بیوگرافی جنید آرکین بازیگر ترکیه ای و همسر اول و دومش +عکس درگذشت و فیلم ها

2

بیوگرافی جنید آرکین بازیگر ترکیه ای و همسر اول و دومش +عکس درگذشت و فیلم ها

بیوگرافی و سوابق جنید آرکین بازیگر ترکیه ای و همسرش و فرزندانش + زندگینامه فخرالدین بازیگر ترکیه ای از شروع سینما در ترکیه تا ایران با عکس های شخصی و خانواده جنید آرکین فخرالدین در ایران اهل کجاست و کیست و علت فوت و درگذشت جنید آرکین فخرالدین سینمای ایران در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

جنید آرکین

زندگینامه جنید آرکین و همسرش(cuneyt arkin)

جنید آرکین – جونیت آرکین
نام اصلی : فخرالدین جورکلی باتیر
تولد : ۷ سپتامبر ۱۹۳۷
محل تولد : اسکی‌ شهر، ترکیه
تاریخ مرگ :  ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ در ۸۴ سالگی
محل درگذشت : استانبول، ترکیه
ملیت : ترکیه
پیشه : بازیگر، تهیه‌ کننده و کارگردان فیلم
سال‌های فعالیت : ۱۹۶۳ الی ۲۰۲۲
فرزندان : سه فرزند
مدرک تحصیلی : رشتهٔ پزشکی از دانشگاه استانبول

بیوگرافی جنید آرکین بازیگر ترکیه ای و همسر اول و دومش +عکس درگذشت و فیلم ها

بیوگرافی جنید آرکین

جنید آرکین (cuney tarkin) با نامل کامل فخرالدین جورکلی‌ باتیر، زادهٔ ۷ سپتامبر ۱۹۳۷در شهر استانبول بازیگر، تهیه‌ کننده و کارگردان سینما اهل ترکیه بود که در تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ بر اثر کهولت سن درگذشت. او سوابق بازیگری در سینمای ایران را دارد و او را با نام فخرالدین در ایران می شناسند.

وی در طول زندگی هنری خود در بیش از ۳۰۰ فیلم ایفای نقش نموده که محتوای اکثر این فیلم‌ها را نیز موضوعات اجتماعی تشکیل داده‌است.

سوابق بازیگری جونیت آرکین بازیگر ترکیه ای

جونیت آرکین یکی از بازیگران و هنرمندان سینمای ترکیه است که تا کنون در طول فعالیت های خود در عرصه بازیگری فیلم ها و سریال های زیادی را به ایفای نقش پرداخه است. او فارغ التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه استانبول ترکیه بوده و سابقه همکاری در سینما و تلویزیون ابران را در قبل از انقلاب در کارنامه خود دارد. از جنید آرکین در ایران با نام فخرالدین یاد میشود و با بازی در سریال یوسف و زلیخا به شهرت رسید

این هنرمند ترک در هفتم سپتامبر سال ۱۹۳۷ در اسکی‌ شهر چشم به جهان گشود.

عکس جوانی جونیت آرکین

نام پدرش حاجی یعقوب بود و در جنگ رهایی‌ بخش ملی شرکت کرده بود. اصلیت وی از ترکان نوقای کریمه می‌باشد. جنید آرکین تحصیلات ابتدایی خود را مدرسه نجاتی بیگ اسکی‌ شهر به اتمام رساند. دوران کودکی وی با داستان‌های حماسی قهرمانانی چون Battal Gazi و کوراوغلو سپری گردید.

جنید آرکین در سال ۱۹۶۳ وارد سینما و بازیگری شد، دورانی که به عنوان پزشک و افسر وظیفه در نیروی هوایی خدمت می‌کرد. پس اتمام سربازی، اولین نقش خود را در فیلم «پرندگان غربت» ایفا نمود و بدین طریق پا به عرصه سینمای ترکیه گذاشت.

آرکین از جمله بازیگری حرفه ای است که در نقش ها و کاراکترهای متفادت از عاشقانه تا اکشن و جنگی بازی کرده است. وی از آکروبات‌ هایی که در سیرک‌ های استانبول کار می‌کردند، حرکات آکروباتیک را آموخته و از تجربیات خود در این زمینه در فیلم‌هایی چون Malkoçoğlu در نقش یک قهرمان سوار بر اسب و نیزه به دست، استفاده کرد.

عکس همسر و فرزندان جنید آرکین

همسر و فرزندان جنید آرکین

آرکین دوبار در سالهای ۱۹۶۴ و ۱۹۷۰ ازدواج کرده و صاحب سه فرزند است.

