چرا برند های معروف؟

0

قطعا یکی از اصلی‌ ترین دغدغه‌ های کسانی که به‌ اصطلاح سیستم باز هستند این است که بهترین مارک ضبط خودرو برای چه برندی است؟ یا بهترین ضبط ماشین بلوتوث دار را کدام شرکت تولید می‌کند؟آیا می شود ضبط بلوتوث دار ارزان با کیفیت تهیه کرد؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با هم به جواب این سوال‌ها برسیم .

یکی از مهم ترین مسائل افراد بعد از خرید ماشین سیستم پخش صوتی آن است. معمولاً ماشین‌ های صفر که تولید ایران هستند از کیفیت بسیار پایینی در سیستم پخش صوتی شان استفاده می‌کنند و حتی اگر طرفبه اصطلاح ماشین باز و سیستم باز هم نباشد قصد تعویض آن ضبط فابریک خودرو را می کند، یا حتی اگر ماشین خارجی نیز خریداری کند دوست دارد سیستم صوتی مورد علاقه خود را در ماشین نصب کند و این امر بسیار طبیعی است که به دنبال بهترین سیستم های صوتی باشد، در واقع سیستم صوتی خودرو به ماشین باز بودن و یا نبودن ربط خاصی ندارد و همه دوست دارند تا یک صدای لطیف و رسا را در خودروی خود بشنوند اما بعضی ها به علت علاقه ی زیاد بیشتر به این مهم میپردازند که به اصطلاح به آن ها ماشین باز میگویند.

اما بیایید با هم برندهای مختلف تولید کننده ضبط خودرو را مرور کنیم و به ویژگی‌ های آن‌ ها به‌ صورت تخصصی نگاه کنیم.

همان‌طور که خودتان هم می‌دانید و با یک سرچ ساده در بازار سیستم‌ های صوتی می‌فهمید که این مارکت به دو دسته حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای تقسیم می‌شود یعنی برند های حرفه‌ای که نامشان برای ما آشنا است و از کیفیتشان خیالمان راحت است مثل پایونیر_سونی _کنوود و جی وی سی و برندهای متفرقه‌ای که آن‌ ها نیز این روزها مشتریان خاص خود را دارند مثل مارشال _مکسیدر _سناتور و غیره … که جزء ضبط هایی با قیمت پایین و البته کیفیت پایین‌تر نیز محسوب می‌شوند و بیشتر افراد به خاطر قیمت پایین تر آن ها به سراغ این برندها میروند.

بیایید ابتدا از حرفه‌ای‌ها شروع کنیم:

پایونیر نام آشنا

شاید نام آشنا ترین برند ضبط حرفه‌ای که در ایران وجود دارد که اتفاقاً خواهان و علاقه‌مندان زیادی نیز دارد مارک پایونیر است .قطعا این برند محبوب‌ ترین برند بین ماشین بازها و سیستم باز ها است چرا که تولید کننده ی لوازم سیستم های صوتی ماشین نیزهست و البته ضبط ماشین را نیز تولید می‌کند و شما تصور کنید که یک ست کامل از این مارک را در اختیار دارید و کیفیت و شفافیت فوق‌العاده آن را می‌توانید به‌ وضوح حس کنید. اغلب ماشین باز ها به سراغ این برند می‌روند و از کیفیت بسیار بالای آن و همچنین پشتیبانی عالی که از فرمت‌ های مختلف صوتی می‌کند لذت می‌برند و شما می‌توانید در بیشتر فستیوال‌های خیابانی که بین ماشین باز ها صورت می‌گیرد تا سیستم صوتی خود را به رخ بکشند پایونیر را به مقدار زیاد تماشا کنید در واقع این ضبط با لوازم جانبیش می تواند تمام توقعات شما را از شنیدن یک صدای خوب راضی کند.

 سیستم صوتی ماشین

برند بعدی که باید به شما معرفی کنیم کنوود است .

