عکس/ آریانا کیست ماجرای قتل آریانا دختر ۱۶ ساله توسط پدرش در ممسنی

0

بتازگی انتشار قتل دختر ۱۶ ساله به نام آریانا لشکری در ممسنی توسط پدرش جنجالی و خبرساز شده و در شبکه های اجتماعی با واکنش های زیادی همراه بوده و به یکی از بحث و جدل های تند و سوژه داغ روز شبکه اجتماعی تبدیل شده است

قتل آریانا لشکری دختر 16 ساله

 

آریانا کیست ماجرای قتل آریانا دختر ۱۶ ساله توسط پدرش در ممسنی

اینروزها انتشار خبر قتل آریانا لشکری دختر ۱۶ ساله توسط پدرش در شهرستان ممسنی از توابع استان فارس حواشی زیادی را به دنبال داشته و در اینستاگرام وایرال شد

این خبر تلخ و تاسف بار طی چند روز گذشته در بسیاری از صفحات مجازی از جمله در اینستاگرام بازتاب وسیعی داشته، به ویژه آریانا به شدت پدرش را دوست داشته و در قبل از کشته شدن، در پیج اینستاگرامش نوشته: دنیام پدرم، حالا به دست همان پدر به قتل رسیده است

ظهر دوشنبه ۶ تیر ۱۴۰۱ خبر قتل دختری نوجوان به نام آریانا به دست پدرش در خانه‌ای واقع در شهرستان ممسنی نورآباد فارس به پلیس اعلام شد.

روزنامه «اعتماد» به تازگی درباره جزئیات کامل ماجرای قتل آریانا لشکری در بخشی از این گزارش نوشته:

* روز دوشنبه ۶ تیر ماه سال جاری دختری ۱۶ ساله در شهرستان ممسنی نورآباد از توابع استان فارس به دست پدرش به قتل رسید. خبر مربوط به این دخترکشی سه روز بعد در رسانه‌ ها منتشر شد.

* خبر حاکی از آن بود که این دختر ۱۶ ساله که آریانا نام داشت به دلیل اختلافات خانوادگی با پدرش به خانه مادربزرگش می‌رود. پدر او با اطلاع از اینکه دخترش از خانه خارج شده پس از برداشتن اسلحه شکاری به خانه مادرش رفته و پس از بحث و جدل با دخترش در نهایت با شلیک یک گلوله که به قفسه سینه این دختر اثبات می‌کند او را به قتل می‌رساند. پس از بازداشت این مرد او ضمن اعتراف به جرم خود گفت: «من قصد کشتن دخترم را نداشتم. مدتی بود که با دخترم بر سر موضوعی اختلاف پیدا کرده بودیم.

* آن روز بر سر همین اختلافات آریانا به خانه مادرم رفت و من هم به یک‌باره نتوانستم عصبانیتم را کنترل کنم و با اسلحه شکاری‌ام به آنجا رفتم تا او را بترسانم. واقعا قصد کشتن دخترم را نداشتم اما بی‌اختیار شلیک کردم و مرتکب قتل دخترم شدم.» با پیگیری‌های «اعتماد» در‌خصوص جزییات این خبر در گفت‌وگو با برخی آشنایان مقتول و چند نفر از اهالی شهرستان ممسنی مشخص می‌شود که آریانا به دلیل اینکه به پسری علاقه داشته است مورد سرزنش پدر قرار می‌گیرد و در نتیجه اختلاف میان آنها شکل می‌گیرد. همچنین به گفته برخی اهالی این شهرستان پدر آریانا به مواد مخدر اعتیاد داشته است..

* نکته قابل تاملی که در این جنایت وجود دارد کلماتی است که آریانا در صفحه اینستاگرامش به کار برده که با رخ دادن این حادثه کاملا در تضاد است. آریانا در صفحه اینستاگرامش نوشته: «دنیام پدرم»

واکنش ها

اکثر اقوام و افرادی که ساکن این شهرستان هستند ترجیح داده‌اند کلامی درخصوص این خبر افشا نکنند اما برخی اقوام و اهالی این شهرستان برای «اعتماد» جزییاتی را تشریح می‌کنند.

