ماجرای خبر درگذشت هوشمند عقیلی خواننده قدیمی تا تکذیب + عکس

0

درگذشت هوشمند عقیلی خواننده قدیمی توسط رسانه های خارجی از شایعه تا تکذیب فوت و درگذشت هوشمند عقیلی خواننده موسیقی ایرانی با سابقه خارج نشین را می خوانید

درگذشت هوشمند عقیلی خواننده قدیمی

ماجرای خبر درگذشت هوشمند عقیلی خواننده قدیمی تا تکذیب + عکس

خبر درگذشت هوشمند عقیلی خواننده قدیمی از ساعاتی پیش در برخی رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشته که در نهایت پس از ساعتی این خبر از سوی نزدیکان و دوستان ایشان تکذیب شد

هوشمند عقیلی (زادهٔ ۱۰ مرداد ۱۳۱۶)، خواننده اهل ایران است.

وی با نام اصلی هوشمند عقیلی‌مهران در سال ۱۳۱۶ در آباده، استان فارس زاده شد. سپس با خانواده به اصفهان مهاجرت نمود. وی در سن ۱۳ سالگی و با تشویق پدرش زیر نظر تاج اصفهانی موسیقی را فرا گرفت اما اوج دوران موسیقی او از زمانی آغاز شد که به کلاس‌های محمود کریمی و اسماعیل مهرتاش رفت. درخشش‌های او باعث شد که او را به مراسم گشایش تلویزیون ایران دعوت کنند تا در کنار آهنگسازانی بزرگ چون مرتضی حنانه و حسین قوامی اجرای زنده داشته باشد. تحصیلات هوشمند عقیلی در رشته ادبیات انگلیسی بوده‌است. او چند سالی به عنوان کارشناس وزارت تعاون در پیش از انقلاب به کار مشغول بود.

تحصیلات هوشمند عقیلی در رشته ادبیات انگلیسی بوده‌است. او چند سالی به عنوان کارشناس وزارت تعاون در پیش از انقلاب به کار مشغول بود.

او با اجرای قطعاتی همچون فردا تو می آیی و دریا به آهنگسازی جهانبخش پازوکی و تنظیم ناصر چشم آذر، در موسیقی پاپ ایرانی نیز به موفقیت رسید.

او از معدود خواننده های موسیقی ایرانی است که در حوزه پاپ نیز اثار خوب و موفقی را در کارنامه هنری اش ثبت کرد

هوشمند عقیلی سال ۱۳۵۶ به آمریکا مهاجرت کرد و تا اواسط دهه هشتاد به فعالیت در عرصه خوانندگی ادامه داد.

 

نظرات