آشنایی با روش ساخت و مصرف ماسک مناسب برای پوست های چرب

0

آشنایی با روش ساخت و مصرف ماسک مناسب برای پوست های چرب

تمام افراد به ویژه بانوان برای داشتن پوستی سالم و زیبا دنبال راه ها و روش های متعددی هستند. گاه این روش ها توسط خود افراد و در منزل می تواند انجام شود و گاه با مراجعه به کلینیک های تخصصی پوست و زیبایی روش های مختلفی است که زیبایی و جوانسازی هر چه بیشتر پوست کمک خواهد کرد.

پاکسازی پوست به منظور لایه برداری و تخلیه ی جوش ها و دانه های سرسیاه یا سرسفید بدون التهاب است که به آن تخلیه کومدون ها نیز گفته می شود. پاکسازی می تواند به بهترین روش مکانیکی یا با محصولات تاثیر گذار انجام گیرد که این متد کمک بسیار زیادی در مراقبت های حرفه ای زیبایی پوست می تواند داشته باشد.

اما بسیاری از افراد به دنبال ماسک های دست ساز هستند تا به روش سنتی و سالم تری به زیبایی و جوانسازی پوست خود کمک کنند. همچنین این نکته را هم باید بدانید برای پوست های مختلف، ماسک های مناسب با همان نوع پوست ساخته خواهد شد.

کارشناسان ما در نمایندگی تالگو فرانسه با ارائه این گزارش در نظر دارند تا شما عزیزان را با روش ساخت ماسک مناسب برای پوست های چرب و همینطور نحوه مصرف آن بیشتر آشنا کنند.

  ماسک های مناسب برای پوست های چرب

ماسک های مناسب برای پوست های چرب

انواع ماسک مناسب برای پوست چرب

مراقبت از سلامت و پاکیزگی پوست های چرب و مختلط یکی از موضوعات بسیار مهمی است که عموم افراد جامعه به دنبال کم هزینه و البته موثرترین راهکارهای ممکن برای رهایی و خلاصی از دردسرهای ناشی از آن هستند. استفاده از ماسک مناسب برای پوست چرب از جمله راهکارهای مراقبتی برای پاکسازی پوست در برابر هر نوع آلودگی و پیشگیری از بروز جوش و آکنه بر اثر ترشح اضافی چربی و … بوده تا همواره پوست شخص سالم و درخشان به نظر برسد.

ماسک مناسب برای پوست چرب را هم می توان از بازار تهیه نمود و هم در انواع مختلف خانگی با ترکیب یکسری از مواد اولیه در هر خانه ای قابل تهیه و در دسترس است. استفاده ماسک های خانگی برای درمان طبیعی مشکلات متعدد پوست چرب نظیر آگنه، جوش سرسیاه، خطوط چربی بسیار مفید و کاربردی می باشد و نتایج آن برخلاف دیگر روش های درمانی زیبایی به تدریج خود را نشان می دهد. عدم استفاده از هر گونه مواد شیمیایی از نکات حائز اهمیت در خصوص استفاده از ماسک های طبیعی مناسب برای بهبود سلامتی پوست های چرب است. به طور مثال، در قسمت زیر به نام و روش ساخت ماسک برای پوست چرب از نوع خانگی آن اشاره کلی کرده ایم:

ماسک موز مناسب برای پوست های چرب

ماسک موز به عنوان یکی از بهترین و مناسب ترین ماسک های خانگی برای پوست های چرب به حساب آمده که حاوی خواصی منحصر به فرد و منابع غنی از آهن، پتاسیم، ویتامین A، B،  C و E می باشد. استفاده از این ماسک صورت در مقایسه با اسکراب ها و انواع ماسک های میوه ای برای درمان و بهبود مشکلات پوست های چرب بسیار مفید بوده و روش ساخت آن نیز بسیار ساده و راحت است.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک موز شامل ۱ عدد موز رسیده، ۱ قاشق چایخوری عسل و یک عدد پرتغال یا لیمو می باشد که در مرحله نخست باید موز را له نموده و سپس آن را با عسل و ۳ تا ۴ قطره آبلیمو یا پرتقال به خوبی ترکیب کرد تا یک خمیر نرم و یکدست به دست آید. نحوه مصرف ماسک مناسب برای پوست چرب نیز بسیار سریع و راحت بوده و تنها کافی است که خمیر به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی گردن و صورت خود بمالید و سپس این نواحی را با آب گرم بشویید.

ماسک گلاب یک ماسک مناسب برای پوست چرب

یکی دیگر از ماسک های خانگی بسیار معروف و کاربردی برای پوست های چرب بر اثر مخلوط نمودن سه ماده اولیه نظیر گلاب، گلیسرین و لیمو بدست می آید. نحوه مصرف این نوع ماسک صورت مناسب برای پوست چرب مانند سایر ماسک های خانگی بسیار راحت بوده و تنها کافی است که مخلوط حاصل را تنها به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت قرار داده و سپس آن را به وسیله آب گرم شست و شو نمایید.

دقت داشته باشید که لیمو بخاطر خاصیت ضد باکتریایی به محکم و خشک شدن پوست کمک کرده و از گلاب به عنوان یک ماده طبیعی ضدعفونی کننده و یا تونر یاد می شود. گلیسرین نیز باعث آب رسانی و حفظ رطوبت پوست شده و در نهایت با ترکیب خواص منحصر به فرد این ۳ ماده با یکدیگر میتوان درمان جوش ها و جای آن در کنار پاکیزگی و طراوت پوست امیدوار بود.