* یکی از اهالی این شهرستان زنی ۳۶ ساله است که در خصوص قتل آریانا می‌گوید: «آریانا یک خواهر ۱۲ ساله هم دارد. اهل منطقه لشکری ممسنی هستند که به عنوان قلعه کهنه هم از آن نام برده می‌شود. همان روزی که این خبر را شنیدم یکی از دوستان خواهرم که از طایفه لشکری بود و با این دختر نسبت فامیلی داشت در صفحه شخصی اینستاگرامش عکس آریانا را گذاشت

* حرف‌های ضد و نقیض هم زیاد در مورد این خبر در ممسنی پیچیده بود اما خب من از طریق یکی از اقوام‌مان که در دادگستری کار می‌کند پیگیر خبر شدم و او هم به من گفت مادر این دختر هم مدتی می‌ شد به عنوان قهر خانه را ترک کرده بود.

* اینجا شهرستان کوچکی است تمام ساکنانش همدیگر را می‌شناسند، کوچک‌ترین مساله‌ای که رخ بدهد کل اهالی باخبر می‌شوند.

* خانم ما نمی‌دانیم خدا می‌داند اما شنیدیم که پدر خانواده فقط برای اینکه دخترش را بترساند و او را به خانه برگرداند اسلحه را با خود برده بود ولی خب به هر حال این اتفاق افتاد.» یکی از اقوام این خانواده که یک خانم است نیز می‌گوید: «نباید این خانواده را قضاوت کرد. آریانا نجیب‌ ترین دختری بود که تا به حال دیده بودم. این اتفاق ناخواسته رخ داده است.

* در مورد این حادثه دیگر چه سودی دارد؟!» یکی از اقوام آریانا نیز که دختری کم سن و سال است درخصوص این خبر می‌گوید: «ببینید این حادثه کاملا سهوا رخ داده است.

* اصلا این نبوده که آریانا به خاطر اذیت کردن پدرش از خانه قهر کند و به خانه مادربزرگش برود. پدر او هم اصلا به قصد کشتن دخترش به آنجا نرفته بود… جزییات بیشتر را نمی‌توانم بگویم. خانواده مقتول ناراحت می‌ شوند.»

بازداشت قاتل

وقتی تیم جنایی برای بررسی ماجرا به محل حادثه رفتند، مشخص شد این دختر ۱۶ ساله که آریانا نام داشت، به دنبال اختلافات خانوادگی با پدرش به خانه مادربزرگش رفته بود اما پدر او در حالی که عصبانی بود با اطلاع از اینکه دخترش از خانه خارج شده با حالت عصبانیت پس از برداشتن اسلحه شکاری به خانه مادرش رفته و پس از بحث و جدل با دخترش، در نهایت او را با شلیک یک گلوله به قفسه سینه‌اش به قتل رسانده است.

پس از بازداشت این مرد ۴۳ ساله، وی ضمن اعتراف به جرم خود گفت: من قصد کشتن دخترم را نداشتم؛ آریانا فرزند بزرگ من بود و یک دختر ۱۲ ساله دیگر هم داریم اما مدتی بود که با دختر بزرگم بر سر موضوعی اختلاف پیدا کرده بودیم. آن روز بر سر همین اختلافات آریانا به خانه مادرم رفت و من هم به یکباره نتوانستم عصبانیتم را کنترل کنم و با اسلحه شکاری خودم به آنجا رفتم تا او را بترسانم. واقعاً قصدم کشتن دخترم نبود اما بی اختیار شلیک کردم و مرتکب قتل دخترم شدم. تحقیقات از متهم در این باره ادامه دارد.

 

نظرات