی

مفیدی در حوزه بازیگری در سینما، تئاتر و تلویزیون بسیار فعال بوده است. ۴۷ فیلم سینمایی و ۲۰ سریال، گوشه‌ای از فعالیت‌های هنری این هنرمند ایرانی است. از معروف‌ترین آثار سینمایی و تلویزیونی روح الله مفیدی می‌توان به فیلم‌هایی چون: یک حبه قند، آینه عبرت، گل پامچال، تنگسیر، مراد برقی، هتل، چراغ جادو، جیب‌برها به بهشت نمی‌روند و…اشاره کرد.

درگذشت روح الله مفیدی

سوابق

مرحوم مفیدی کار تئاتر را در سال ۱۳۲۷ و بازیگری در سینما را نیز با «پریچهر» به کارگردانی فضل‌الله بایگان در سال ۱۳۳۰ آغاز کرد کرد.

او یکی از اعضای تئاتر جامعه هنری باربد بود که در سال ۱۳۲۷ با نمایشی به کارگردانی اسماعیل مهرتاش روی صحنه رفت و مورد تقدیر قرار گرفت.

او در کنار بازیگری، حرفه چهره پردازی و گریم را زیر نظر نصرت الله کریمی اموخت. اما بیشترین فعالیتش در تئاتر بود. او در سریال ها و فیلم های قبل از انقلاب نیز مشغول به فعالیت بود که از جمله سریال مراد برقی و سریال دایی جان ناپلئون از جمله این آثار است. روح الله مفیدی تا سال ۵۷ بیش از ۳۵ کار سینمایی و تلویزیونی بازی کرد.

او می گوید ۹ سال ممنوع الچهره بودم و فقط کار گریموری می کردم، تا اینکه وقتی داشتم فیلمی را بازی می کردم، اواسط کار میخواستند جلوی بازی من را بگیرند که دیگر موفق نشدند.

نظرات