تتر راهکاری برای حفظ سرمایه و تراکنش بین المللی

0

تتر

همزمان با بالا رفتن تب و تاب ارزهای دیجیتال و لانچ شدن پروژه‌های جدید، مجموعه‌ای فعالیت خود را شروع کرد که ایده‌ی بسیار جذابی داشت. تتر اگرچه یک رمزارز به شمار می‌رود، اما در حقیقت پلی میان پول (ارز) و رمزارزها بوده که ناخواسته توانسته چندین گره از مشکلات امروزی را باز کند. تتر یا همان Tether که با نماد USDT شناخته می‌شود، از مدل استیبل کوین بوده که این به معنای حفظ ارزش (عدم نوسان بر اساس عرضه و تقاضا) در طولانی مدت است. این ایده‌ی خلاقانه توانست یک رمزارز با قیمت ثابت نسبت به دلار را روانه بازار کرده که خرید و فروش آن اگرچه از لحاظ سرمایه‌‎گذاری بدون منفعت است، اما تسهیل‌گر بسیاری از امور خواهد بود. خصوصا با توجه به بزرگ شدن دنیای رمزارزها و چشم‌انداز بلندمدت دنیای مجازی متاورس، اهمیت و نقش تتر نیز پررنگ‌تر خواهد شد. برای مطالعه مقاله‌ی معرفی بهترین سایت خرید تتر برروی این لینک کلیک نمایید.

 خرید تتر

چرا خرید تتر سرمایه گذاری نیست؟

از آنجاییکه قیمت تتر تقریبا معادل قیمت روز دلار (اندکی کمتر یا بیشتر) است، خرید تتر در سرتاسر جهان حکم سرمایه‌گذاری را نداشته، بلکه روشی برای حفظ ارزش دارایی در کشورهایی است که نرخ تورم بالایی داشته و ارز ملی آن‌ها در حال از دست دادن ارزش خود است. در ایران نیز که نرخ تورم بالایی دارد، بسیاری از افراد مازاد درآمد خود را به شکل دلار درآورده تا در زمان نیاز، بتوانند آن را بفروشند. قدرت نقدشوندگی بالا و حرکت قیمت متناسب با تورم، دلار را به یکی از روش‌های امن و ساده‌ی حفظ سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. تتر در مقایسه با دلار، روش بهتری برای حفظ سرمایه است. چرا که اولا ماهیت فیزیکی نداشته و ترس از سرقت آن وجود ندارد، دوما هم اینکه برای خرید و فروش آن، نیازی به مراجعه حضوری نبوده، بلکه با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر، در هر ساعت از شبانه روز می‌توان مبلغ دلخواه را خریداری کرده و یا فروخت. در کنار حفظ سرمایه، تتر مزایای متعدد دیگری نیز داشته که با گذر زمان و قوی‌تر شدن دنیای دیجیتال، کاربردهای آن افزایش خواهد یافت.

کاربرد تتر چیست؟

علاوه بر موضوع حفظ سرمایه به روش ساده و سریع، تتر امروزه کاربردهای فراوانی در دنیای واقعی پیدا کرده است. بسیاری از وبسایت‌های فروشگاهی و خدماتی، از این استیبل کوین به عنوان روشی برای پرداخت استفاده کرده‌اند. خصوصا در ایران که افراد دسترسی به پی پل و ویزا کارت ندارند، به سادگی می‌توان از موجودی تتر در هر والتی استفاده نمود تا خریدهای اینترنتی و یا شارژ پنل کاربری خارجی را انجام داد. بسیاری از سایت‌های معتبر دنیا، علاوه بر تتر، از سایر رمزارزها نیز برای تراکنش‌های مالی استفاده می‌نمایند. امروزه، افراد برای کم شدن وابستگی به بانک‌ها و صرافی‌ها، سعی می‌کنند تا تراکنش‌های مالی جهانی خود را مستقیما با استفاده از تتر (انتقال از یک والت به والت دیگر) انجام دهند. فارغ از مکان گیرنده و فرستنده، به سادگی می‌توان هر مبلغی را برای هر آدرسی ارسال نمود و در کمترین زمان ممکن (عموما کمتر از ۱۰ دقیقه) دریافت کرد. همین امر نیز باعث رونق پیدا کردن تتر شده است.

کاربرد اصلی تتر در دنیای رمزارزها (دلیل خلق آن)، ریسک گریزی بوده که همچنان دلیل اصلی برای خرید تتر به شمار می‌رود. افرادی که در دنیای رمزارزها فعالیت می‌کنند، زمانیکه احساس کنند بازار متزلزل خواهد شد، دارایی‌های خود (سایر رمزارزها) را به تتر تبدیل خواهند کرد تا درگیر نوسانات بعضا ریسکدار نشوند. همانطور که دلار در دنیای فیزیکی نقش مهمی در ریسک گریزی دارد، تتر نیز روشی برای ریسک گریزی در دنیای کریپتو است. زمانیکه سرمایه گذار قصد دارد تا سرمایه‌ی خود را کاملا ثابت نگهداشته باشد، رمزارزهای خود را فروخته و در ازای آن تتر دریافت کرده و هر زمان که قصد داشته باشد وارد معاملات شود، با استفاده از همان تتر (با ارزش ثابت)، رمزارزهای جدیدی را خریداری خواهد کرد.