داستان نویسی

آرکین پیش از ورود به بازیگری و سینما، در زمین نویسندگی داستان و رمان مشغول بود و هنگامی که در دبیرستان آتاترک اسکی‌ شهر تحصیل می‌نمود، داستان‌های کوتاهی نوشته و به مجلات مختلف ارسال می‌کرد.

آرکین تحصیلات خود را در رشته پزشکی دانشگاه استانبول ادامه داده و در سال ۱۹۶۱ نیز فارغ‌التحصیل شد. وی در دوران دانشجویی نیز به همراه دوستان خود مجله‌ای تحت عنوان Erek را به چاپ می‌رساند. وی در سال ۱۹۶۳ با شرکت در مسابقه‌ای که از سوی مجله آرتیست ترتیب یافته بود مقام اول را کسب نمود.

جنید آرکین

فعالیت در سینمای ایران

فخرالدین در دهه هفتاد به عنوان یکی از سرشناس‌ ترین بازیگران سینمای ترکیه شناخته می‌شد. آرکین در ایران به همراه بازیگران و کاگردانان بسیاری در فیلم‌هایی چون «یوسف و زلیخا»، «نسل شجاعان»، «میوه گناه»، «شیرین و فرهاد»، «صلاح‌الدین ایوبی»، «فرزند شمشیر»، «سه رفیق» و «بازی با مرگ» ایفای نقش نمود. وی در آن دوره در ایتالیا نیز از شهرت زیادی برخوردار بود چنانچه ایتالیایی‌ها وی را با نام جان آرکین می‌شناختند.

او همچنین در فیلم عبور از مرز زندگی فیلمی به کارگردانی رضا صفایی و نویسندگی رضا صفایی، حبیب‌الله کسمایی محصول سال ۱۳۵۴ و سریال مزد ترس ۲ (بازی با مرگ) به ایفای نقش پرداخته است

جنید آرکین درگذشت + علت فوت و درگذشت

جنید آرکین درگذشت + علت فوت و درگذشت

جنید آرکین، بازیگر ترکیه ای در ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲ – ۷ تیر ۱۴۰۱ در سن ۸۵ سالگی در بیمارستانی در استانبول درگذشت.

جوایز و افتخارات

جونیت آرکین در طول حیات هنری حرفه‌ای خود شایسته جوایز بسیاری شده که از جمله آنها می‌توان به جایزه بهترین بازیگر مرد از فستیوال فیلم پرتقال طلایی آنتالیا به خاطر بازی در فیلم İnsanlar Yaşadıkça، جایزه بهترین بازیگر از فستیوال بین‌المللی فیلم غوزه طلایی به خاطر بازی در فیلم گرگ زخمی و دیپلم افتخار از فستیوال فیلم آنتالیا اشاره کرد. آرکین علاوه بر این در کنفرانس‌ های بسیاری با موضوع الکل، مواد مخدر و جوانان به عنوان سخنران شرکت کرده و جوایز و لوح‌های تقدیر بسیاری نیز در این کنفرانس‌ها به وی اعطا شده‌است.

علت فوت و درگذشت جنید آرکین

فیلم های فخرالدین در ایران

بازی با مرگ (مجموعهٔ تلویزیونی) (۱۳۷۴)
سه رفیق (۱۳۵۵)
فرزند شمشیر (۱۳۵۲)
اسیر (۱۳۵۱)
ظفر (۱۳۵۱)
سرزمین دلاوران (۱۳۵۱)
صلاح‌الدین ایوبی (۱۳۵۱)
ماه‌پیشونی (۱۳۵۰)
اسیر خشم (۱۳۴۹)
شیرین و فرهاد (۱۳۴۹)
میوه گناه (۱۳۴۹)
نسل شجاعان (۱۳۴۸)
یوسف و زلیخا (۱۳۴۷)
گل پری جون (فیلم ۱۳۵۳)

2 دیدگاه در “بیوگرافی جنید آرکین بازیگر ترکیه ای و همسر اول و دومش +عکس درگذشت و فیلم ها

  1. فرهاد گفت:

    روحش شاد.نظیرنداشت واقعا ی مرد تمام عیار وحماسه ساز بودوبسیارمحجوب.

  2. نگاه گفت:

    خیلی بازیگر بااستعداد وودر نقشهاش جوانمرد بود…….خدارحمتش کند ……ستاره بزرگی بود.

نظرات