بیوگرافی سید ایوب موسوی وزنه بردار و همسرش + عکس زندگی و ماجرای ضرب و شتم

0

بیوگرافی سید ایوب موسوی وزنه بردار و همسرش + عکس زندگی و ماجرای ضرب و شتم

بیوگرافی و سوابق ایوب موسوی وزنه بردار و همسرش + عکس زندگی و ماجرای ضرب و شتم سید ایوب موسوی قهرمان وزنه برداری جهان و آسیا با نشانی اینستاگرام و سوابق ورزشی و خانوادگی سید ایوب موسوی وزنه بردار ایرانی از شروع تا تیم ملی وزنه برداری ایران با جنجال ها و حواشی اخیرش در ادامه از مجله حرف تازه در این صفحه میخوانید

سید ایوب موسوی

بیوگرافی سید ایوب موسوی

سید ایوب موسوی (Ayoub Mousavi)، متولد ۱ اردیبهشت ۱۳۷۴ ‏در آبادان، وزنه بردار ایرانی و عضو تیم ملی وزنه برداری ایران در وزن ۸۵ کیلوگرم است که تا کنون در طول فعالیت های حرفه ای خود در رشته وزنه برداری توانسته است مدال های نقره و طلا به دست آورد و نایب قهرمان جهان و آسیا شود. او در خرداد ۱۴۰۱ به همراه برادرش، مورد حمله و ضرب و شتم ارازل و اوباش قرار گرفت و مصدوم شد.

بیوگرافی سید ایوب موسوی

سوابق ورزشی

ایوب موسوی وزنه برداری را از نوجوانی از شهر زادگاهش آغار کرد و توانسته به موفقیت های چشمگیری دست یابد. او عضو تیم ملی وزنه برداری ایران است و موفق به کسب مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ و مدال نقره یکضرب و مدال طلای دو ضرب آسیا و در مجموع کسب مقام دوم و مدال نقره آسیا حاصل تلاش او در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۷ بوده‌است. او در رقابت های جهانی ۲۰۱۷ به مقام سوم مجموع رسید که با مثبت شدن دوپینگ نفر دوم به مدال نقره رسید.

وی باید خود را برای بازی های همبستگی کشورهای اسلامی ۲۰۲۲ آماده کند و بزودی برای شرکت در مسابقات حاضر میشود

ازدواج و همسرش

وی تا کنون ازدواج نکرده و در حال حاضر مجرد است

سوابق ورزشی سید ایوب موسوی

مدال نقره قهرمانی وزنه‌ برداری جهان ۲۰۱۹

ایشان، در رقابت دسته ۹۶ کیلوگرم مردان،به نمایندگی از ایران به روی تخته رفت و در حرکت یک‌ ضرب با رکورد ۱۶۸ کیلوگرمی در رده نهم ایستاد. وی در حرکت دو ضرب ابتدا وزنه ۲۰۵ کیلوگرمی را به زمین انداخت، اما در تلاش دوم وزنه ۲۰۶ کیلوگرمی را مهار کرد. موسوی در تلاش سوم وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی را انتخاب کرد و به طور صحیح آن را بالای سر نگه داشت تا با رکورد ۲۱۴ کیلوگرمی به مقام سوم و مدال برنز دست پیدا کند.

زندگینامه ایوب موسوی وزنه برداری

مدال برنز قهرمانی  آسیا در سال ۲۰۱۹ در تایلند

این ملی‌ پوش کشورمان در دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه‌برداری ایران در پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در تایلند با بلند کردن وزنه ۲۱۴ کیلوگرم در حرکت دو ضرب مدال برنز را کسب کرد.

ماجرای ضرب و شتم ایوب موسوی ملی پوش وزنه برداری

در ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ سید ایوب موسوی ملی پوش وزنه‌برداری ایران از سوی افرادی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

ایوب موسوی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی این حادثه بیان کرد: کافه کوچکی دارم و بین برادرم و یک نفر بحث کوچکی به وجود آمد و من از آن فرد خواستم بحث را تمام کند و برود. بعد از چند دقیقه دیدم با چند نفر دیگر همراه با چوب و چاقو به ما حمله کردند که در اثر حمله آن‌ها دست من شکست و با چاقو سرم را نیز شکافتند. ما سریع به پلیس اطلاع دادیم و وقتی متوجه شدند پلیس را خبر کرده‌ایم فرار کردند وگرنه داشتند من را می‌کشتند.

ضرب و شتم سید ایوب موسوی

موسوی در مورد میزان آسیب دیدگی دستش گفت: استخوان دستم که شکسته است و یک پزشک گفت نیاز به جراحی دارد و حالا باید مجدد مورد معاینه قرار بگیرد تا ببینم به چه صورت است اما متاسفانه چند ماه نمی‌توانم تمرین کنم.

نایب قهرمان جهان و آسیا در پاسخ به این پرسش که افراد مهاجم را می شناخت؟ تصریح کرد: خیر، به پلیس هم شکایت کرده‌ام و فقط یک شماره پلاک دارم. تلاش می‌کنم از طریق پلاک و دوربین‌های مداربسته آن‌ها را پیدا کنیم.

عکس های سید ایوب موسوی وزنه بردار

او در مورد این که کسی جلوی آن افراد مهاجم را نگرفت؟ تاکید کرد: خیر، هیچ کسی نمی‌توانست جلو بیاید ما هم تلاش می کردیم تا آمدن پلیس خودمان را عقب بکشیم تا بیشتر از این آسیب نبینیم.

ملی پوش وزنه برداری ایران در کافه شخصی خود از سوی افراد ناشناس مورد هجوم قرار گرفت و از ناحیه سر و دست دچار مصدومیت شد.

حواشی

گفتنی است که سیدایوب موسوی که چند روز پیش به همراه شماری از وزنه برداران اردو تیم ملی این رشته را به نشانه اعتراض ترک کرد.

سید ایوب موسوی وزنه بردار

بهترین عناوین کسب شده توسط ایوب موسوی

یک‌ضرب: ۱۷۱ کیلوگرم (۲۰۱۷)
دوضرب: ۲۱۴ کیلوگرم (۲۰۱۷)
مجموع: ۳۸۵ کیلوگرم (۲۰۱۷)

مدالها در مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان

مدال برنز – جایگاه سوم آناهایم ۲۰۱۷ ۹۴ ک‌گ

مدل های آسیا

مدال نقره – جایگاه دوم تاشکند ۲۰۱۶ ۸۵ کیلوگرم
مدال نقره – جایگاه دوم عشق‌آباد ۲۰۱۷ ۹۴ ک‌گ
مدال نقره – جایگاه دوم نانگبو ۲۰۱۹ ۹۶ ک‌گ
بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی
مدال طلا – جایگاه اول باکو ۲۰۱۷ ۹۴ ک‌گ

عکس های اینستاگرام سید ایوب موسوی نایب قهرمان وزنه برداری

سید ایوب موسوی وزنه بردار

حواشی سید ایوب موسوی ملی پوش وزنه برداری

 

نظرات