بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی کدامند؟

0

اگر به تحصیل پزشکی در خارج از کشور فکر میکنید پس احتمالاً برایتان مهم است که بدانید بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی کدامند؟ از تمدن بابل و عصر مصر باستان تاکنون، شغل پزشکی وجود داشته و همواره یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین رشته‌ها و مشاغل کاری در سراسر دنیا به شمار می‌رود.

 بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

اگر به این شغل و رشته تحصیلی چالش‌برانگیز علاقه‌مند هستید و می‌خواهید با مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور از کیفیت بالای سیستم آموزشی و تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی برخوردار شده و با فارغ‌التحصیلی در این رشته تخصصی، در بازار کار جهانی مشغول به کار شوید، بهتر است بفهمید که کدام کشور برای تحصیل پزشکی بهتر است و با دیدی باز انتخاب خود را انجام دهید.

بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی

چنانچه برای مهاجرت و ادامه تحصیل در رشته پزشکی مطمئن هستید، اما هنوز تصمیم قطعی برای انتخاب بهترین کشور و دانشگاه برای تحصیل پزشکی نگرفته‌اید، در ادامه، این پُست را که با همکاری سایت لتسگو یونی letsgouni.com در مقابل چشمانتان قرار گرفته است را مطالعه نمایید.

آمریکا

طبق جدیدترین آمار ارائه شده توسط وب‌سایت uscollegeinternational، بهترین کشور برای تحصیل پزشکی در دنیا بدون شک ایالات متحده آمریکا است. این موضوع تنها بدین خاطر نیست که برترین موسسات آموزشی و دانشگاه‌های پزشکی جهان در این کشور جمع شده‌اند، بلکه بهترین اساتید و محققان این حوزه علمی نیز در موسسات آموزشی آمریکایی دور هم جمع شده و بالاترین استاندارد و کیفیت آموزشی پزشکی را در اختیار دانشجویان بومی و بین‌المللی قرار می‌دهند.

اگر کنجکاو هستید که بدانید چه دانشگاه‌هایی موجب قرارگیری آمریکا در رتبه ۱ بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل پزشکی شده‌اند، باید به شما بگوییم که شما امکان تحصیل در موسسات آموزشی بسیار مطرح و مشهور زیر را خواهید داشت:

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه استنفورد
  • موسسه آموزش عالی جان هاپکینز
  • UCLA
  • دانشگاه Yale
  • دانشگاه UC سن فرانسیسکو

علاوه بر حضور دانشگاه‌های برتر و پرسنل آکادمیک مشهور و با تجربه، باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که موسسات آموزشی پزشکی آمریکا دارای آخرین و جدیدترین تجهیزات مدرن پزشکی در دنیا هستند و بستر بسیار خوبی را برای آموزش، تحقیق و کارآموزی دانشجویان خود پیش از تبدیل شدن به پزشکانی متخصص و حضور در بازار کار جهانی ارائه می‌دهند.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از اقدام برای تحصیل پزشکی در آمریکا از ارزیابی و مشاوره تخصصی موسسه مهاجرتی لتسگو یونی استفاده کنید؛ چون شرایط تحصیل پزشکی در بهترین کشور و دانشگاه‌های آمریکایی بسیار رقابتی و سخت بوده و نیاز به شرایط عالی دانشجو از جمله معدل و ریزنمرات بالا، نمره زبان بالا و سوابق پژوهشی مناسب دارد.

برای اطلاع از شرایط تحصیل در ایالات متحده آمریکا به سایت لتسگو یونی مراجعه نمایید.

انگلیس

انگلستان یکی دیگر از بهترین کشورها برای تحصیل پزشکی و مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور است که دارای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی برجسته‌ای بوده و حضور بیمارستان‌های پیشرفته، دوره آموزشی و تحقیقاتی کوتاه‌تر موجب شده تا به یکی از برترین گزینه‌های تحصیل پزشکی در خارج تبدیل شود.

انگلیس جایی است که دانشگاه‌های بسیار معتبری مثل آکسفورد و کمبریج در آن قرار گرفته و کیفیت بالای آموزشی را برای شما تضمین خواهد کرد. در مقایسه با کشوری نظیر آمریکا، دوره‌های پزشکی دانشگاه‌های انگلیس کمی کوتاه‌تر و سریع‌تر بوده و حداقل نیاز به دو دوره مجزای ۳ ساله دارد.

با فارغ‌التحصیلی در دانشگاه‌های پزشکی انگلیس، شما این فرصت را دارید تا در بهترین و مجهزترین بیمارستان‌های این کشور از جمله سنت توماس و University College Hospital به کارآموزی و کسب تجربه بپردازید.

البته باز هم باید این موضوع را یادآوری کنیم که دریافت پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی رشته پزشکی انگلیس موضوع چالش برانگیز و رقابتی بوده و نیاز به تمکن مالی و سوابق تحصیلی و پژوهشی قابل توجه دانشجو دارد.

