تفاوت دو متریال ترمووود و چوب پلاست در چیست!

0

ترمووود در واقع  به نوعی از چوب طبیعی فرآوری شده می گویند که از قابلیت هایی چون  مکانیزم های حرارتی پیشرفته تشکیل شده است.

از ویژگی های ترمووودها می توان به دوام و استحکام آن نسبت به چوب های دیگر اشاره نمود.  در حالی که چوب پلاستیک از همان ابتدا دوستدار محیط زیست است. چون آنها از ترکیب پودر چوب و پلاستیک های بازیافتی با فرآیندی خاص تولید می شوند که آسیبی به محیط زیست هرگز وارد نمی کنند.

 ترمووود و چوب پلاست

همچنین خواص کاملا متفاوت و ارزشمندی نسبت به ترمووود دارد که از ویژگی های آن دیر سوز، ضد آب، عمر طولانی، عدم نیاز به لکه گیری، مقاوم در برابر آفات است. در واقع چوب پلاستیک محصول چوبی است که در عین عاری بودن از معایب تمام خواص خود را دارد.

معرفی و آشنایی با ترمووود

ممکن است شما هم نام روکش ترمووود را هنگام انتخاب روکش خارجی چوبی شنیده باشید. اما تا به حال فکر کرده اید که چه ویژگی دارد و با سایر روکش ها چه فرقی می کند؟ چگونه متوجه می شوید که برای شما انتخاب بهتری نسبت به سایر مصالح ساختمانی است؟  به طور کلی ترمووود چگونه ساخته می شود؟

ترمووود از الوارهای چوب نرم اسکاندیناوی می آید که عملیات حرارت بر روی آنها اعمال شده است. هنگامی که ترمووود تولید می شود، تحت فشار و حرارت و همچنین نیتروژن و بخار آب قرار می گیرد تا فرآیند خشک شدن را کنترل کند. این فرایند با دقت صورت می گیرد و می تواند از ۲۴ تا ۹۶ ساعت طول بکشد. چنین روکش هایی توانایی تحمل دمای بین ۱۸۰ تا ۲۳۰ درجه سانتیگراد را دارند.

چوب هایی که در معرض حرارت بسیار زیاد قرار بگیرند، هسته که در اعماقشان دارند را خشک می کند که نتیجه آن حذف شدن رزین و رطوبت آن است.

با رطوبت کمتر، مقاومت بیشتری در برابر آب و هوا ایجاد می شود، به این معنی که چوب های حرارتی می توانند برای طراحی هایی مانند نماها و روکش های بیرونی استفاده شوند. همچنین هنگامی که چوب تا دمای خاصی گرم می شود، برای حشرات جذابیت کمتری پیدا می کند، که باعث افزایش طول عمر آن نیز می شود.

استفاده کردن از ترموود برای صاحب خانه ها بسیار انتخاب بهتری است. چون این چوب نسبت به سایر محصولات مشابه از قیمت ارزان تری برخوردار است. همه این ارزانی به فرآیند تصفیه آن بر می گردد. چون از هیچ مواد شیمیایی استفاده نمی شود و هزینه کمتری خرج تولید می شود.

ترمووود و چوب پلاست

معرفی و آشنایی با چوب پلاست

چوب پلاست ها نیازی به رنگ آمیزی ندارند. بنابراین ایمن و سازگار با محیط زیست هستند. علاوه بر این، در طول فرآیند ساخت، با عوامل ضد اشعه ماوراء بنفش که نقش ضد محو شدن را ایفا می کنند، مخلوط می شود.

بنابراین چوب پلاست در مقایسه با سایر محصولات از قابلیت نگهداری رنگ بالاتری برخوردار است. بسیاری از مشتریان نیز اظهار داشتند که انتخاب چوب پلاست می تواند یک سرمایه گذاری بلندمدت در بسیاری از جنبه ها مانند زیبایی، کیفیت و هزینه باشد.

انتخاب چوب پلاست ها تصادفی نیست که به انتخاب اول مشتریان تبدیل شده است. آنها دارای ویژگی های مثبتی هستند که باعث شده تا افراد زیادی از آن برای خود استفاده کنند.  مقاومت خوب در برابر آب یکی از این ویژگی ها است.

