طراحی و ساخت لوگو موشن حرفه‌ای | راهنمای سفارش لوگوموشن

0

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که ثانیه به ثانیه در حال تغییرات بزرگ است. اختراعات، نحوه ارتباطات، مشاغل، علوم مختلف و… در حال متحول شدن هستند. برای پولدار شدن لازم نیست یک شرکت بزرگ با سرمایه اولیه هنگفت داشته باشیم. یک پیج اینستاگرام با کمترین هزینه می‌تواند همین کار را برایمان انجام دهد. چون عصر، عصر ارتباطات است. در عصر ارتباطات مهم‌ترین نکته برای موفقیت در کسب و کار، برندینگ مناسب است. در فرآیند برندینگ یکی از نکات خیلی مهم و تاثیرگذار، داشتن یک هویت بصری زیبا و منحصر به فرد است. و درنهایت از تاثیرگذارترین قسمت‌های هویت بصری می‌توان به طراحی لوگو و ساخت لوگو موشن اشاره کرد. طراحی لوگو موشن در دنیای کسب و کار امروز که با محتوای ویدیویی و انواع تیزر تبلیغاتی محاصره شده، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که هر صاحب کسب و کاری باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که دیگر کیفیت خوب محصول و خدمات، کافی نیست. یک محصول خوب، بدون وجود برندینگ قوی، روی دست صاحبش می‌ماند. چه بسا که بسیاری از محصولات و خدمات بی کیفیت، فقط به لطف تبلیغات و ظاهرسازی قوی به فروش رسیده و بازار رقابت را تصاحب می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم شما را با هنر لوگوموشن آشنا کنیم، دلایل ساخت لوگو موشن را برایتان شرح دهیم و یک مرجع حرفه‌ای برای سفارش لوگوموشن اختصاصی به شما معرفی کنیم.

 طراحی و ساخت لوگو موشن

تعریف لوگو موشن

لوگو موشن از دو کلمه “لوگو” به معنای نماد برند و “موشن” به معنای حرکت تشکیل شده است. بدین ترتیب لوگوموشن یعنی لوگوی متحرک. هنر ساخت لوگو موشن یعنی استفاده از سبک‌های مختلف انیمیشن سازی برای متحرک کردن و تشکیل لوگو از اجزای سازنده آن. لوگو مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بخش هویت بصری یک برند است. با دیدن لوگوی یک برند به یاد نام برند افتاده و با شنیدن نام برند، تصویر لوگو را تجسم می‌کنیم. پس چنین بخش مهم و تاثیرگذاری نیاز به یک معرفی با شکوه و به یاد ماندنی دارد. این معرفی از طریق طراحی لوگو موشن انجام می‌شود.

لوگوموشن توسط موشن گرافیست یا انیماتور طراحی و ساخته می‌شود.این کار از طریق هنر انیمیشن سازی دو بعد یا سه بعدی انجام شده و یکی از کارهای پیچیده و تخصصی در دنیای طراحی می‌باشد. از ایده خلاقانه کار گرفته تا نحوه اجرای آن. نتیجه تمام این کارهای تخصصی، تشکیل لوگو به زیباترین و خلاقانه‌ترین شکل ممکن است. طوری که هم زیبایی بصری داشته باشد و هم با ذات و هدف برند مرتبط باشد.

دلایل ساخت لوگو موشن

همانطور که گفتیم، لوگو مهم‌ترین بخش یک هویت بصری است و نیاز به یک معرفی حرفه‌ای، زیبا و با شکوه دارد. اما برای یک صاحب کسب و کار، مهم‌ترین بخش ماجرا، فروش و درآمد است. پس برای ساخت لوگو موشن باید دلایل قانع کننده‌ای وجود داشته باشد. در این بخش، دلایل ساخت لوگو موشن حرفه ای را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

حرفه‌ای به نظر رسیدن

فرض کنیم شما تولید کننده نوشابه هستید و بهترین، خوشمزه‌ترین و کم ضررترین نوشابه جهان را تولید می‌کنید.اما در مرحله بسته بندی، نوشابه‌ها را داخل ظروف پلاستیکی بی نام و نشان ریخته و بدون پلمپ کردن، آن‌ها را روانه بازار می‌کنید. آیا کسی این نوشابه‌ها را از شما می‌خرد؟ آیا کسی حاضر است بهترین نوشابه جهان را با چنین وضعی بنوشد و برای آن هزینه کند؟

