بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی بازیگر و همسرش + عکس زندگی و جوایز زر امیرابراهیمی

30

بیوگرافی زهرا امیرابراهیمی بازیگر و همسرش + عکس زندگی و جوایز زر امیرابراهیمی

بیوگرافی و زندگینامه زهرا امیر ابراهیمی بازیگر و همسرش + عکس زندگی و جوایز بهترین بازیگر زر امیرابراهیمی (زهرا امیرابراهیمی) از ایران تا جشنواره کن ۲۰۲۲ همراه با عکس ها و سوابق خانوادگی و زندگی شخصی تا لورفتن فیلم خصوصی زهرا امیرابراهیمی بازیگر سریال نرگس و مهاجرت به فرانسه و الان کجاست و همسرش کیست با حواشی و جنجال های اخیر زهرا امیر ابراهیمی را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

زهرا امیر ابراهیمی

 

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی بازیگر

زر امیرابراهیمی اسم قبلی زهرا امیر ابراهیمی (زادهٔ ۱۳۶۰)، بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون و عکاس اهل ایران است که پس از حواشی لورفتن فیلم خصوصی او و نامزدش از ایران مهاجرت کرد و در حال حاضر مقیم فرانسه است. زهرا امیر ابراهیمی برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن فیلم خارجی‌ زبان از جشنواره بین‌المللی فیلم نیس در سال ۲۰۱۸ و همچنین برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره کن ۲۰۲۲ است.

زهرا امیر ابراهیمی که سابقه بازی در فیلم «شیرین» ساخته عباس کیارستمی و سریال «نرگس» به کارگردانی سیروس مقدم را دارد، در سال ۸۵ از ایران مهاجرت کرد.

ایشان، فارغ‌التحصیل رشته بازیگری تئاتر است و علاوه بر بازیگری در سینما، در زمنیه عکاسی نیز مشغول بوده و در سال هایی که در ایران زندگی می کرد، چند نمایشگاه عکس نیز برگزار کرده است. او از سال ۱۳۸۴ عکاسی را به صورت حرفه‌ای ادامه داد و دو نمایشگاه با عنوان دید اول و دید دوم برگزار کرده‌است.

بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی بازیگر و همسرش + عکس زندگی و جوایز زر امیرابراهیمی

سال های فعالیت

امیر ابراهیمی از سال ۱۳۷۸ وارد عرصه بازیگری شده و بیشترین شهرتش برای برای بازی در سریال نرگس در نقش دختر کوچک شوکت با بازی حسن پورشیرازی بوده .

وی کار در سینما را با ساخت فیلم کوتاهی با عنوان خت در سال ۱۳۷۸ آغاز کرد.

سوابق بازیگری

زهرا امیرابراهیمی در طول فعالیت بازیگری خود در ایران، در آثاری چون: مجموعهٔ تلویزیونی کمکم کن، غریبانه و نرگس در ایران و … به ایفای نقش پرداخت.

ماجرای لورفتن فیلم خصوصی زهرا امیر ابراهیمی از تکذیب تا تایید

این بازیگر پس از انتشار فیلمی از روابط خصوصی اش با نامزدش، و حواشی زیاد برایش، از ایران به فرانسه مهاجرت کرد و سپس کار حرفه‌ای خود را در فرانسه دنبال کرد. وی در تئاتر رؤیای طاهرگان خاموش به همراه شبنم طلوعی در فرانسه ایفای نقش کرده است.

زهرا امیرابراهیمی در سال ۱۳۸۵ درگیر انتشار فیلم خصوصی اش شد. با پخش وسیع این فیلم بر روی اینترنت و سی‌ دی‌های خانگی و شبکه‌های اجتماعی، زهرا امیرابراهیمی در سال ۱۳۸۵ با اشاره به نامزدی پیشینِ خود با مردی که در فیلم حضور داشته، به خبرنگار روزنامه گاردین گفته‌بود: «نامزدم را بعد از آن که در رابطه زناشویی مان خیانت کرد ترک کردم، زیرا آدمی هرزه بود.»

ماجرای لورفتن فیلم خصوصی زهرا امیر ابراهیمی از تکذیب تا تایید

امیرابراهیمی پیشتر گفته‌ بود: «منکر شباهت‌ هایی که هنرپیشه فیلم غیراخلاقی مذکور با من دارد نیستم زیرا با استفاده از امکانات گریم می‌توان فردی را شبیه دیگری ساخت.» و انتساب آنها به خودش را انکار کرد و آن را یک تهمت ناروا و برچسب غیرانسانی نامید.

