چرا صرافی کوکوین در بین کاربران ایرانی محبوب شد؟

0

چرا صرافی کوکوین در بین کاربران ایرانی محبوب شد؟

با اجباری شدن عملیات احراز هویت در صرافی معتبر و مشهور بایننس، کابران و معامله‌گرانی که در کشورهای تحت تحریم‌های اقتصادی (مثل ایران) زندگی می‌کردند، دچار مشکلات بسیاری شدند. یکی از این مشکلات، مشخص کردن IP یا شناسه کاربری کاربران بود که به صرافی بایننس نشان می‌داد، این کاربران به صورت غیر مجاز در حال فعالیت هستند؛ همین اتفاق باعث می‌شد که حساب ارزهای دیجیتال کاربران برای همیشه بسته شود و دیگر هیچ انگیزه‌ای برای نگهداری ارز دیجیتال در صرافی ارزهای دیجیتال وجود نداشته باشد.

 دلیل محبوبیت صرافی کوکوین

صرافی کوکوین

صرافی کوکوین (Kucoin) با برخورداری از حجم قابل توجهی از کاربران و میانگین معاملات روزانه بسیار زیاد، یکی از صرافی‌های پیشرو در دنیای ارزهای دیجیتال محسوب  می‌شود. صرافی kucoin در سپتامیر سال ۲۰۱۷ به منظور درخشش در دنیای وسیع کریپتوکارنسی تاسیس شد؛ این صرافی معتبر و پرطرفدار تمرکز ویژه‌ای بر پروژ‌ه‌هایی دارد که در جهت تحقیقات تخصصی ارزهای دیجیتال دسته‌بندی شده‌اند.

آیا کوکوین جایگزین توانسته است جایگزین Binance بشود ؟

با ظهور صرافی کوکوین که هم‌اکنون در جایگاهی پس از صرافی‌های معتبر دیگر: مثل بایننس، FTX، صرافی غیر متمرکز (DEX) و غیره ایستاده است، توجه کاربران به این پلتفرم جدید جلب شد. Kucoin هیچگاه صراحتاً اعلام نکرد که حاضر است با کاربرانی که از کشورهای تحت تحریم‌های اقتصادی می‌آیند، همکاری داشته باشد؛ از طرفی، هنوز هم عملیات احراز هویت سفت‌وسخت را مثل بایننس اجباری نکرده است و معلوم نیست که این کار را انجام دهد یا خیر.  اما اگر نگران این هستید که ممکن است برای Kucoin.com هم اتفاقی مانند Binance بیفتد، پیشنهاد ما به شما برای صرافی ارز دیجیتال، Wallex است.

نکاتی مهم برای افراد ایرانی که قصد استفاده از این صرافی را دارند

پیش از آن که بخواهیم به سراغ نحوه ثبت نام در صرافی کوکوین برویم، لازم است که چند نکته بسیار مهم را به شما یادآوری کنیم. اگر اهل معامله کردن در دنیای کریپتوکارنسی باشید، حتماً به خوبی می‌دانید که نباید از IP یا شناسه کاربری ایرانی برای ورود به صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کنید. اگر هم از این قضیه بی‌خبر هستید، باید به اطلاعتان برسانیم که برای بهره‌مندی از دنیای سودآور ارزهای دیجیتال، باید بیخیال IP های ایرانی بشوید.

از این آی‌پی‌ها و شناسه‌ها در صرافی کوکوین استفاده نکنید !

همچنین، لازم است بدانید، برای روبه‌رو نشدن با دردسرهای دیگر، بهتر است که به شناسه‌های کاربری کشورهایی به غیر از ایالات متحده متصل شوید تا قوانین گوناگون این کشور در حوزه ارزهای دیجیتال، دامن‌گیر شما نشود. یکی دیگر از نکات مهمی که در حین ثبت نام در صرافی Kucoin باید رعایت کنید.

وارد نکردن شماره موبایل ایرانی

وارد نکردن شماره موبایل ایرانی است. صرافی کوکوین از شما می‌خواهد که برای تامین امنیت بیشتر حسابتان، عملیات تایید ۲FA را انجام دهید؛ در این عملیات بهتر است که از نرم‌افزار Google Authenticator استفاده کنید تا کد مربوطه به شماره موبایل خودتان فرستاده نشود.

کارمزد تراکنش‌ها در کوکوین  چقدر است ؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در انتخاب صرافی ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شود، مقدار کارمزد است. طبق گفته صرافی ارز دیجیتال والکس، کارمزد مورد نظر کوکوین برای هر دو طرف معامله برابر با ۰.۱ درصد است.

عملیات واریز در کوکوین کاملاً رایگان است، اما برای برداشت ارزهای دیحیتال در این صرافی باید کارمزدهای مشخصی را پرداخت. جالب است بدانید که ارزش دلاری کارکردهای برداشت به قیمت بازار فعلی دارایی‌های حساب مورد نظر شما بستگی دارد.

شما می‎‌توانید برای آموزش صرافی کوکوین به صورت تصویری و کامل روی لینک زیر کلیک کنید :

https://wallex.ir/blog/kucoin-exchange-tutorial

صرافی کوکوین

نقطه ضعف صرافی Kucoin

صرافی Kucoin از جمله صرافی‌های امن و  معتبر محسوب می‌شود که از اعتبار بالایی مثل پلتفرم‌های بایننس، FTX و غیره برخوردار شده است اما رایج و پول فیات از جمله نقاط ضعف این پلتفرم محسوب می‌شود که در بعضی از مواقع معامله‌‌گران را دچار دردسر می‌کند. از سمت دیگر شما بدون تایید KYC فقط می‌توانید روزانه تا ۵ بیت کوین معامله کنید. بنابراین اگر تمایل دارید که بدون محدودیت به معامله و خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازید، پیشنهاد ما صرافی ارز دیجیتال والکس است.

نظرات