یک مثال دیگر میزنم. شما صاحب یک مغازه فروش موبایل هستید و جنس اصل را تحویل مشتری می‌دهید. اما مغازه شما نه اسم خاصی دارد، نه تابلویی دارد و نه خبری از چیدمان زیبا در مغازه شما است. همکار شما که همسایه شما نیز می‌باشد، یک مغازه شیک و زیبا دارد. یک اسم منحصر به فرد و جذاب به همراه تابلوی ال ای دی که در کنار اسم، جدیدترین مدل‌های موبایل در آن به نمایش در می‌آیند. به نظر شما، مشتریان کدام را ترجیح می‌دهند؟ شما یا همکارتان را؟

حرفه‌ای به نظر رسیدن در هر کسب و کار خیلی خیلی مهم است. این امر باعث می‌شود مردم فکر کنند که فلان کسب و کار به قول معروف “کسب و کاری پدر و مادر دار” است. ساخت لوگو موشن حرفه‌ای باعث می‌شود مخاطب فکر کند که با یک تیم بزرگ و حرفه‌ای طرف است. همین فکر باعث جرقه اولیه جلب اعتماد در او خواهد شد.

ثبت برند در ذهن مخاطب

هدف ساخت لوگوموشن، نمایش زیبا و خلاقانه لوگو است.این کار باعث ثبت بهتر و سریع‌تر لوگو و برند در ذهن مخاطب خواهد شد. فرض کنید که شما برای کسب و کارتان در یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی، محتوای ویدیویی تولید می‌کنید. ممکن است ویدیوهای بسیار مفید و با کیفیتی بسازید اما مخاطب بعد از تماشای آن متوجه نشود یا به کلی فراموش کند که چه کسی این ویدیو را ساخته است.به همین راحتی شما یک مخاطب یا مشتری بالقوه را از دست خواهید داد. اما در صورتی که اول و آخر ویدیوهای خود از یک لوگو موشن حرفه‌ای و جذاب استفاده کنید، ارزش محتوایی آن ویدیو را به برند خود متصل خواهید کرد. طوری که لوگو و برند شما برای همیشه در ذهن مخاطب ثبت شده و با هر بار دیدن لوگوموشن، انتظار مشاهده یک محتوای ویدیویی خوب و با کیفیت را خواهد داشت.

نکته دیگر این است که در دنیای امروز و در بسیاری از حوزه‌ها، لوگوهای بسیار مشابهی وجود دارد. مثلا در حوزه موسیقی اکثر لوگوها به شکل ساز یا کلید سُل می‌باشند. درچنین حالتی، ساخت لوگو موشن می‌تواند تمایز لازم را ایجاد کرده و به ماندگاری لوگو و برند شما در ذهن مخاطب کمک کند.

افزایش اعتبار

برندی که برای کسب و کار خود ارزش قائل است و برای داشتن یک هویت بصری زیبا و منحصر به فرد هزینه می‌کند، قطعا کار خود را جدی گرفته و به مخاطبان خود احترام بیشتری می‌گذارد. مخاطب با مشاهده یک لوگوموشن حرفه‌ای به این فکر می‌کند که با چه برند متعهد و بزرگی طرف است. درحالی که ممکن است در واقعیت، پشت این برند فقط یک شخص باشد که مشغول انجام تمام کارهاست. این که در کار خود جدی به نظر برسید، باعث افزایش اعتماد و در پی آن افزایش اعتبار برند شما خواهد شد. این اعتبار یک سرمایه بزرگ است که از طریق آن می‌توانید به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنید. یکی از راه‌های مهم در کسب این اعتبار، طراحی یک لوگوی زیبا و ساخت لوگو موشن حرفه‎ای است.

ساخت و طراحی لوگو موشن

انواع راه ساخت لوگوموشن

از نظر کیفیت ساخت لوگو موشن و میزان تاثیرگذاری آن، دو روش کلی داریم. یکی طراحی لوگوموشن اختصاصی و دیگری ساخت لوگو موشن از طریق قالب‌های آماده است.

لوگوموشن حرفه‌ای

لوگو موشن حرفه‌ای یا اختصاصی، فقط و فقط یک بار و مخصوص برند شما طراحی می‌شود. در این مدل از لوگوموشن، ایده کار مرتبط با حوزه فعالیت و شکل لوگوی برند شما می‌باشد. تمامی اجزای لوگو، در این سبک از لوگوموشن متحرک شده و انیمیشن‌ها بسیار نرم و حرفه‌ای طراحی می‌شوند. اگر کار به درستی و توسط افراد متخصص و هنرمند انجام شود، نتیجه کار مانند یک شعبده‎بازی زیبا و چشم نواز می‎باشد.