کنوود یک برند شناخته‌ شده حتی در موضوعات دیگر و وسایل خانه نیز محسوب می‌شود این شرکت نه‌ تنها در وسایل خانه بلکه در زمینه سیستم‌ های صوتی خودرو نیز بسیار شناخته‌ شده است و با قدرت در این مارکت فعالیت می‌کند ضبط های کنوود اغلب ظاهری بسیار زیبا دارند و همچنین در صورت داشتن خروجی مناسب در باندها بسیار صدای لطیفی از خود تولید می‌کنند این ضبط‌ ها نصب و پیکربندی بسیار آسانی نیز دارند و خود را با گوشی‌ها به‌ راحتی تطبیق می‌دهند و حتی از فناوری‌ های صفحه لمسی تا استفاده به‌ عنوان دوربین ماشین نیز پیشرفت داشته‌اند و تمام این عوامل باعث محبوبیت زیادش بین علاقه‌مندان به سیستم‌های صوتی شده‌است در کا برند کنوود یک برند معتبر و البته حرفه ای است.

سیستم صوتی ماشین

مگر می‌شود حرف از سیستم‌های صوتی یا تصویری باشد و برند سونی جایی نداشته باشد .

سونی یک برند نام‌ آشنا برای تمام مردم جهان علی‌ الخصوص ایرانیان است چرا که این برند از سخت‌ افزار بسیار خوبی استفاده می‌کند و همیشه در زمینه تکنولوژی پیشرو بوده‌ است و درمورد سیستم‌ های صوتی خودرو نیز باید بگوییم همیشه سرآمد و رو به جلو حرکت کرده‌ است از ویژگی‌ های بسیار زیاد سونی می‌توان از اتصال بلوتوث گرفته تا حتی پشتیبانی از نرم‌ افزار های اپل و اندروید و سیستم‌ های نمایشگر لمسی تا بهینه‌ سازی‌ های صدا و اتصال به کنترل فرمان صحبت کرد، در واقع مارک سونی یک برند همه‌ چیز تمام است که شما با داشتنش می‌توانید با خیالی راحت از شنیدن موسیقی لذت ببرید .

سیستم صوتی ماشین

و برند آخر جی وی سی

شاید شاخصه ی معروف این شرکت داشتن صفحه نمایشگر های بزرگ است که به اندروید اٌتو و اپل کار پلی نیز متصل می‌شود .

اما این شرکت گامی بزرگ‌ تر نیز برداشته و فناوری تشخیص صدا را نیز به سیستم‌ های صوتی خود اضافه کرده و به‌ خاطر وجود صفحه‌ های بزرگ نمایش که دارد برای نقشه‌ خوانی نیز فوق‌العاده است و در بین ما ایرانی‌ ها نیز محبوبیت خاص خود را دارد .

سیستم صوتی ماشین

برخی از شاخصه های یک پخش صوتی حرفه ای

برای این‌ که کیفیت صدای پخش‌ کننده شما بالا باشد باید توان خروجی سیستم صوتی تان بالا باشد همه ما می‌دانیم که این توان برحسب وات گفته می‌شود در واقع به زبان ساده‌ تر اگر بخواهیم بگوییم هر چقدر خروجی رادیویی شما بهتر و قوی‌ تر و بالاتر باشد شما می‌توانید صدای قوی‌ تر و شفاف‌ تری را دریافت کنید و یکی از اصلی‌ ترین دلایلی که ما به شما می‌گوییم حتما از برند های معتبر و حرفه‌ای خرید کنید این است که معمولاً این برندها چهار خروجی پنجاه وات یا پنجاه و پنج وات دارند و مسلماً قدرت صدای خروجی آن‌ها بسیار بالاتر و قوی‌ تر نسبت به برندهای فیک و غیر حرفه‌ای است پس می‌بینید کاملاً مشخص است که شما با خرید برندهای معتبر چه تفاوت‌ هایی را برای خود و خروجی صدای خود انتخاب می‌کنید .