عکس های جدید زهرا امیرابراهیمی

افشاگری پس از ۱۲ سال

اما در نهایت امیرابراهیمی در آذر ۱۳۹۸ پس از ۱۲ سال در گفتگویی تلویزیونی در رابطه با انتشار فیلم خصوصی خود گفت: ابتدا به  دوست پسرم که در این فیلم بوده شک کرده بود، اما یکسال بعد از انتشار فیلم، مشخص شده که فیلم را مجید بهرامی پخش کرده‌ بوده‌ است. او مدعی شد که بهرامی به این اتهام به ۶ ماه و به اتهام کارهای مشابه به ۶ سال حبس محکوم شده‌ است اما پس از دوره‌ای چند ماهه، از زندان آزاد شده‌ است.

براساس حکم دادگاه عمومی جزایی تهران به تاریخ اسفند ۱۳۸۶، بهرامی اقرار کرده زمانی که امیرابراهیمی مدتی در منزل خواهر مرد حاضر در فیلم زندگی می‌کرده، در یک مهمانی در آن خانه، بهرامی فایل ویدئو را روی کامپیوتر شخصی امیرابراهیمی پیدا می‌کند، آن را روی یک سی‌دی ذخیره می‌کند و مخفیانه با خود می‌برد

مجید بهرامی پخش کننده فیلم خصوصی زهرا امیر ابراهیمی

سید مجید بهرامی متولد سال ۱۳۵۶ بازیگر تئاتر و سینما بود. او در فیلم‌هایی چون بدرود بغداد، گیلانه، دانه‌های ریز برف و تئاتر سیاها، خانه‌ای در گذشتهٔ ما، عشق آباد و عجایب المخلوقات ایفای نقش کرد. مجید بهرامی بعدها در اظهار نامه ی خود به دادگاه خود را یک بیمار روانی خواند.

وی چندی بعد به بیماری سرطان مبتلا شد و برای درمان بیماری او و اعزام او به کشور آلمان خانه هنرمندان ایران و انجمن عکاسان تئاتر نخستین اکسپو عکس تئاتر ایران را برگزار کردند که درآمد حاصل از فروش این اکسپو به درمان بیماری مجید بهرامی اختصاص داده شد.
این بازیگر که در چند سال آخر زندگی‌اش با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، روز شنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۳۹۳ درگذشت.

بازیگر نقش زهره در سریال نرگس

بازیگر نقش زهره در سریال نرگس کیست

زهرا امیر ابراهیمی در سریال نرگس در نقش زهره دختر کوچک شوکت را در سال ۸۵ بازی کرد و کی از بازیگران اصلی سریال به حساب می آمد. امیر ابراهیمی قبل از این سریال بازیگر مطرحی نبود اما اهمیت این نقش، تا جایی بود که برای همه شناخته شد.
«نرگس» یکی از مهم ترین سریال های سیروس مقدم بود. «نرگس» اولین سریال داستانی ۹۰ شبی بود که در شب های تابستان روی آنتن می رفت و بخش مهمی از مخاطبان را درگیر کرده بود.

زهرا امیرابراهیمی الان کجاست

زهرا امیر ابراهیمی الان کجاست

امیرابراهیمی پیش از ترک ایران در دو فیلم سینمایی سفر به هیدالو و انتظار بازی کرده‌است. او پس از خروج از ایران، در فرانسه زندگی می کند

جوایز و افتخارات زهرا امیر ابراهیمی

او برای بازی در فیلم تریلر عنکبوت مقدس (۲۰۲۲) برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ شد تا به اولین زن ایرانی برنده این جایزه تبدیل شود

وی همچنین، برای بازی در فیلم «مهریه و دموکراسی» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم نیس فرانسه شد

جوایز و افتخارات زهرا امیر ابراهیمی

بهترین بازیگر زن جشنواره کن ۲۰۲۲

زهرا امیرابراهیمی با نام جدید زر امیرابراهیمی موفق شد جایزه بهترین بازیگر زن را در جشنواره کن برای بازی در فیلم عنکبوت مقدس دریافت کند

مراسم اختتامیه هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن برگزار شد و زهرا امیر ابراهیمی بازیگر زن ایرانی برای بازی در «عنکبوت مقدس» برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن شد.

این نخستین بار است که یکی از زنان بازیگر سینمای ایران به این جایزه معتبر بین‌المللی دست پیدا می‌کند.

امیرابراهیمی در هنگام گرفتن این جایزه گفت: «خوشحالی و موفقیت برای من مفاهیم عمومی و جمعی هستند. هرچند در این لحظه خیلی خوشحالم، ولی بخشی از وجودم برای مردم ایران که هر روز گرفتار مشکلات زیادی هستند غمگین است. دل من با آبادان است. دل من با گوشه و کنار خاک ایران است. من اینجام اما دلم با زنان و مردان ایران است.»