لوگوموشن عمومی

هرآنچه را که درباره طراحی لوگو موشن اختصاصی و حرفه‌ای گفتیم را در این مورد برعکس کنید. در اینجا هیچ چیزی مرتبط با برند و کسب و کار شما نیست. هیچ چیزی مخصوص برند شما نیست. حرف اول و آخر را در این سبک از لوگوموشن، قالب آماده و دانلودی خواهد زد. ساخت لوگو موشن عمومی به این صورت است که قالب آماده را از اینترنت دانلود کرده و لوگوی شما را جایگزین لوگوی پیشفرض خواهند کرد. این مسائله به خودی خود مشکلی ندارد. هستند کسانی که اطلاعات کافی درمورد برندینگ صحیح ندارند و می‌خواهند سر و ته همه چیز را با کار ارزان و بی کیفیت هم آورند. مشکل واقعی وقتی ایجاد می‌شود که افراد کلاهبردار، این قالب‌های آماده را به اسم لوگوموشن اختصاصی و با قیمت بالا به مشتریان خود می‌فروشند. پس لازم است در این زمینه دقت فراوانی داشته باشید و مراقب باشید، کلاه سرتان نرود.

معرفی سایت سفارش لوگوموشن

حالا که با لوگوموشن و انواع آن آشنا شدید، شاید این سوال برایتان پیش آید که کجا می‌توان سایت یا طراح حرفه‌ای برای ساخت لوگو موشن پیدا کرد؟ قطعا با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه خواهید شد که بسیاری از سایت‌ها، ساخت لوگوموشن را به عنوان یکی از خدمات جانبی در کنار دیگر خدمات ارائه می‌دهند. البته با نگاهی دقیق‌تر خواهید دید که نمونه‌کارهای اکثرشان شامل قالب‌های آماده بی کیفیت است.

سایت لوگو موشن به آدرس logomotion.org  به صورت اختصاصی در زمینه طراحی و ساخت لوگو موشن حرفه‌ای در سطح کلاس جهانی فعالیت دارد. اسم و آدرس این سایت نشان‌دهنده این موضوع است که با یک مرجع حرفه‌ای در زمینه طراحی لوگو موشن طرف هستیم. با مراجعه به این سایت و مشاهده نمونه کارها، تفاوت در سطح کیفی را با دیگر سایت‌ها به راحتی حس خواهید کرد.بنیان‌گذار این سایت، همایون شیرزادی، سابقه طراحی لوگو موشن برندهای بزرگی مانند آپارات اسپرت، تی نکست، ایمالز، همراه کارت و… در کارنامه خود دارد.

سفارش ساخت لوگوموشن

هزینه ساخت لوگو موشن

به طور کلی نمی‌توان یک قیمت ثابت برای ساخت لوگو موشن در نظر گرفت. معمولا قیمت هر پروژه بر اساس لوگوی آن برند و چالش‌های پیش رو تعیین خواهد شد.این قیمت بر اساس متغیرهای مختلف می‌تواند از ۱ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان و حتی بالاتر متغیر باشد. اما در نهایت این نکته را باید در نظر داشته باشیم که هنر طراحی لوگوموشن، یک هنر و تخصص سطح بالا است که قرار است کمک بسیاری به برند و کسب و کار شما کند. پس برای ساخت یک انیمیشن لوگوی حرفه‌ای و جذاب، انتظار قیمت پایین را نداشته باشید. خبر خوب این است که هرمقداری  را که خرج پیشرفت کسب و کارتان کنید، برمی‌گردد و سود فراوانی را با خود همراه دارد. پس به هزینه ساخت لوگو موشن به عنوان یک سرمایه‌گذاری نگاه کنید.

مراحل طراحی لوگو موشن

بعد از مراجعه به سایت logomotion.org و مشاهده نمونه کارها، به دو طریق می‌توانید سفارش خود را ثبت نمایید. یکی از طریق پر کردن فرم موجود در سایت، و دیگری از طریق تلگرام و واتس اپ. بعد از ثبت سفارش، پروژه شما قیمت‌گذاری شده و زمان طراحی تخمین زده خواهد شد. تمامی اطلاعات مورد نیاز به شما داده شده و اطلاعات و فایل‌های مورد نیاز برای شروع پروژه از شما دریافت خواهد شد.

نظرات