هزینه کاشت ابرو به چه عواملی بستگی دارد ؟

0

هزینه کاشت ابرو به چه عواملی بستگی دارد ؟

ریزش موی ابرو یک اتفاق طبیعی است که در هر سنی ممکن است رخ دهد؛ اگر این اتفاق برای شما بیفتد، قطعا در زیبایی چهره شما تاثیر می‌گذارد. خیلی از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که ریزش ابرو برای سنین جوانی نیست؛ البته این حرف درست است؛ ولی از وقتی که انسانها سبک زندگی ناسالم را پیش گرفتند، دیگر ریزش ابرو، جوان و بزرگسال نمی‌شناسد.

  هزینه کاشت ابرو

ریزش ابرو می‌تواند تاثیر زیادی بر زیبایی شما بگذارد و کاشت ابرو، تنها راهی است که می‌تواند شما را از این حس بد نجات دهد. ولی یکی از سوالاتی که درباره ریزش ابرو به وجود می‌آید این است که هزینه کاشت ابرو چقدر است؟ دقیقا هدف ما از نگارش این مقاله هم بررسی به این سوال است؛ در ادامه همراه ما باشید تا به جواب این سوال بپردازیم.

بررسی مسائلی که بر هزینه کاشت ابرو تاثیر می گذارد

کاشت ابرو یک عمل زیبایی به شمار می‌رود که نیازمند تکنیک و مهارتهای خاص خودش است و شاید تجربه، حرف اول را در قیمت بزند. برای همین شما می‌توانید تفاوت قیمت را در بین متخصصان این حوزه مشاهده کنید؛ ولی به طور کلی، قیمت کاشت ابرو از ۸ میلیون الی ۱۰ میلیون است؛ ولی این قیمت‌ها فقط بر اساس تجربه و مهارت یک متخصص نیست! در ادامه فاکتورهایی که می‌تواند بر هزینه کاشت ابرو تاثیر بگذارد را با هم بررسی می‌کنیم.

۱٫ روش کاشت ابرو

کاشت ابرو هم به مانند کاشت مو، روش‌های مختلفی دارد که هر کدام نیازمند تکنیک و تجهیزات خاص خودش است؛ مثلا در بین تمامی روش‌های کاشت ابرو، روش Micro Fit به دلیل اینکه جزو جدیدترین تکنیک‌هاست و نیازمند تجهیزات جدید است، قطعا قیمتش از روش‌های دیگری به مانند FUT،FIT، SUT بیشتر است. در ادامه بیشتر درباره هزینه این روش ها توضیح می‌دهیم.

۲٫ مدل ابرو

احتمالا اکثر شما هم تا الان با این موضوع آشنا هستید؛ هرچه مدل ابرویی که انتخاب کردید پهن و پرپشت تر باشد، هزینه کاشت ابرو هم بیشتر می‌شود. چون هر چقدر که شما درخواست ابر پهن و پرپشت تر داشته باشید، زمانی که متخصص باید برای ابرو شما صرف کند هم بیشتر می‌شود.

۳٫ تجربه و تخصص

در بالاتر هم به این مورد اشاره کردیم؛ چون متخصص باید ابرو را به دلخواه شما در بیارود که همین موضوع نیازمند تجربه و تخصص زیادی است. به شما هم پیشنهاد می‌کنم که حتما نزد متخصصی بروید که تجربه زیادی در این زمینه دارد؛ چون اگر فقط به قصد هزینه کمتر به نزد یک متخصص کم تجربه بروید، تنها چیزی که نصیب شما می‌شود، از بین رفتن زیبایی و هزینه و زمان است.

۴٫ گرافت های که برای کاشت ابرو نیاز است

بگذارید این مورد را با مثال برای شما توضیح دهیم : به نظر شما ابرویی که نیاز به افزایش تراکم دارد هزینه بیشتری را در بر دارد یا ابرویی که بر اثر یک اتفاقی از بین رفته؟ قطعا مورد دوم! پس یادتان باشد که تعداد گرافت‌هایی که برای پیوند نیاز است و همچنین میزان طاسی ابرو شما، می‌تواند بر هزینه کاشت ابرو تاثیر بگذارد.

