تاریخ دقیق روز چشم رنگی ها ۲۰۲۳ چه روزی است؟ + روز جهانی چشم رنگیا ۱۴۰۲

0

تاریخ روز جهانی چشم رنگی ها ۲۰۲۳ چه روزی و چند شنبه است؟ برابر با ۲۱ می (۲۱ MEY) روز چشم رنگیا + روز چشم رنگی ها در تقویم سال ۱۴۰۲ در ایران ۳۱ اردیبهشت همراه با تاریخچه و تاریخ و روز جهانی چشم رنگی ها سبز و آبی و طوسی و عسلی در در سال ۲۰۲۳ – ۱۴۰۲ را با متن تبریک را می خوانید

  تاریخ دقیق روز جهانی چشم رنگی ها

تاریخ دقیق روز جهانی چشم رنگی ها ۲۰۲۳ چه روزی است؟ + روز چشم رنگیا ۱۴۰۲

تاریخ روز جهانی چشم رنگی ها در تقویم میلادی برابر با ۲۱ مه (۲۱ MEY) است که در تقویم شمسی در ایران برابر با ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ می باشد.

روز چشم رنگی ها (NATIONAL DIFFERENT COLORED EYES DAY) روزی در تقویم میلادی برای ارج گذاشتن به افرادی هست که دارای رنگ چشم متفاوت به رنگ ها آبی و سبز و طوسی و عسلی می باشد که در این روز ارسال پیام و عکس تبریک مرسوم است. این روز متعلق به چشم رنگی های خاص هست که رنگ چشمهایشان باعث شده تا شاعران نیز برای آنها شعر بسرایند و نقاشان نیز عکسی از چشمانشان ترسیم کنند

امروز ۲۱ تیر ۱۴۰۱ برابر با July 12 روز جهانی چشم رنگی ها نامگذاری شده است

  • روز شنبه ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۱
  • در تقویم میلادی برابر است با : روز شنبه ۲۱ مه ۲۰۲۳

البته برخی نیز تاریخ روز چشم رنگیا را در ۲۱ می می دانند، اما اگر در گوگل سرچ کنید، دقیقترین تاریخ را یعنی ۱۲ جولای را به شما نشان می دهد که مختص روز چشم رنگی ها می باشد.

روز چشم رنگی ها 1401 مبارک

افرادی که دارای چشم رنگی هستند، دارای نوعی عارضه به نام هتروکرومیا (Heterochromia) هستند که عمدتاً در عنبیه چشم رخ می‌دهد و صرفا مربوط به انسان نیست و در حیوانات مانند گربه و سگ نیز هتروکرومیا وجود دارد.

روز ملی چشم‌هایی با رنگ‌های متفاوت در ۱۲ جولای، که تنها ۱ درصد خوش شانس مردم از این رنگدانه ویژه لذت می برند، اگرچه سه نوع هتروکرومی وجود دارد. امروز بهانه ای است که تا برای کسانی که در اطافتان دارای چشم های رنگی هستند متن و عکس تبریک ارسال کنید و این روز ها به آنها تبریک بگویید.

علت ابتلا به هتروکرومیا ممکن است موروثی باشد یا به دلیل اختلالات ژنتیکی و یا حتی بیماری های متفاوتی باشد. اما در اغلب به دلیل وفور یا کمبود ماده ای به نام ملانین رخ می دهد!

تبریک روز جهانی چشم رنگی ها 2022

ویژگی های افراد دارای چشمهای رنگی

رنگ چشم سبز ، نشان د‌هند‌ه ی آن است که صاحبان آن، شخصیتی قوی و اراد‌ه ‌ای بالا د‌ارند‌! د‌ر تصمیم ‌گیری ‌ها، خیلی محکم عمل می‌ کنند‌ و تا حد‌ی خود‌ رای و مغرور نیز هستند‌. این افراد‌، اعتماد‌ به نفس بالایی د‌ارند‌ و تا آخرین توان خود‌ به د‌یگران کمک م ‌کنند‌.

افراد با چشم های آبی، د‌ارای نگاهی عمیق هستند‌ و شخصیتی حساس د‌ارند‌! این افراد‌ به راحتی فکر و نظر خود‌ را به د‌یگران تحمیل می کنند‌.

چشم های خاکستری، د‌و د‌سته هستند‌. یا از شخصیتی آرام برخورد‌ار هستند و یا شخصیتی عصبی و انقلابی د‌ارند‌، ولی د‌ر مجموع انسان هایی سرسخت و سنگین د‌ل هستند‌.

چشم ‌عسلی ها ، انسان هایی خوش قلب هستند‌ ولی با د‌یگران صریح نیستند‌. این افراد‌ همیشه به د‌نبال د‌وست می گرد‌ند‌. چشم عسلی ها معمولا از کود‌کی روی پای خود‌ می ایستند‌ و د‌وست ند‌ارند‌ به د‌یگران تکیه کنند‌!

تاریخ دقیق روز جهانی چشم رنگی ها

روز چشم رنگی ها چیه دیگه؟ مگه قهوه ای و مشکی رنگ نیستن؟ فقط باید آبی یا سبز رو جزو رنگا حساب کنیم؟

روز جهانی چشم رنگی ها مبارک به جز رنگ قهوه ای

***

حالا که ما چشم قهوه ای هارو چشم رنگی حساب نمی کنید، بذارید ۱ خرداد بشه روز جهانی مو فرفری ها زخمی تووووون میییییییکنم حالا وایسا ۱ خرداد بشه!

****

به چشم هایت بگو نگاهم نکنند نازنین

بگو وقتی خیره ات می‌شوم سرشان به کار خودشان باشد!!

نه که فکر کنی خجالت می کشم ها نه

حواسم نیست عاشقت می ‌شوم…

***

به زمین بگو مرا به خود نگیرد!!

من!

از جاذبه چشم های توست که نمی افتم دوستت دارم…

***

پیش از من و تو لیل و نهاری بوده است / گردنده فلک نیز بکاری بوده است

هرجا که قدم نهی تو بر روی زمین / آن مردمک چشم‌نگاری بوده است

خیام

نظرات