آیا معامله با این قیمت ارز دیجیتال درست است؟

0

آیا معامله با این قیمت ارز دیجیتال درست است؟

افراد فعال در بازارهای مالی به خوبی می‌دانند که هر بازار مالی، همیشه روند صعودی ندارد و گاهی صعود می‌کند و گاهی هم روند خود را اصلاح کرده و بازار نزولی را خواهیم داد. بازار ارزهای دیجیتال چندوقتی هست که دچار اصلاح و روند نزولی شدیدی شده است.

قیمت ارز دیجیتال

از سمتی برخی افراد و تحلیل گران می‌گویند که این روند نزولی ادامه خواهد داشت و برخی افراد می‌گویند که این قیمت فرصت خرید است. اما توجه داشته باشید که بر اساس حرف و گفته ی افراد مختلف نباید خرید و یا فروشی در بازارهای مالی انجام بدهید. مخصوصا در بازار ارزهای دیجیتال !!!

راهکار چیست ؟

برای هر خرید و فروشی و هر معامله‌ای باید منطق بنیادی و تحلیل تکنیکالی وجود داشته باشد تا بتوان تصمیم به نسبت درستی در این بازار گرفت. با افراد منتور موفق مشورت کرد و در نهایت با استراتژی‎های درست معاملاتی وارد یک معامله در بازار ارزهای دیجیتال و یا بازارهای مالی دیگر شد!

چه ریسک‌هایی در خرید و فروش ارز دیجیتال وجود دارند؟

یکی از مهم‌ترین نکات پیش از ورود به بازار ارز دیجیتال این است که اگر می‌خواهید سرمایه خود را وارد این بازار کنید از روی هیجان این کار را انجام ندهید و با آگاهی وارد بازار شوید. قیمت ارز دیجیتال دارای نوسان است و اگر صرفاً از روی هیجان و بدون آگاهی قبلی وارد این بازار شوید به احتمال زیاد ضرر می‌کنید. نکاتی وجود دارد که سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال را تبدیل به ریسکی برای شما می‌کند که در ادامه به طور خلاصه به این نکات اشاره می‌کنیم:

  • اعتبار

ارز دیجیتال مثل سکه، دلار یا ملک نیست که پشتوانه مالی دقیقی داشته باشد. اعتبار و پشتوانه قیمت ارز دیجیتال بسته به شبکه‌های بلاک چین و دیگر مفاهیم مرتبط با فناوری و اطلاعات است. بنابراین اگر در سیستم خللی وارد شود آن‌ها نیز از بین ‌می‌روند. البته که تا کنون چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و همچنین ارز‌های معتبری مثل تتر وجود دارند که گفته می‌شود قیمتشان برابر با یک دلار است و از این جهت پشتوانه درستی دارند. هنگامی باید ارز دیجیتال خریداری کنید که از اعتبار آن مطمئن باشید.

  • کلاهبرداری

در این بازار نیز می‌توانند به راحتی سر شما را کلاه بگذارند؛ هنگامی که روی ارزی سرمایه‌گذاری می‌کنید ممکن است با یک کلاهبرداری عظیم مواجه شده باشید. گزارش‌ها حاکی از آن است که در نوامبر سال ۲۰۲۱ حدود یک میلیون کلاهبرداری رمزارزی در انگلستان توسط سرمایه‌گذاران گزارش شده است. بنابراین موقع سرمایه‌گذاری به خوبی باید حواستان جمع باشد و در نتیجه می‌­توانید بیشتر روی ارزهایی سرمایه‌گذاری کنید که اطمینان بیشتری به آنها دارید و از صرافی‌هایی مثل والکس که معتبر هستند در زمان مناسب و با قیمت مناسب خریداری کنید.

  • نوسانات قیمت‌ها

اگر بدون آگاهی و با هیجان وارد بازار ارز‌های دیجیتال شوید خیلی زود متوجه خواهید شد به علت نوسان قیمت ارز دیجیتال شما دچار ضرر شده‌اید. برای این‌که در این بازار سود کنید باید در سرمایه‌گذاری‌هایتان دقت داشته باشید و تا حد امکان تحلیل‌های درست را دنبال کنید. هنگامی که تحلیل‌های بازار نشانگر آن است که فعلاً قیمت ارز دیجیتال سیر سقوطی دارد نباید خریداری کنید. از صرافی‌هایی مثل صرافی ارز دیجیتال والکس که قیمت لحظه‌ای بیت کوین، اتریوم و دیگر ارز‌های موجود را ارائه می‌کنند، استفاده کنید و از اطلاعات این منابع برای سرمایه‌گذاری بهتر استفاده کنید.

قیمت و زمان مناسب خرید ارز دیجیتال

شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که قیمت مناسب ارز دیجیتال را چگونه می‌توانید حدس بزنید. برای این کار شما باید از تحلیل‌های مختلف و منابع آموزشی معتبر مثل سایت والکس استفاده کنید. شما برای بررسی “قیمت ارز دیجیتال” می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید :

https://wallex.ir/markets

آیا قیمـت ارز دیـجیتال در آینده بالا خواهد بود؟

همان طور که در برنا نوشته شده است، پاسخ دادن به این سؤال آسان نیست اما اکثر تحلیل‌گران بازار‌های سرمایه معتقدند که بیت کوین و دیگر ارز‌های دیجیتال نقش مهمی در آینده اقتصادی جهان ایفا خواهند کرد. به نقل از سایت والکس آدنا فریدمن (Adena Friedman) که مدیر ارشد بورس نزدک (Nasdaq) نیز هست تصور می‌کند که ارز‌های دیجیتالی مثل بیت کوین در آینده جایگاهی مستقل و محکمی را داشته باشند. ایشان معتقد است که قیمت ارز دیجیتال و ارزش آن‌ها دوران طبیعی خود را سپری کرده است. ابتدا عده‌ای که شاید آگاهی چندانی از این شرایط اقتصادی نداشتند این ارز‌ها را تشکیل دادند و بعد پس از دوره‌ای که گذشت شاهد این وضعیت بودیم که بسیاری از مردم به صورت آرام آرام با این ارز‌ها و قیمت ارز دیجیتال آشنا شدند و پس از آن عده زیادی برای خرید هجوم آوردند که سبب رشد چشمگیر بازار شد و در نهایت مرحله به زمانی رسید که ما با واقعیت قیمت ارز دیجیتال و ارزش آن مواجه شده‌ایم.

قیمت ارز دیجیتال

باید توجه کنیم که بسیاری از سرمایه‌گذاران و بزرگان صنعت تکنولوژی روی فضای ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. قیمت ارز دیجیتال روز به روز در حال پیدا کردن ثباتی است که حقیقت آن را نشان می‌دهد و این احتمال می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور شاید نه به آن سود‌های نجومی که مژده‌اش را می‌دهند بلکه به سودی معقول و کاربردی دست پیدا کنیم.

جمع‌بندی درباره قیمت ارز دیجیتال

در این مقاله سعی کردیم به شما نشان دهیم که آیا سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال موفقیت‌آمیز خواهد بود یا نه. پیرامون راه‌های موجود برای ضرر نکردن صحبت کردیم و متوجه شدیم که از عوامل مهم برای موفقیت در حوزه‌های بازار‌های سرمایه این است که حتماً از قیمت ارز دیجیتال آگاه باشیم. پس همان‌طور که گفته شد لازم است در زمان درست و قیمت درست وارد معامله بشوید.

نظرات