استرالیا

اگر فکر می‌کنید که شرایط پذیرش دانشگاه‌های پزشکی آمریکا و یا انگلیس فراتر از تصور شما بوده و بسیار سخت است، می‌توانید به سراغ یکی دیگر از بهترین کشورهای این حوزه یعنی استرالیا بروید.

شما این امکان را دارید تا در بهترین دانشگاه‌های این کشور از جمله ملبورن، سیدنی و یا موناش به تحصیل پزشکی پرداخته و در کنار تنوع بالای رشته‌های پزشکی، روش‌های نوین و خلاقانه درمانی و دوره‌های آموزشی فشرده و کوتاه مدت از مدارک معتبر پزشکی این کشور بهره‌مند شوید.

در صورتی که واجد شرایط برنامه رقابتی MBBS این کشور شوید، می‌توانید در یک بازه زمانی ۵ تا ۶ ساله به تحصیل پزشکی در استرالیا پرداخته و با جدیدترین تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی کار کنید.

چنانچه از قبل یک مدرک مرتبط کارشناسی دریافت کرده باشید، می‌توانید در بازه زمانی ۴ ساله برنامه MD پزشکی را پاس کرده و به یک فرد متخصص تبدیل شوید.

لازم به ذکر است که رشته پزشکی در بهترین کشورهای دنیا جزو رشته‎‌های دانشگاهی گران‌قیمت و بسیار رقابتی بوده و نیاز به بودجه و تمکن مالی بالایی از سوی دانشجو و یا خانواده وی دارد، مگر اینکه سوابق و شرایط تحصیلی متقاضی در شرایط بسیار خوبی قرار داشته باشد و بتواند برای بورسیه تحصیل فول فاند درخواست دهد.

بهترین کشور برای تحصیل پزشکی

هند

شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد، اما کشور هند تنها با فیلمهای بالیوودی مشهور نبوده و در زمینه پزشکی نیز از شهرت بالایی در سراسر دنیا برخوردار است.

این بدین خاطر است که کشور هند از موسسات آموزشی پزشکی باکیفیت و متنوعی بهره‌مند بوده و شما این امکان را دارید تا در یک بازه زمانی ۵٫۵ ساله دوره تخصصی MBBS را به طور کامل پاس کنید.

این در حالی است که شهریه دانشگاه‌های پزشکی دولتی این کشور در مقایسه با کشوری نظیر آمریکا بسیار مناسب و منطقی بوده و در حدود ۱۰ هزار دلار در هر سال است.

کانادا

طبق جدیدترین آمار اینترنتی، در حال حاضر ۱۷ موسسه آموزش عالی پزشکی در کشور کانادا به فعالیت مشغول هستند و این کشور را به یکی از بهترین مقاصد دنیا برای تحصیل پزشکی تبدیل کرده‌اند.

به طور کلی، حضور دانشگاه‌های معتبر و با کیفیت پزشکی، دوره‌های اختصاصی دوگانه و همزمان، بیمارستان‌های مجهز و مدرن و تمرکز بالا بر روی مقوله پژوهشی باعث شده تا کانادا یکی از ایده‌آل ترین مقاصد برای تحصیل پزشکی باشد.

برای مثال، شما می‌توانید در یک دوره پیش بالینی ۲ ساله شرکت کرده و بعد از آن به تحصیل در یک دوره بالینی دو ساله بپردازید.

این در حالی است که برخی از دانشجویان امکان تحصیل همزمان دو رشته تحصیلی پزشکی MD را در کنار یک رشته تخصصی دکترا و یا ارشد مهندسی یا علوم خواهند داشت.

عموماً رقابت برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی دانشگاه‌های پزشکی کشور کانادا بسیار بالا است و نیاز به تلاش و دقت فراوان دانشجوی بین‌المللی دارد. بر همین اساس، نباید این توقع را داشته باشید که با نمراتی متوسط و بودجه‌ای کم، موفق به تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های معتبر کانادا شوید.

سایر کشورهای برتر برای تحصیل پزشکی در دنیا شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سوئد
  • هلند
  • آلمان
  • سنگاپور
  • فرانسه
  • مالزی
  • هنگ کنگ
  • روسیه
  • چین
  • آرژانتین
  • فیلیپین

در یک جمع‌بندی کلی، چنانچه نمی‌دانید که با توجه به رزومه تحصیلی، سوابق کاری، شرایط مالی و وضعیت کنونی خود چه کشور و دانشگاهی را برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور انتخاب کنید و تا چه اندازه امکان موفقیت در امر اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی را خواهید داشت، پیشنهاد می‌کنیم که از مشاوره سایت letsgouni.com بهره‌مند شوید.

نظرات