بیوگرافی و عکسهای حسام منظور بازیگر نقش شازده سریال بانوی عمارت

0

بیوگرافی و عکسهای حسام منظور بازیگر و همسرش

حسام منظور از بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر در ایران است. وی مدرس دانشگاه و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد کارگردانی است.

حسام منظور

بیوگرافی حسام منظور

حسام منظور متولد ۱۳۵۹ در تهران است . وی بازیگری حرفه‌ای تاتر را از سال ۱۳۸۲ آغاز کرد و کاندیدای دریافت بهترین بازیگر مرد سال ۱۳۸۸ برای نمایش “مکبث” و برنده جایزه بهترین بازیگر مرد سال ۱۳۹۵ برای نمایش “اودیسه” شده است.

همسر حسام منظور

در مورد ازدواج حسام منظور اطلاعاتی در دست نیست.

حسام منظور

آثار حسام منظور

از آثار وی میتوان به سریال بانوی عمارت
بازی در نمایش”خوان هشتم“به کارگردانی”محمدمسعود طیبی“؛ تهران، کانون مفتح؛ ۱۳۸۹
بازی در نمایش ایستگاه سلام به کارگردانی رسول نقوی .تهران خانه نمایش اداره تئاتر ۱۳۹۰
بازی در نمایش برف و بهمن به کارگردانی ایرج افشاری .تهران خانه نمایش اداره تئاتر ۱۳۹۰
بازی در نمایش فرجام فر به کارگردانی محسن رنجبر .تهران .تالار مولوی ۱۳۸۹

عکسهای حسام منظور

حسام منظور

حسام منظور

حسام منظور

حسام منظور

حسام منظور

حسام منظور

حسام منظور

مصاحبه با حسام منظور

از تفاوت هایی که اجرای «هملت» کار آرش دادگر با متن اصلی دارد بگویید؟

-هر اجرایی از نمایش شکسپیر تفاوت هایی با متن اصلی دارد که بستگی به دیدگاه کارگردان و منظری که نسبت به آن انتخاب می کند دارد.

در این اجرا سعی شده که مناسبات نمایش با مناسبات امروز ، تناسب داشته باشد تا مخاطب آن را بهتر درک کند.

سرعت اجرا را هم در همین تناسبات می بینید؟

-ریتم اجرا نسبت به متن اصلی سرعت بیشتری دارد و آن کندی و سنگینی که در متن اصلی وجود دارد در این اجرا نیست.

ریتم بالاتر است برای اینکه تماشاگر متوجه گذر زمان نشود و ارتباط جدیدتری را با آن برقرار کند.

تفاوت های زیادی بین کلادیوس شهرام احمد زاده و آرش دادگر با کلادیوس شکسپیر وجود دارد ؟

-بله. کلادیوس علاوه بر اینکه بار منفی نمایش را بر عهده دارد ، اعمال نکوهیده ای را انجام داده ، برادرش را برای رسیدن به قدرت به قتل رسانده و با همسر برادرش ازدواج کرده و.. علاوه بر اینها یک مفهوم جدید را هم جستجو می کند. اینکه می خواهد شرایط جدیدی را ایجاد کند.

کلادیوس آمده است تا شرایط جدید را برای دانمارک بسازد. او می خواهد دوره ای را که از آن به شرایط خفقان آور هملت بزرگ یاد می کند را تغییر بدهد اما خودش دوباره همان کاری را می کند که بر علیه اش اقدام کرده و همان خفقان دوره برادرش را تشدید می کند.

دغدغه هایی که برای رسیدن به این نقش داشتید چه بود؟

-این نقش به لحاظ سنی از سن خودم خیلی مسن تر بود. ۱۵ تا ۲۰ سال باید مسن تر می شدم. تلاش کردم با تمریناتی که انجام می دهم به این سن برسم و اختلاف سن را پر کنم. به خصوص که شیوه اجرا به گونه ای است که تحرک زیادی را می طلبد.

باید بدنم را به سطحی از آمادگی می رساندم که طی چند ساعت اجرا دچار افت نشود و انرژی اش را حفظ کند. چند ماه قبل از اینکه کار به اجرا برسد دویدن را شروع کردم و هر شب می دویدم تا چربی های اضافی را از بین ببرم چون ۳۰ اجرا استقامت زیادی را می طلبد.

در این اجرای هملت بیشتر از آنکه کلادیوس برای از دور خارج کردن هملت نقشه بکشد این هملت است که برای نابودی دیگران طراحی می کند. این را قبول دارید؟

-بخشی از این گفته درست است، اما در متن اصلی هم همان اندازه که کلادیوس طرح و توطئه می چیند ، هملت هم برای قتل عمویش طراحی می کند. حتی چند بار می رود که او را بکشد ،ولی این کار را نمی کند.

در این نمایش بخشی از بار طرح و توطئه از روی کلادیوس برداشته شده و بخشی از وظایف کلادیوس نیز به پلونیوس منتقل شده است. کلادیوس و پلونیوس دو نیروی مقابل هملت هستند که باید او را خنثی کنند.

کار با آرش دادگر چگونه بود؟

-همیشه دوست داشتم که با دادگر کار کنم و کارهایش را دنبال می کردم. معتقدم که دادگر جزو کارگردان هایی است که منش فکری آزاد و یک دیدگاه دارد که می خواهد آن را ارائه بدهد.

نظرات