هزینه کاشت ابرو

قیمت کاشـت ابرو در ایران بیشتر است یا سایر کشورها ؟

مثالی که در بخش هزینه کاشت ابرو در تهران و بقیه شهرستانها زدیم را می‌توانیم برای این قسمت هم بزنیم؛ کشورهایی مثل ترکیه، در عمل‎های زیبایی پیشتاز هستند و به همین دلیل قیمت‌های آنها هم بینهایت بیشتر از قیمت ایران است. برای مثال پیوند ابرو در کشورهای اروپایی از ۳۰۰۰ دلار شروع می‌شود و تا ۶۰۰۰ دلار ادامه دارد که این قیمت همراه با دستمزد متخصص و تجهیزات استفاده شده و … است.

اگر شما بخواهید این مبلغ را به پول ایران برگردانید، می‌شود چیزی حدود ۸۰ الی ۱۶۲ میلیون! این درحالی است که عمل کاشت ابرو در تهران از ۸ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۱۰ میلیون تومان ادامه دارد؛ همانطور که در بالاتر هم گفتیم، دلایل و فاکتورهای زیادی هستند که بر هزینه کاشت ابرو تاثیر می‌گذراند و یکی از این موارد هم تجهیزات متخصص بود؛ همه ما می‌دانیم که کشورهای اروپا دارای بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات در زمینه عمل های زیبایی، مخصوصا کاشت ابرو هستند.

ولی کشور ایران هم یکی از بهترین متخصصان عملهای زیبایی در جهان دارند؛ برای همین هر ساله تعداد زیادی از افرادی که قصد کاشت ابروی طبیعی دارند، برای کاشت ابرو به کشورهایی مثل ایران و ترکیه می‌روند؛ البته این مورد فقط مخصوص به کاشت ابرو نیست!

هزینه کاشت ابرو به روش FUT

روش FUT را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و بهترین روشهای کاشت ابرو دانست. در روش FUT فولیکول‌های مو را از پست سر و به صورت نواری برمی‌دارند؛ بعد از اینکه این فولیکول‌ها را در زیر میکروسکوپ آماده کردند، حالا آنها را در ناحیه ابرو می‌کارند. ولی این روش یک مشکلی دارند و آن هم این است که وقتی از پشت سر و به صورت نواری فولیکولها را برمی‌دارند، باعث به وجود آمدن یکسری زخمهایی در همان ناحیه پشت سر می‌شود.

هزینه کاشت ابرو در روش FUT به دلیل اینکه هیچ تاثیری در هزینه نهایی نمی‌گذارد، قیمتش با بقیه روشهای کاشت یکسان است.

هزینه کاشت ابرو به روش FIT

روش FIT یکی از جدیدترین روشهای کاشت ابروست که نسبت به بقیه روشها، دارای عوارض و نقاهت کمتری است؛ در روش FIT از کاراتر و ابزارهای جدید خاصی به مانند پانچ برای برداشت فولیکول استفاده می‌شود و بعد از اینکه این فولیکول‌ها را آماده کردند، برای کاشت ابرو استفاده می‌شود. همانطور که در توضیح روش FUT به شما گفتیم، در این روش و وقتی که متخصص سعی می‌کند تا فولیکولها را از پست سر زیباجو بگیرد، باعث زخمی در همان پشت سر بیمار می‌شود.

ولی این اتفاق در روش FIT نمی‌افتد؛ چون ابزارهایی که در این روش استفاده می‌شود، زخم را به حداقل می‌رساند و در اکثر مواقع هم هیچ زخمی به جا نمی‌گذراند. هزینه کاشت ابرو به روش FIT از ۸ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۱۰ میلیون تومان ادامه دارد.

هزینه کاشت ابرو برای زنان و مردان فرق دارد؟

همانطور که می‌دانید، ریزش و یا کم پشت شدن ابروها فقط مختص به خانم‌ها نیست؛ این اتفاق ممکن است در هر سنی و در هر جنسیتی رخ بدهد. درواقع روشهای کاشت ابرو در خانم‌ها و آقایان متفاوت نیست؛ البته متخصصان سعی می‌کنند تا از روشهای FIT و SUT برای کاشت ابرو آقای استفاده کنند. هزینه کاشت ابرو برای آقایان از ۸ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۱۰ میلیون تومان ادامه دارد.

