ماجرای جنجالی رائفی پور از افشاگری بازیگران زن تا واکنش سینماگران و رامبد جوان

2

ماجرای جنجالی توهین رائفی پور از جنبش می تو بازیگران زن تا بکار بردن کلمه دوزاری به اهالی سینما و واکنش سینماگران و رامبد جوان و مهراب قاسمخانی و سپند امیرسلیمانی و حمید فرخ نژاد و چهره های هنری و اهلی سینما در ادامه می خوانید تا ماجرای کامل دعوای زشت و توهین علی اکبر رائفی پور به سینماگران زن را از مجله حرف تازه میخوانید

ماجرای جنجالی رائفی پور از افشاگری بازیگران زن تا واکنش سینماگران و رامبد جوان

ماجرای جنجالی رائفی پور از افشاگری بازیگران زن تا واکنش سینماگران و رامبد جوان

چندی روزی است که دعوای مجازی بین سینماگران و رائفی پور بالا گرفته و کار به توهین به پدر هم رسیده است. ماجرای رائفی پور در فضای مجازی از آنجا شروع شد که پس از افشاگری زنان بازیگر در جنبش می تو درباره تجاوز جنسی در سینما که آخرین آن کتایون ریاحی و لادن طباطبایی بود، رائفی پور در توئیتی به اهالی سینما صفت دوزاری داده بود و نوشته بود: «با توجه به آمار بالای تجاوز و تعرض جنسی در سینما و افشاگری های روزانه این جماعت دوزاری علیه هم! به نظر میاد اگر کسانی که بهشون تجاوز نشده اعلام کنند کاربردی تر باشه.»

ماجرای جنجالی رائفی پور از افشاگری بازیگران زن تا واکنش سینماگران و رامبد جوان

پس از این توئیت، رامبد جوان اولین نفری بود که به توئیت رائفی پور واکنش نشان داد و نوشت:

آقای علی‌اکبر رائفی‌پور

ما توقع و فرض داریم که آدم‌ها ادب و احترام و خانواده‌دوستی رو سر سفره پدرومادرشون یاد می‌گیرن. حالا که والدین شما رنج این تربیت رو برای شما تحمل نکردن، ما جامعه هنری مخصوصا اهالی سینما این زحمت رو به جون می‌خریم. کفایت می‌کنه دوباره درمورد خانواده محترم سینما این‌طوری اظهارنظر کنین تا به نحو مقتضی تربیت‌تون کنیم.

جواب رائفی پور به رامبد جوان

ساعتی پس از انتشار این استوری، رائفی پور در پاسخ به این واکنش در توئیت دیگری از پدرش نوشت که ۸ سال جنگیده و به رامبد جوان کنایه زد که « پدرم ۸ سال در جبهه بوده و به من گفت وقتی میلیاردها پول از بیت المال باید برای ارزشها جان داد و مبادا برای ایران گفتن میلیاردها تومان خرج کنی اما اما فرزندت را در کانادا به دنیا بیاوری پدرم گفت پسرم کافرباش اما منافق نباش.»

ماجرای جنجالی رائفی پور و رامبد جوان

پس از آن نیز عده ای از هنرمندان با انتشار پست و استوری به این موضوع واکنش نشان دادند که در زیر بخوانید:

واکنش ها

حمید فرخ‌نژاد، بازیگر شناخته شده در استوری ای در صفحه اینستاگرامش در مورد رائفی‌پور نوشت: کاش شمایی که بعد از چهل‌واندی سال خیمه سنگین روی ثروت و قدرت و دسترسی به انواع امکانات و رانت‌ها و ایجاد انواع سرکوب و ممنوعیت و محرومیت برای ما، هنوز موفق به تولید دو تا هنرمند یک ریالی هم نشدید و کماکان مجبورید برای ترویج فرهنگ و هنر موردعلاقه‌تون از زور و باتوم و گشت و گشت ارشاد و ساندیس استفاده کنید، جای ارزشگذاری روی دیگران به همون وظیفه خطیر و حیاتی فراماسون‌یابی خودتون بپردازید. خوشبختانه در فضای ما هنوز اون مقدار شرافت وجود داره که خودمون در جهت پاکسازی بیش‌ترش اقدام می‌کنیم. فضای شما در چه حاله؟ پرده که کنار بره چه چیزایی نمایان می‌شه؟
پ‌ن: جا داره یادی هم از مدیران صداوسیما و ارشاد بکنیم که به جای پاسخ‌گویی و شکایت از این استندآپ‌کمدین‌های ارزشی کم‌استعداد، رویه تهدید مستقیم هنرمندان رو پیش گرفتن.

*****

مهراب قاسمخانی، فیلمنامه نویس و بازیگر نیز در واکنش به توهین رائفی پور به اهالی سینما همین متن را در اینستاگرام منتشرکرد.

*****

محمدحسین قاسمی، تهیه کننده سینما نیز در واکنش به این توئیت، ضمن انتقاد از سکوت خانه سینما یک استوری منتشر کرد و نوشت: «جوانک ابله، تعمیم مسائل عده‌ای اندک در سینما به کل فعالین شریف این عرصه، یا از سر حماقت و عداوت شماست یا رشد یافته فضایی هستید که تجاوز امری عادی و روزمره برایتان است. زین پس برخلاف گذشته‌ات قبل از نشخوار هر سخنی به محتوای آن توجه کن.»

استوری سپند امیرسلیمانی

ماجرای جنجالی رائفی پور از افشاگری بازیگران زن تا واکنش سینماگران و رامبد جوان

و ….

 

2 دیدگاه در “ماجرای جنجالی رائفی پور از افشاگری بازیگران زن تا واکنش سینماگران و رامبد جوان

  1. حسن گفت:

    بنده کلمه دو زاری رو که آقای رایفی پور به کار برده نمی پذیرم،اما متاسفانه اکثر هنرمندان ما انسانهایی محکم و مقید به اخلاقیات نیستند و در مباحث سیاسی کم اطلاعند و بهتر در موضوعاتی غیر از حوزه کاری خودشان صحبت نکنند،متاسفانه میل به دیده شدن و تبلیغ برای مشهور کردن خودشان از موضوعاتی است که در بسیاری موارد غیر مرتبط با حرفه خود اظهار نظر اشتباهی میکنند.

  2. محمد گفت:

    میگن چوب رو برداری گربه دزده در میره. اینایی که به خودشون گرفتن دوزارم نمی ارزن به نظرم رایفی پور قیمت بالا داده… حرف حق خیلیا رو درد میاره….

نظرات