ساخت و مصرف ماسک مناسب برای پوست چرب

ساخت و مصرف ماسک مناسب برای پوست چرب

ماسک مخلوط موز، آب‌لیمو، روغن زیتون

یکی دیگر از انواع ماسک مناسب برای پوست چرب را میتوان بر اثر مخلوط کردن یک عدد موز با ۱۰ قطره آب‌لیمو و همچنین یک قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون خالص تهیه کرد. همانطور که مشخص است، روش ساخت ماسک برای پوست چرب بسیار راحت و آسان بوده و هر شخص برای مراقبت از پوست خود به وسیله این نوع ماسک صورت تنها به مواد اولیه آن نیاز خواهد داشت.

نحوه ساخت و مصرف ماسک طبیعی مورد نظر برای پوست های چرب با تهیه خمیری یکدست از ترکیب موزهای له شده با آب لیمو و روغن زیتون آغاز شده و با قرار دادن این خمیر به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت و سپس شستشوی آن با آب گرم میتوان آلودگی و چربی های اضافی که منجر به انسداد منافذ، بروز آکنه و جوش و همچنین التهاب پوست شده را درمان نمود.

ماسک زردچوبه و عسل مناسب برای پوست های چرب

با ترکیب نصف قاشق چایخوری زردچوبه و یک الی ۲ قاشق سوپ خوری عسل طبیعی میتوان به خمیری جادویی و بسیار موثر برای درمان تیرگی و لک های موجود بر روی پوست صورت (هایپرپیگمنتیشن) دست پیدا کرد. در حقیقت، این نوع ماسک مناسب برای پوست چرب را باید به آرامی بر روی صورت ماساژ داده و سپس بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب گرم از روی پوست خود پاک نمایید. دقت داشته باشید که برخی از مهمترین دلایل به وجود آمدن لک و تیرگی بر روی پوست صورت را میتوان به افزایش سن، جوش و یا در معرض نور مستقیم خورشید بودن و … نسبت داد.

ماسک خانگی آرد برنج و چای سبز برای پوست های چرب

آرد برنج و چای سبز ، سرشار از خواص و فواید برای درمان و بهبود مشکلات متعدد انسان بوده و با  ترکیب آن ها میتوان به یک نوع ماسک مناسب برای پوست چرب دست پیدا کرد. به بیان دیگر، با مخلوط کردن دو قاشق سوپ خوری آرد برنج و یک قاشق برگ چای سبز به همراه مقداری آب لیمو (یک قاشق سوپ خوری) میتوان به ترکیبی برای کنترل نمودن میزان چربی های اضافی پوست و همچنین پاکسازی آن دست پیدا کرد که به مدت ۱۵ دقیقه برای اثرگذاری تدریجی باید بر روی پوست قرار گیرد و بعد از خشک شدن امکان شستن این مخلوط با آب سرد وجود دارد.

آموزش پاکسازی انواع پوست به روش تالگو

جهت جوانسازی و زیبایی پوست صورت خود مناسب ترین راه این است تا به بهترین آموزشگاه مراقبت زیبایی مراجعه کنید. دوره پاکسازی پوست صورت در جهت بهبود اشتغال و توانمند سازی پیوسته و پایدار بانوان با حضور اساتید خبره و بین المللی در حال انجام است.

پاکسازی پوست امری بسیار پرطرفدار شناخته شده است که در حوزه مراقبت و زیبایی پوست می باشد. در آموزش پاکسازی پوست به انجام کارهایی همچون آلودگی زدایی، حفاظت و بهداشت فردی پوست، آنالیز ساختمان پوست، آماده سازی پوست مشتری، پاکسازی انواع پوست، مراقبت های لازم برای بعد از پاکسازی پوست و به کارگیری ماسک صورت می پردازیم که امروزه بسیار مورد اهمیت واقع شده است.

ساخت ماسک برای پوست چرب و نحوه مصرف آن

ساخت ماسک برای پوست چرب و نحوه مصرف آن

آموزش پاکسازی تخصصی پوست در آموزشگاه تالگو پاریس (www.thalgoparis.com) با مدرک معتبر از تالگو فرانسه و سازمان فنی حرفه ای کشور به شما این امکان را می دهد تا علاوه بر استفاده شخصی، کسب درآمدی از این راه داشته باشید. آموزشگاه تالگو علاوه بر دوره های آموزشی پاکسازی پوست، به مراجعه کنندگان خدمات پاکسازی پوست را ارئه می دهد و علاقمندان می توانند پس از استفاده از خدمات، از محصولات ما نیز تهیه نمایند.

دوره های آموزش مراقبت از پوست به روش تالگو فرانسه در نمایندگی رسمی تالگو پاریس، به صورت ویژه تحت عنوان دوره های آموزشی Skin Care برگزار می گردد.

موسسه تالگو فرانسه در تهران تحت نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور و مدرسه عالی تالگو فرانسه می باشد. از آنجایی که مدرک سازمان فنی و حرفه ای کشور بین المللی و قابل ترجمه است و نیاز به اخذ این مدرک برای شروع کار صد درصد الزامی می باشد. لذا موسسه تالگو پاریس این امکان را برای کارآموزان فراهم نموده است.

بعد از گذراندن کل فلسفه تالگو در این مرکز تخصصی موفق به اخذ مدرک بین المللی پاکسازی پوست تالگو فرانسه و مدرک سازمان فنی و حرفه ای کشور می شوید. که در همه کشورهای مطرح دنیا مورد تایید و استفاده می باشد.

موسسه تالگو پاریس (THALGO PARIS)  نمایندگی رسمی تالگو ایران تحت نظر مدرسه عالی تالگو پاریس می باشد و هر یک از خدمات زیر را به مشتریان خود ارائه خواهد داد:

  • ارائه دهنده دوره های آموزشی مراقبت های زیبایی پوست با دیپلم بین المللی تالگو فرانسه
  • ارائه خدمات زیبایی پوست (SKIN CARE)
  • فروش محصولات تالگو

نظرات