آیا هزینه کاشت ابرو در شهر تهران بیشتر است ؟

کلینک‌هایی که در تهران وجود دارد، قطعا دارای امکانات و تجهیزات بهتر و بیشتری هستند و تقریبا می‌توان گفت که اکثر متخصصانی که تجربه و مهارت زیادی دارند، سعی می‌کنند تا در حوزه شهر تهران فعالیت کنند. اینها دقیقا همان دلایلی (تجربه، امکانات و …) هستند که بر هزینه کاشت ابرو تاثیر می‌گذارد که در بالا هم به آن اشاره کردیم. پس با یک حساب سرانگشتی می‌توان فهمید که هزینه تهران از شهرستانها بیشتر است.

مزایای کاشت ابرو

همانطور که در اول مقاله هم گفتیم، ریزش و یا کم پشت شدن ابرو می‌تواند در زیبایی شما تاثیر بگذارد؛ مخصوصا خانمها که شاید این اتفاقات باعث شود تا اعتماد به نفس آنها پایین بیاید. درواقع کاشت ابرو یک راه حلی دائمی برای جلوگیری از ریزش و کم پشت شدن ابروهای شماست؛ البته این مورد هم بستگی به متخصصی دارد که برای عمل زیبایی به آن مراجعه می‌کنید.

هزینه کاشت ابرو

هزینه های قبل و بعد از کاشت ابرو

هزینه‌های قبل و بعد از کاشت ابرو آنقدر که فکر می کنید هم زیاد نیست؛ قبل از کاشت ابرو، تنها کاری که باید بکنید این است که یک مشاوره از پزشک خودتان بگیرید؛ البته این مشاوره‌ها در بعضی کلینیک‌ها رایگان است. همچنین یکسری آزمایشاتی به مانند هپاتیت و یا ایدز هم قبل از کاشت ابرو الزامی است.

چرا هزینه کلینیک ها برای کاشت ابرو متفاوت است؟

این مورد را یادتان باشد که هیچ قیمت پایینی، بی دلیل نیست! در بالاتر ما گفتیم که چه فاکتورهایی بر قیمت کاشت ابرو تاثیر می‌گذارد؛ درواقع هزینه کاشت ابرو بر اساس تعرفه‌ای که وزارت بهداشت مشخص می‌کند و همچنین گرافتهایی که در کاشت ابرو استفاده می‌شود، محاسبه می‌شود؛ البته که تجربه و مهارت متخصص و تجهیزات هم بی تاثیر نیست.

قیمت کاشت ابرو در اکثر کلینیک‌ها از ۸ الی ۱۰ میلیون تومان متغیر است و اگر قیمتی پایین‌تر از این موارد مشاهده کردید، ممکن است به دلیل نداشتن کادر و متخصص مجرب، تجهیزات قدیمی، آلوده بودن محیط کار، استفاده از مواد بی کیفیت و …. باشد.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

همه چیز مربوط به توانایی و تخصص پزشک نمی‌شود؛ اگر بعد از عمل کاشت ابرو، مراقبتهای لازم توسط خود شما انجام نشود، قطعا به نتیجه دلخواهی که می‌خواهید نمی‌رسید؛ حالا چه کارهایی باید بعد از کاشت ابرو انجام شود؟

  • جلوگیری از برخورد فشار آب به ابرو
  • به هیچ وجه به ابروهای خودتان دست نزنید.
  • از کارهای مثل کندن، خاراندن در ناحیه ابرو و اطراف ابرو خودداری کنید.
  • از دکتر درخواست کنید تا داروهای تقویتی برای فولیکول‌ها را برای شما تجویز کند.
  • رژیم غذایی مناسب داشته باشد

این مراقبت ها باید حداقل تا دو هفته ادامه داشته باشد.

جمع بندی

همانطور که چندین بار هم در این مقاله به آن اشاره کردیم، کاشت ابرو یک روش دائمی برای از بین بردن نازکی، کم پشتی و ریزش ابرو شماست. البته بعضی ها فکر می‌کنند که تاتو به خاطر هزینه کمتری که دارد، روش معقول‌تری است؛ ولی اینطور نیست؛ چون همانطور که گفتیم، کاشت ابرو یک راه حل دائمی است؛ همچنین تاتو نیاز دارد که هر چند وقت آن را ترمیم کنید و در طولانی مدت، هزینه آن از هزینه یک بار کاشت ابرو بیشتر می‌شود؛

این در حالی است که با کاشت ابرو، دیگر نیازی به ترمیم ندارد و ابروهای خودتان به شکل کاملا طبیعی رشد می‌کنند.

نظرات