به گفته کارشناسان، چوب پلاست به طور موثر در برابر آب مقاوم است. بنابراین، در ساخت و ساز برای پروژه های فضای باز با رطوبت بالا استفاده می شود. از دیگر ویژگی های آن می توان به بدون انقباض و بدون تاب برداشتن آن اشاره کرد.

یکی از مزایای برجسته دیگر چوب پلاست این است که در هنگام استفاده تاب نمی‌ خورد یا جمع نمی‌ شود. با این ویژگی، محصول دارای دوام، زیبایی و همچنین عمر طولانی و با دوامی دارد.  حشراتی چون موریانه یا عوامل مخرب کننده ای چون کپک ممکن است روکش های خارجی را تهدید کند.

تولید چوب پلاست قبل از اینکه محصول به پایان برسد و به بازار عرضه شود طی فرآیندها و مراحل زیادی فرآوری می شود. علاوه بر این، مواد چوبی در برابر کپک مقاوم می شوند. در نتیجه انتخاب آنها می تواند تصمیم خوبی باشد. مقاومت در برابر آتش و عایق بالا است.

چوب پلاست ها مقاومت و عایق خوبی در برابر آتش دارند. در نتیجه، به کاربران کمک می کند هنگام استفاده از این محصول احساس اطمینان کنند.

ویژگی مشترک دو متریال ترمووود و چوب پلاست

محصولات ترمووود ۱۰۰% طبیعی هستند و فرآیند تولید فقط از بخار، فشار و گرما تشکیل شده است. این یک فرآیند کاملاً زیست محیطی و طبیعی است. چوب پلاست ها فقط در بخشی از فرایند تولید خود از اشعه های فرابنفش ساخته می شوند که هر دو این متریال ها برای محیط زیست خطری نداشته و شیمیایی نیستند. از مرحله تهیه مواد اولیه تا نصب محصول نهایی، ترمووود و چوب پلاست از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی کند.

آب های پیوندی در ساختار سلولی چوب حذف می شوند. بنابراین، الوارهای اصلاح‌ شده حرارتی مانند چوب پلاست ها مناسب برای استفاده خارج از منزل هستند. چون دو ویژگی پایداری و بادوام بودن را  دارند.  بنابراین برای همه شرایط آب و هوایی نیز مناسب می شود.

ترمووود و چوب پلاست

تفاوت دو متریال ترمووود و چوب پلاست

این دو متریال قابل بازیافت هستند اما فقط ترمووود ها هستند که برای محیط زیست تهدید نیستند و می توان آن را بدون هزینه اضافی نگهداری و تجدید کرد. آنها دارای ردپای کربن پایینی هستند و با استفاده روزافزون از الوار، گازهای گلخانه ای مانند CO2 را نیز کنترل می کند که همین امر منجر به بهبود محیط زیست می شود.

اما تولید چوب پلاست ها حتی در صورت استفاده از مواد بازیافتی، CO2 تولید می کند. یک امتیاز اضافی در طول ماه های گرم تابستان برای ترمووود ها این است که همچنان می توانید با پای برهنه روی چوب های اصلاح شده حرارتی راه بروید. زیرا این محصول گرما را جذب می کند و دمای سطح پایین تری را فراهم می کند.

اما چوب پلاست ها با توجه به مقدار پلاستیک موجود در خود، دمای سطح را می تواند در هوای گرم بالاببرد. در نتیجه، راه رفتن با پای برهنه اذیت کننده است.چون گرما از سطح منعکس می شود و تجربه ای مشابه راه رفتن روی آسفالت داغ ایجاد می کند.

هر گونه مواد روکش که دارای محتوای پلاستیکی است، معمولاً با تغییر دما منبسط و منقبض می شوند. همین امر منجر به تغییر طول تخته و همچنین عرض آن می شود.

شرکت آواچوب ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین فراورده های چوبی میباشد که میتوانید با اطمینان کامل از لحاظ قیمت و کیفیت سفارش خود را ثبت کنید. از ویژگی بارز شرکت آوا چوب می‌توان به مشتری مدار بودن، وجود تیم‌های ماهر و کانال‌های توزیع وسیع اشاره کرد.

این شرکت با شرکت‌های دیگر، بسیار رقابت می‌کند و در صدد پوشش دهی کامل ترموود در ایران و خاورمیانه هست. پس به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه چوب پلاست مرغوب و سایر مواد ساختمانی و یا صنعتی، به شرکت آواچوب مراجعه کنید.

نظرات