حساب پی پال چیست و معرفی انواع حساب Paypal

0

افتتاح حساب پی پال یکی از سریع‌ترین و ایمن‌ترین روش‌ها جهت انجام انتقال پول به صورت آنلاین است. اگر صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید یا زیاد خرید آنلاین انجام می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم حتما جهت افتتاح حساب پی پال اقدام کنید. استفاده از خدمات paypal این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون وارد کردن اطلاعات حساب بانکی و شماره کارت  در سایت در بستری امن خرید اینترنتی خود را انجام دهند. در این مقاله قصد داریم به نحوه افتتاح حساب پی پال و مزایای آن بپردازیم.

حساب پی پال

تاریخچه تاسیس paypal

شرکت paypal در سال ۱۹۹۸ میلادی با نام تجاری confinity  راه اندازی گردید. این شرکت در سال ۲۰۰۱ با موسسه مالی آنلاین X.com  ادغام شد و نام آن  به paypal  تغییر کرد. همچنین به دلیل محبوبیت زیاد این شبکه پرداخت، در همان سال توسط eBay  به‌عنوان یک شرکت سرویس پرداختی اصلی خریداری شد. در سال ۲۰۱۵ “paypal” به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرد. جالب است بدانید  طبق ارزیابی‌هایی که در سال ۲۰۱۹  بین ۵۰۰ شرکت برتر آمریکایی انجام شد، پی پال از نظر درآمد در جایگاه ۲۰۴ قرار گرفته بود.

انواع حساب paypal

اگر قصد افتتاح حساب پی پال را دارید باید قبل از آن با انواع حساب paypal  و کاربردهای آنها آشنا شده تا بتوانید با توجه به نیازتان اقدام‌ به افتتاح اکانت نمایید. در سیستم paypal سه نوع حساب شخصی، بیزینس و پریمیریا حرفه‌ای وجود دارد‌ که کارمزد آنها به طور متفاوتی محاسبه می‌شود. همچنین امکان ارتقا حساب کاربری نیز وجود دارد. مثلاً اگر اکانت شما شخصی است می‌توانید هر زمان که خواستید آن را به حساب بیزینس با پریمیریا ارتقا بدهید. در ادامه شما را با انواع حساب پی پال آشنا می‌کنیم.

حساب شخصی paypal: شما به‌عنوان یک‌ شخص حقیقی با تراکنش‌های مالی پایین می‌توانید جهت افتتاح این حساب اقدام کنید.

حساب بیزینس یا کاری paypal: فروشگاه‌های آنلاین یا شرکت‌های بزرگ که گردش حساب مالی بالایی دارند می‌توانند جهت افتتاح حساب بیزینس در paypal اقدام کنند.  یکی از مزیت‌های این حساب این است که شما می‌توانید از تمام امکانات پرداخت با کارمزد پایین بهره‌مند شوید. همچنین دریافت پول از افرادی که حساب پی پال ندارند نیز امکان پذیر است.

حساب پریمیریا paypal: حساب پریمیریا علاوه بر قابلیت‌های یک حساب عادی، از امکانات دیگری هم برخودار است که می‌توان به دریافت کارت‌های اعتباری، کارت و حساب بانکی، داشتن سبد خرید و گزارش پرداخت اشاره کرد. این اکانت به مدیریت مالی شما بسیار کمک می‌کند.

خدمات حساب پی پال

  • پرداخت درون  سایت‌های  فروشگاهی یا خدماتی
  • واریز ارز به اشخاص حقیقی  یا شرکت‌ها
  • امکان دریافت ارز از افراد یا موسسه‌ها
  • واریز به حساب پی پال از طریق حساب بانکی و کارت اعتباری
  • قابلیت برداشت اعتبار از اکانت paypal

حساب پی پال

مزایای افتتاح حساب پی پال

  • پوشش دادن ارزهای مختلف و کاربردی از جمله دلار، پوند، یورو، ین، یوآن، دلار کانادا، دلار استرالیا وغیره
  • بستری امن برای انتقالات مالی
  • امکان استفاده در سایت و اپلیکیشن در دستگاه‌های ios و اندروید
  • افتتاح حساب رایگان
  • کارمزد رایگان برای استفاده شخصی و کارمزد بسیار کم‌ برای کسب‌وکارها
  • دارای طرح و تخفیف‌های بسیار برای کاربران دائمی

