بیوگرافی علیرضا قوامی نوازنده‌ با عکس و علت فوت و درگذشت + زندگینامه و آثار

0

بیوگرافی علیرضا قوامی نوازنده‌ با عکس و علت فوت و درگذشت + زندگینامه و آثار

علیرضا قوامی نوازنده‌ ارکستر سمفونیک متولد ۱۰ مهر ۱۳۲۹ در تهران ۱۹ تیر ۱۴۰۱ به علت کهولت سن در ۷۱ سالگی درگذشت که در ادامه معرفی بیوگرفی علیرضا قوامی نوازنده قدیمی ارکستر سمفونیک و همسر و فرزندانش همراه با عکس ها و آثار موسیقی این هنرمند و علت فوت و درگذشت علیرضا قوامی در هلند را میخوانید

علیرضا قوامی

بیوگرافی علیرضا قوامی نوازنده‌

علیرضا قوامی متولد ۱۰ مهر سال ۱۳۲۹ در تهران، نوازنده ساز کوبه ای و ارکستر سمفونیک اهل ایران بود. علیرضا قوامی (استاد تیمپانی و نوازنده‌ پیشکسوت ارکسترسمفونیک تهران)، شامگاه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱ پس از یک دوره‌ی طولانی بیماری، در کشور هلند درگذشت.از او آثار زیادی برجای مانده است.

سوابق سال های فعالیت

استاد قوامی موسیقی را از کارگاه موسیقی تالار رودکی تهران آموخت. او نواختن سازهای کوبه‌ای را زیر نظر استاد زنده‌یاد فریدون ناصری آموخت. پس از آن، همکاری خود را با ارکسترسمفونیک تهران آغاز کرد و در سال‌ های پس از انقلاب ۱۳۵۷، به عنوان نوازنده‌ ی اصلی تیمپانی، سال‌ ها با این ارکستر به همکاری پرداخت.

ایشان سال ها در زمینه تدریس هنرجویان موسیقی تلاش کرد و به تدریس و تربیت هنرجویان مشغول بود، در بسیاری از آلبوم‌های موسیقی و آثار موسیقی متن فیلم و سریال در دهه‌ی ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ حضور فعال داشت و با آهنگسازان بسیاری نظیر مجید انتظامی و کامبیز روشن‌روان همکاری کرد.

بیوگرافی علیرضا قوامی نوازنده‌

علت درگذشت و فوت علیرضا قوامی

علیرضا قوامی نوازنده‌ پس از یک دوره‌ی طولانی بیماری در کشور هلند، درگذشت. او شامگاه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۱ پس از یک دوره‌ی طولانی بیماری، در کشور هلند درگذشت. ایشان سال ها به همراه خانواده در هلند زندگی می کرد.

همکاری با ارکستر سمفونیک

استاد قوامی پس از فراگیری موسیقی همکاری خود را با ارکسترسمفونیک تهران آغاز کرد و در سال‌های پس از انقلاب ۱۳۵۷، به عنوان نوازنده‌ی اصلی تیمپانی، سال‌ها با این ارکستر به همکاری پرداخت.

همکاری با سینما

او علاوه بر نوازندگی موسیقی متن فیلم و سریال در دهه‌ی ۱۳۶۰ و ۱۳۷۰ حضور فعال داشت و با آهنگسازان بسیاری نظیر مجید انتظامی و کامبیز روشن‌ روان همکاری کرد. روحش شاد و یادش گرامی باد.

نظرات