عکس های جدید زر امیرابراهیمی

آثار فیلم و سریال

۲۰۲۲ فیلم سینمایی عنکبوت مقدس (رحیمی) علی عباسی
۲۰۱۹ فردا آزادیم (نادیا) علی پورسیفی
۲۰۱۷ تابوی تهران (سارا)  علی سوزنده
۲۰۱۶ مهریه و دموکراسی (ویدا) رضا رحیمی
۱۳۸۷ شیرین یکی از شنوندگان عباس کیارستمی
۱۳۸۵ سریال نرگس (زهره) سیروس مقدم
۱۳۸۴ سفر به هیدالو مجتبی راعی
۱۳۸۳ غریبانه قاسم جعفری
۱۳۸۳ کمکم کن قاسم جعفری
۱۳۸۳ نذر مهرداد خوشبخت
۱۳۷۹ انتظار محمد نوری زاد

30 دیدگاه در “بیوگرافی زهرا امیر ابراهیمی بازیگر و همسرش + عکس زندگی و جوایز زر امیرابراهیمی

  1. هادی گفت:

    کسانیکه قضاوت می کنین دیگران را بدونین یه روز جایی بد قضاوت میشین به شما چه ربطی داره کسی چیکار کرده خداوند کسی که آبروی بنده ای را بریزه همون سرنوشتی که داشت براش انجام شد پس سکوت کنین شما اگر خدا بودین چکار می کردین وقتی شنیدم در جایی دیگر در کشور دیگر موفق شده خدا را شکر امیدوارم ریشه آدم هایی که با سرنوشت و آبروی مردم بازی می کنن بسوزه تو کار خودتون باشین.

  2. K گفت:

    درود وخسته نباشید به خانم رز عزیز معذرت ازت میخام نسبت بهت بد رفتاری ازم سر زد بهت کم لطفی کرده بودم

  3. آشنا گفت:
    1
    1

    درود بر رز عزیز معذرت خواهی منو به خودت و خانواده محترمانه بخصوص مادرت بپذیر رز عزیز خسته نباشید

  4. رضا گفت:
    2
    6

    صورت درازی داره متل اسب ومغزی کوچک خودنما وخود بین فکر می کند کسی شده

  5. علیرضا گفت:
    2
    1

    واقعا این پستها رو خودندم فهمیدم که این ایران با این فرهنگهای تازه که به ما خورندن دیگه درست نمیشه
    واقعا برای خودمون متاسفمم😔😔😔

  6. Tharalh گفت:
    5
    6

    امثال زر زر آشغال هایی بیش نیستن…این یک خودفروخته بیشترنیست جایی توی ایران نداشت که فرارکردلیاقتش همون دستمالیه خارجیا هستش،هیچی نیست یک آدم عقده ایی وروانی که … زنای ایران هم نیست…قطعا امام رضا جوابشونو میده البته خدازدگی وننگ بیشترازاین که جایی توکشورت نداشته باشی.

  7. اسفندیار رفیعی کشتلی گفت:
    3
    6

    او اگه هنر داشت مادیونی و روابط شخصی او به ویدئو گذاشته نمی شد یا او واداده جنسی بود و سرش کلاه رفت یا سبزه ای در مزبله بود و اصلا اعتقادی به زندگی سالم نداشت و روی دوم سکه اش بی ریشگی خانوادگی بود و الآن هم روی همین موارد غرب او را به بردگی جنسی گرفت پس به همین ننگ خاک برسرش

  8. اسفندیار رفیعی کشتلی گفت:
    2
    4

    افسار خودفروشی را جایزه کردند و به آخور وطن فروشی بستنش

  9. اسفندیار رفیعی کشتلی گفت:
    4
    4

    افسار خود فروشی را جایزه کردند و به آخور وطن فروشی بستنش

  10. اسفندیار رفیعی کشتلی گفت:
    4
    4

    افسار وطن فروشی را جایزه کردند به آخور خود فروشی بستنش

  11. اسفندیار رفیعی کشتلی گفت:
    1
    4

    او اگه هنر داشت مادرانی شو به ویدئو نمی ذاشت امثال امیر ابراهیمی سبزه ای هستند در مزبله

  12. فاطمه گفت:
    8
    4

    آهای شمایی که اینطور مینویسید شماها عقب افتاده هایی بیشدنیستید .به امید روزی که به خودتون بیاین .