آیا پی پال امن است؟

اگر قصد افتتاح حساب پی پال را دارید، شاید این سوال در ذهنتان شکل بگیرد که انتقالات مالی در پی پال امن است یا نه ؟ یکی از ویژگی‌های مهم این سیستم که آن را به یک بستر امن برای انجام خرید و فروش اینترنتی تبدیل کرده این است که نیازی به وارد کردن اطلاعات بانکی و حساب خود در سایت‌های مختلف نیست. در واقع paypal مانند یک واسطه عمل کرده و اطلاعات بانکی شما را ذخیره می‌کند. از این‌ رو دیگر لازم نیست نگران به سرقت رفتن اطلاعات بانکی خود باشید.

چگونه حساب paypal  بسازیم؟

اگر در ایران زندگی نمی کنید یا پاسپورت غیرایرانی دارید افتتاح حساب پی پال کار ساده ای است. اولین قدم برای افتتاح حساب پی پال، داشتن یک آدرس ایمیل معتبر است. سپس باید به یکی از بانک‌های معتبری که با پی پال کار می‌کند، مراجعه کرده و یک حساب بانکی افتتاح کنید. هم چنین می‌توانید برای سهولت کار، کارت‌های اعتباری تهیه‌ نمایید. در مرحله بعد باید وارد سایت رسمی پی پال شده و با وارد کردن اطلاعات شخصی و ایمیل، یک اکانت ایجاد کنید. توجه داشته باشید که در ابتدا اکانت شما تأیید نشده است ولی بعد از وارد کردن اطلاعات بانکی خود، حساب paypal شما تایید می‌شود. به همین سادگی می‌توانید حساب paypal خود را بسازید و از طریق سایت یا اپلیکیشن‌های موبایلی انتقالات مالی خود را انجام دهید. البته اگر در ایران زندگی می‌کنید به دلیل تحریم‌های اعمال شده نمی‌توانید به همین راحتی حساب paypal بسازید. اگر می‌خواهید از خدمات پی پال بهره مند شوید، می‌توانید از طریق شرکت‌های مالی واسطه ای مجاز اقدام نمایید. موسسه حقوقی مهاجرتی الواپلای می‌تواند شما را در جهت افتتاح حساب پی پال کمک‌ نماید. کافیست که با شماره‌های موجود در سایت این شرکت تماس گرفته تا کارشناسان اطلاعات لازم را جهت افتتاح حساب paypal  در اختیارتان قرار دهند.

کلام آخر

در این مقاله شما را با انواع حساب paypal، مزایا و نحوه  افتتاح حساب پی پال  آشنا کردیم. توجه داشته باشید که علاوه بر  کسب‌ و کارهای اینترنتی و شرکت‌های بزرگ، مهاجران هم به خدمات پی پال نیاز خواهند داشت. افرادی که قصد مهاجرت به یکی از کشورهای خارجی را دارند، جهت خروج سرمایه خود از ایران می‌توانند از طریق paypal اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت الو اپلای مراجعه نمایید.

حساب پی پال

سوالات متداول درباره پی پال

مزیت افتتاح حساب پی پال چیست؟ شما با افتتاح حساب paypal می‌توانید بسیاری از پرداخت‌های بین المللی از جمله خریدهای آنلاین، رزرو هتل و بلیط هواپیما، امکان خرید از سایت‌های خارجی، کسب درآمد ارزی، رزرو آزمون‌ها، انتقال ارز به خارج از کشور و غیره را انجام دهید.

امکان ایجاد چند اکانت در پی پال وجود دارد؟ شما می‌توانید علاوه بر افتتاح حساب شخصی paypal یک حساب بیزینس نیز داشته باشید.

آیا افتتاح حساب پی پال برای افرادی که در ایران زندگی می‌کنند مناسب است؟ بله، افرادی که از طریق اینترنت کسب درآمد می‌کنند و می‌خواهند دستمزد خود را از طریق حساب خودشان دریافت کنند یا افرادی که در طول ماه خریدهای اینترنتی  زیادی انجام می‌دهند، مطمئنا افتتاح حساب پی پال برای آنها مفید خواهد بود.

نظرات