آخرین خبر درباره تعطیلی ادارات یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ آلودگی هوا (جدید)

0

آخرین خبر تعطیلی ادارات یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ گرد و خاک و آلودگی هوا و گرمای هوا در شهرهای خوزستان و تهران و البرز و ایلام و شهرهای اصفهان ، تبریز ، مشهد ، یزد ، تهران ، زنجان و سیستان و بلوچستان و کرمان و … بدلیل آلودگی هوا مشخص شد, تعطیلی ادارات فردا یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ به دلیل گردوخاک و الودگی هوا و تعطیلی ادارات و بانک ها و دانشگاه های شهرها و استان ها امروز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ آلودگی هوا را از حرف تازه میخوانید.

تعطیلی ادارات یکشنبه 5 تیر 1401 آلودگی هوا

آخرین خبر درباره تعطیلی ادارات یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ آلودگی هوا (جدید)

🔹 ساعاتی پیش اطلاعیه جدید درباره تعـطیلی ادارات و بانک ها برای روز یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ صادر شده و ادارات و دستگاه‌های اجرایی ۵ شهرستان خوزستان در روز یکشنبه تعطیل اعلام شد

 

فوری: همه ادارات مهران تعطیل شدند

با هماهنگی استاندار ایلام و با دستور «شفیعی» فرماندار مهران:

با توجه به شدت بالای ریزگردها و دید افقی کمتر از ۱۰۰ متر و میزان آلودگی ۴۰ برابر حد مجاز؛ تمامی ادارات شهرستان مهران تعطیل شد.

****

ادارات و دستگاه های اجرایی خوزستان به دلیل افزایش غلظت گرد و خاک، فردا یکشنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۱ تعطیل اعلام شد.

بنابر تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا و باتوجه به افزایش غلظت گرد و خاک ادارت و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های هویزه، دشت آزادگان، شادگان، آبادان و خرمشهر فردا یکشنبه پنجم تیرماه تعطیل اعلام شد.

در خصوص شهرستان اهواز و سایر شهرستان‌ها نیز فردا اول صبح تصمیم‌گیری خواهد شد و در صورت اعلام تعطیلی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مراکز خدماتی، آتش‌نشانی، اورژانس، مراکز درمانی و نظایر آن از این تعطیلی مستثنی هستند.
همچنین امتحانات دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی طبق برنامه دایر است.

در حال تکمیل….

اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به وقوع پدیده گرد و خاک اخطاریه (هشدار سطح نارنجی) صادر کرد.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، براساس هشدار مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک، تأثیر توده گرد و خاک عراقی بر مناطق غربی، جنوب غربی، مرکزی و جنوبی استان از صبح روز یکشنبه تا اوایل روز دوشنبه ( ۵ و ۶تیرماه) مورد انتظار است.

این پدیده با احتمال کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک و آسیب به تأسیسات حساس به گرد و خاک همراه است.

ﺧﻮدداری از ﺗﺮدد ﻏﯿﺮ ﺿﺮوری ﺑﯿﻤﺎران ﺗﻨﻔﺴﯽ‌، اﻓﺮاد ﺳﺎﻟﺨﻮرده، کودکان، اﺣﺘﯿﺎط در ﺗﺮدد ﺑﯿﻦ ﺷﻬﺮی و اﺗﺨﺎذ ﺗﻤﻬﯿﺪات ﻻزم ﺗﻮﺳـﻂ ﻣﺴـﺌﻮلان مربوطه توصیه شده است.

دستور به ابلاغ هشدار مذکور به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و سایر دستگاههای مرتبط جهت اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم، آماده باش و انجام اقدامات موردنیاز جهت پیشگیری ، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این هشدار است.

براساس این اخطاریه اقدامات لازم از سوی مدیریت بحران در قالب ۲۰ بند به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

 

نظرات