  13. مهدی گفت:
    5
    7

    جایزه وطن فروشی مبارک بی غیرت

  14. مهدی یار گفت:
    5
    4

    این جایزه رو به خاطرضد دین، ضد ایران بت دادن
    فکر نکنی بازیگر قابل ی هستی

  15. سارا گفت:
    2
    6

    خاک بر سرت زری خانم عقده ایی که بخاطر پول وطنت رو فروختی ظعیفه فاسد و فاحشه تو همون کشور بمون و خبر نداری که الکی تو رو انتخاب کردند فقط می‌خواستند به ارزش های اسلام توهین بشه در صورتی که ما ایران و ارزش های معنوی اون احترام می‌گذاریم خدا لعنتت کنه زر امیر ابراهیمی

  16. مهرداد گفت:
    3
    1

    کی گفته اون پسره نامزدش بوده نخیرم دوست پسرش بود

  17. ساغلام گفت:
    7
    3

    خانم زهرا امیر ابراهیمی عاشقانه دوستت دارم

  18. کامران گفت:
    2
    3

    اینکه از خودت هیچی‌ نداشته باشی و فقط نگاهت به دست و دهن دیگران باشه که چی میخوان و خودتو به خدمت اونا دربیاری تا خوششون بیاد پست ترین نوع گداییه.اینکه به خوشایند دشمنان وطن و عقایدت جست و خیز کنی تا جایزه ای چیزی پرت کنن جلوت واقعا پستی و حقارته.همیشه ملاک،تشویق کردن نیست

  19. امیدوار گفت:
    3
    7

    چه خوب شد که ثابت کردی لیاقت نام مبارک زهرا را نداری .
    همون زر بهتره
    .

  20. حمید گفت:

    امام غریب

  21. امیر گلاسگو گفت:
    8
    3

    زهرا امیر ابراهیمی
    دوستت دارم موفق باشی

  22. حقگو گفت:
    2
    7

    هیچوقت یک دریای پاک وجاری آشغال ها را در میان خود قرار نمی دهد و همیشه آین آشغال ها را به کناره های دریا می فرسدد تا پوسیده شوند خدا را شکر کشور ایران مثل دریایی پرتلاطم در حال حرکت است واشغال های خودش را به بیرون میفرسدد این خانم هم آشغالی از هزاران آشغال که به بیرون انداخته شده واشغالهایی مثل خودشان ازشان استغبال می کنند

  23. مریم گفت:
    3
    6

    وطن من جای عیاشها وفاحشه هایی چون تو نیست خداروشکر که رفتی وجای تو همانجایی است که لیاقتت بوده نه خاک پاک وطن ما

  24. ایرانی گفت:
    2
    5

    فیلم کن توسط دولتی ترعیب شده که از جنگ جهانی اول به این طرف بویی از انسانیت در سرزمینشان به مشام نرسیده، جشنواره ای که از اول سیاسی است تا آخر آنهم ضد عقاید دیگران و مخالفان، جایزه اش هیچ ارزشی ندارد. به عنوان یک ایرانی، این گرفتن جایزه توسط این شخص را، هیچ ارزشی نمی دانم و شرمسارم.

  25. همشهری گفت:
    2
    6

    روان پریش پر حاشیه

  26. مریم گفت:

    جایزه اسلام هراسی وایران هراسی مبارک

  27. کلهر گفت:
    1
    6

    بی پدر و مادرای هیچی ندار،شما سلبریدی ها فقط به فکر عیاشی و فاحشگی خودتونید،دلتون پیش مردم ایران بود،ایران رو ویرانه و قاتل خونه نشون نمیدادید خوش رقصی برای غرب کارتونه،بد بختا لیاقتتون دُم تکون دادن برای غربه بلکه یه تیکه نون خشک تو خون ایرانی بزنند بندازن جلوتون

  28. مریم گفت:
    3
    6

    خدالعنت کنه سیلبیریتی هایی روکه برای رسیدن به پول وشهرت،وطن فروشی ودین فروشی میکنند ازهرزه هایی مثل زهراامیرابراهیمی همچین فیلمهایی(عنکبوت مقدس) درمیاد،این جوراشخاص فقط هرزگی خودشون به نمایش میزارن، آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است

  29. علی گفت:
    2
    4

    آن را که عیان است چه حاجت به بیان است.
    مشخصه آب نبوده و ِالا شناگر خوبی بودی.
    درعین حال دعا میکنیم توبه کنی و از خدا طلب بخشش کنی.

  30. مریم گفت:

    بیخود کردی .دلت تو سرت بخوره .دل ما فقط پیش امام غریب هست

نظرات