یکی دیگر از اصلی‌ ترین ملاک‌ های انتخاب سیستم صوتی قطعا تعداد پورت‌ های ورودی آن است یعنی برای این که شما بگویید یک سیستم صوتی خوب دارید حتما باید دارای درگاه‌ های اتصال مثل android -usb – aux- ipod و… از این قبیل امکانات باشد .

در واقع ضبط شما باید بتواند پشتیبانی خوبی از تمام ورودی‌ ها داشته باشد مثلاً اگر شما سی‌ دی دارید و موزیکی که می خواهید گوش کنید در یک سی دی یا دی وی دی است باید داری پخش کننده ی سی دی و دی وی دی باشد و یا به فلش مموری ها و کارت‌ های حافظه نیز وصل شود و درگاه ورودیش را داشته باشد و حالا در ضبط‌ های پیشرفته‌ تر و حرفه‌ای‌ تر اتصال بلوتوث نیز وجود دارد در واقع ضبط ماشین شما باید به فناوری بلوتوث نیز متصل باشد که شما بتوانید تلفن‌ همراه خود را از طریق بلوتوث به سیستم صوتی تان وصل کنید و از شنیدن موزیک دلخواهتون لذت ببرید .

یکی دیگر از نکات مثبتی که این ضبط‌ ها باید داشته باشند این است که منو های مختلفی را ساپورت کنند در واقع تنظیمات اکولایزر و ساب ووفر با اتصال به فرمان و دیگر نکات را پشتیبانی کند و به شما دسترسی های زیادی بدهند..

و اگر شما سیستم باز هستید قطعا تعداد درگاه‌ های خروجی برایتان مهم است یعنی در واقع زمانی‌ که شما بخواهید آمپیلیفایر یا ساب ووفر اضافه کنید تعداد خروجی‌ ها بسیار اهمیت دارد و در این زمان شما باید حداقل چهار عدد خروجی دستگاه پخش خودرو داشته باشید .

با همین توضیحاتی ساده شما تفاوت ضبط‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای که در ابتدا خدمتتان عرض کردیم را متوجه خواهید شد .

در این مقاله سعی کردیم تا از برندهای معروف برای شما صحبت کنیم و برندهای جانبی و در واقع غیرحرفه‌ای را توضیح ندادیم شما با خواندن این مقاله و مشخصات برند های معروف می‌توانید ضبط مورد علاقه خود را انتخاب کنید و به‌ راحتی آن را خریداری کنید چرا که هر شخصی سلیقه خاص خود را دارد و از سیستم صوتی خود انتظار خاص خود را دارد پس نمی‌توان گفت که مارک سونی یا جی وی سی برای همه مناسب است یا پایونیر می‌تواند همه را راضی کند این مسئله کاملاً شخصی و به سلیقه شما و البته باندها و انتظاری که از سیستم صوتی تان دارید برمی‌گردد.

اما در کل به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید از یک کیفیت صدای مطلوب و بدون دردسر لذت ببرید قطعا به سراغ برند های مطرح برید و از خرید برندهای جانبی خود داری کنید تا دچار مشکلات این برند ها نشوید در واقع شما با خرید یک نام‌ آشنا و مطمئن می‌توانید تا سال‌ های سال از سیستم صوتی خود در خودرو لذت ببرید.

فروشگاه کیان با داشتن متخصصین و همچنین سال ها تجربه در زمینه ی فروش سیستم های صوتی خوردرو می تواند به شما در این زمینه کمک بسیار زیادی بکند و فقط کافی است که شما با مشاورین این مجموعه تماس حاصل فرمایید تا بهترین انتخاب را داشته داشته باشید.

امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید و به شما در خرید یک سیستم صوتی خوب کمک شایانی بکند.

سپاس که تا پایان با ما همراه بودید

نظرات