بیوگرافی حسین طائب وزارت اطلاعات و همسرش و فرزندان + زندگینامه و عکس ها

0

بیوگرافی حسین طائب وزارت اطلاعات و همسرش و فرزندان + زندگینامه و عکس ها

بیوگرافی و سوابق حسین طائب وزارت اطلاعات و همسر و فرزندانش + زندگینامه حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعلات سپاه و برادرش تا عکس ها و سوابق سیاسی و شغلی حسین طائب همراه علت برکناری و سمت و شغل جدید و حواشی اخیر در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

حسین طائب

زندگینامه حسین طائب و همسرش(Hossein Taeb)

  • نام کامل : حسین طائب – Hossein Taeb
  • زادهٔ : ۱۳۴۲
  • محل تولد : تهران، ایران
  • محل تحصیل : حوزه علمیه تهران، حوزه علمیه قم، حوزه علمیه خراسان.
  • خویشاوندان : مهدی طائب (برادر)
  • پیشینه : نظامی
  • سال‌ های خدمت : ۱۳۶۱–تاکنون
  • درجه نظامی : سرتیپ پاسدار

زندگینامه حسین طائب و همسرش(Hossein Taeb)

بیوگرافی حسین طائب

حجت الاسلام حسین طائب (زادهٔ ۱۳۴۲ تهران) روحانی، مشاور حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

مهدی طائب برادر حجت الاسلام طائب

مهدی طائب برادر حسین طائب

مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار برادر بزرگتر اوست. او در تیر ماه ۱۴۰۱ از سمت خود در ریاست وزارت اطلاعات سپاه برکنار شد و در حال حاضر مشاور حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران است.

بیوگرافی حسین طائب

همسر و فرزندان حسین طائب

از زندگی شخصی و خصوصی و همسر حسین طائب کیست و تعداد فرزندان او خبری منتشر نشده است.

سال های فعالیت

حجت الاسلام طائب علاوه بر سالها نقش‌ آفرینی‌های موثر و ارزشمند در سازمان اطلاعات و معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه ، ریاست سازمان بسیج مستضعفین را نیز در کارنامه خود دارد.

همسر و فرزندان حسین طائب

طائب در سال ۱۳۶۱ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ معاون فرهنگی و اجتماعی ستاد مشترک سپاه پاسداران بود، از ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۷ بعنوان جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج فعالیت می‌کرد و از ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۸ فرمانده نیروی مقاومت بسیج بود.

زندگی شخصی

او در سال ۱۳۴۲ در مجله ۱۷ شهریور تهران زاده شد. وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی و متوسطه در مدارس محلهٔ ۱۷ شهریور تهران، وارد حوزه علمیه شد و دروس حوزوی را در حوزه‌های علمیهٔ تهران، قم و مشهد تا سطح خارج سپری کرد. او در دروس خارج فقه و اصول از محضر اساتیدی چون جواد تبریزی، فاضل لنکرانی و آیت لله خامنه‌ای بهره برد.

حسین طائب

ورود به سپاه

طائب در سال ۱۳۶۱ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در سپاه منطقهٔ ۱۰ تهران و سپاه استان‌های قم و خراسان رضوی شروع به فعالیت کرد.

وی مدتی معاون هماهنگ‌ کنندهٔ بیت مقام معظم رهبری و بیش از سه سال معاون فرهنگی ستاد مشترک سپاه و نیز فرمانده دانشکدهٔ فرهنگی دانشگاه امام حسین بوده و پیش از آن که در تیر ماه ۸۷ به فرماندهی بسیج برسد، جانشینی فرمانده این سازمان را بر عهده داشت.

طائب همچنین سابقهٔ فرماندهی حفاظت اطلاعات سپاه و معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات در دوران علی فلاحیان را داشت

مسئول اطلاعات سپاه

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ و در مراسمی با حضور «سرلشکر سلامی»، فرمانده کل سپاه، حجت الاسلام طائب به عنوان مسئول اطلاعات سپاه و سردار سرتیپ پاسدار حسن محقق نیز به جانشین اطلاعات سپاه معرفی شدند . در این مراسم همچنین از خدمات سردار سرتیپ پاسدار حسین نجات قدردانی شد.

عکس های حسین طائب

ماجرای برکناری حسین طائب

حسین طائب رئیس وزارت اطلاعات سپاه در تیر ماه ۱۴۰۱ از سمت خود برکنار شد و سردار محمد کاظمی جانشین وی در سازمان وزارت اطلاعات سپاه شد. او پس از برکناری، به سمت مشاور فرمانده کل سپاه منصوب شد و مسئولیت جدیدش تامین منافع ملی و تمامیت ارضی و هماهنگی عالی‌ترین مقامات امنیتی و نظامی و سیاسی کشور خواهد بود.

جایگاه بعدی طائب نشان می دهد که برای وی یک ماموریت مهمتر و راهبردی تر در نظر گرفته شده است.

سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه اعلام کرد: با حکم سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی به سمت رئیس سازمان اطلاعات سپاه منصوب شد .

حجت الاسلام و المسلمین حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه نیز با حکم سرلشکر حسین سلامی به سمت مشاور فرمانده کل سپاه منصوب گردید.

 

نظرات