چگونه تتـر را خریداری کنیم؟

برای خرید USDT دو روش اصلی وجود دارد. روش اول، خرید از صرافی‌های رمزارز بوده و روش دوم، خرید از وبسایت‌های خدمات پرداخت خارجی است. صرافی‌های رمزارزی همانند نوبیتکس، والکس، اوکی اکسچنج و … در حقیقت بستری برای خرید و فروش انواع رمزارزها هستند که در آن، خریداران و فروشندگان خودشان قیمت انواع رمزارز را تعیین خواهند کرد. این پلتفرم‌ها هیچ نقشی در قیمت گذاری نداشته، بلکه این عرضه و تقاضاست که قیمت‌ها را دستخوش تغییر می‌کند. وبسایت‌های خدمات پرداخت از جمله ارزپال، کارتی شو، داماهی پی و …، مجموعه‌هایی هستند که قیمت تتر را بر مبنای قیمت آزاد دلار مشخص کرده و در اختیار مشتریان قرار خواهند داد. هم صرافی رمزارز و هم وبسایت‌های خدمات پرداخت مزایا و محدودیت‌های خود را دارند. اما به صورت کلی می‌توان بیان کرد که افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در رمزارزها را دارند، بهتر است از خدمات صرافی رمزارز استفاده کرده و کسانیکه قصد حفظ سرمایه داشته و یا قصد دارند که در صرافی‌های رمزارز خارجی فعالیت کنند، بهتر است از خدمات وبسایت‌های خدمات پرداخت استفاده نمایند. مزیت اصلی مجموعه‌های خدمات پرداخت خارجی در احراز هویت سریع و آسان و نداشتن محدودیت تراکنش روزانه است.

خرید تتر بدون احراز هویت

یکی از سوالاتی که متعدد از مجموعه ارزپال پرسیده می‌شود، در خصوص امکان خرید تتر بدون احراز هویت است. اگرچه ارزپال هیچگونه محدودیتی در این خصوص ندارد، اما بنا به قوانین جمهوری اسلامی ایران، تمامی تراکنش‌های مالی انجام شده در مجموعه‌های خدماتی باید تنها پس از شناسایی کاربر انجام شود. این قانون در جهت جلوگیری از پولشویی و اعمال مجرمانه است. به همین جهت نیز تمامی درخواست‌های خرید و پرداخت خارجی، صرفا پس از احراز هویت قابل انجام هستند. با این حال، ارزپال فرآیند احراز هویت را بسیار آسان نموده که در ساعات اداری، در کمتر از ۵ دقیقه قابل انجام است. برای احراز هویت در ارزپال و استفاده از تمامی خدمات، کافی است که تصویر شناسنامه به همراه پشت و روی کارت ملی ارسال شده تا تمامی دسترسی‌های کاربر، باز شود. این در حالی استکه در صرافی‌های رمزارز، احراز هویت یک پروسه‌ی بسیار طولانی بوده که بعضا ممکن است تا یک هفته نیز زمان ببرد.

خرید تتر

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، فرآیند ثبت نام در ارزپال تنها نیاز به نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و انتخاب رمزعبور داشته و پس از آن کافی است که سه تصویر از مدرک خود را بارگذاری نمایید.

سوال دومی که از مجموعه ارزپال arzpal.com پرسیده می‌شود، در خصوص فروش تتر بدون احراز هویت است. مجددا شایان ذکر است که تمامی تراکنش‌های مالی تنها پس از احراز هویت قابل انجام هستند. به صورت کلی، پس از یک مرتبه احراز هویت، تمامی خدمات با بهترین قیمت و کمترین کارمزد در وبسایت ارزپال در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت. ارزپال از یک پنل تمام اتوماتیک برای انجام درخواست‌ها استفاده کرده تا به محض پرداخت معادل ریالی (در هنگام خرید) و یا ثبت اطلاعات (در هنگام فروش)، سفارش انجام شود. تیم پشتیبانی این مجموعه نیز از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب آماده‌ی پاسخگویی به سوالات مشتریان هستند.

خرید تتـر از ارزپال

بسیاری از افراد ممکن است امنیت پلتفرم‌های خرید رمزارز ایرانی را زیر سوال برده و اعتماد کافی به آن‌ها نداشته باشند. در ارزپال، هیچگاه رمزارز شما ذخیره و نگهداری نشده، بلکه به محض ثبت سفارش، رمزارز خریداری شده به همان آدرسی منتقل خواهد شد که درخواست آن را ثبت کرده‌اید. به همین جهت نیز هیچگاه نیاز به نگران بودن از امنیت وجود نداشته و تمامی پروسه خرید، به صورت آنی اتفاق خواهد افتاد. شبکه‌ی مورد استفاده در ارزپال، شبکه‌ی ترون یا همان trc-20 بوده که سریع‌ترین و کم‌کارمزدترین شبکه‌ی نقل و انتقال USDT است. عموما تراکنش‌های انجام شده در این شبکه در زمانی کمتر از ۱۰ دقیقه ثبت و تکمیل شده و موجودی به حساب معرفی شده توسط کاربر منتقل خواهد شد.

نظرات