بیوگرافی حسین عبدالباقی و همسر و فرزندانش + خانواده و برادران و عکس درگذشت

9

بیوگرافی حسین عبدالباقی و همسر و فرزندانش + خانواده و برادران و عکس درگذشت

حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل کیست؟ بیوگرافی حسین عبدالباقی از مالک برج های دوقلوی متروپل در آبادان تا فوت و درگذشت در حادثه ریزش ساختمان متروپل + عکس ها و سوابق جنجالی حسین عبدالباقی و همسرش و خانواده و برادرانش آجیل فروشی تا از کارآفرین نمونه تا هلدینگ عبدالباقی در آبادان با عکس و خانواده و سن و تحصیلات و سوابق شغلی و زندگی شخصی و ماجرای کشته شدن حسین عبدالباقی در حادثه فروریختن ساختمان متروپل در آبادان ۲ خرداد ۱۴۰۱ را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید

بیوگرافی حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل

بیوگرافی حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل

حسین عبدالباقی متولد سال ۱۳۶۰، بچه لین ۱۵ آبادان، و متولد آبادان، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره هلدینگ عبدالباقی و البته فردی متنفذ در استان خوزستان بود که بر اثر ریزش ساختمان متروپل کشته شد.

خانواده و برادران حسین عبدالباقی

عبدالباقی بچه لِین ۱۵ آبادان بود؛ چند تا برادر بودند. پدرش را با آجیل‌ فروشی می‌شناختند. مغازه‌ دار بود. اما پسرها همه مهندس بودند و پیمانکار ساخت‌ و ساز. «چهار تا برادر بودند که پدرشان بنا بود. سال‌های دور همین آجیل‌فروشی را هم نداشتند؛ پدرشان روی گاری در خیابان امیری آجیل می‌فروخت. بعد از مدتی، برادرها به فکر ساخت‌ و ساز بناهای قدیمی شهر آبادان افتادند.» حسین عبدالباقی در آبادان کارها و پروژه‌های زیادی انجام داد، اما متاسفانه این پروژه اینجوری شد.»

از آجیل‌ فروشی با گاری تا هلدینگ برادران عبدالباقی

پدرشان سابقه بنایی داشت. او مردی زحمتکش و شریف بود که هرگز در رویاهایش نمی‌دید روزی پسرانش با هدایت حسین صاحب ثروتی با ارزش چندهزار میلیارد شوند

در طول این سال‌ها دو نفر از چهار برادر توانسته بودند وارد ساخت‌وساز شوند و با زدن پل ارتباطی به شهرداری و سایر دستگاه‌ها پیشرفت کنند. حسین عبدالباقی هدایت پیشرفت خانواده را برعهده داشت. خبرها، رویدادها و عکس‌های سایت هلدینگ عبدالباقی گویای این واقعیت است که این فرد ارتباطات نزدیکی با مسئولان استانی هم داشته است. در همه کلنگ‌زنی‌های افتتاح پروژه، مسئولان رده بالای استانی حضور دارند. مثلا کلنگ متروپل را با حضور استاندار وقت خوزستان زده بود.

حسین عبدالباقی، مردی تقریبا ریزنقش که در ظاهر آرام بود، تندتند حرف می‌زد و سریع راه می‌رفت، به همراه دو برادر دیگر خود مسئول اجرای پروژه‌های سنگین صنعتی و تجاری شهر آبادان بودند.

تاریخچه شرکت هلدینگ عبدالباقی

این هلدینگ از سال ۱۳۳۶ در شهرستان آبادان و در قالب گروه ساختمانی مسکن شروع به فعالیت کرده. این هلدینگ پروژه‌های مختلفی در حوزه طراحی و احداث ساختمان‌های مسکونی، مراکز اداری- تجاری- رفاهی، انبوه‌سازی، مراکز درمانی و شهرک‌سازی در کارنامه خود دارد. از سال ۷۱ به این‌سو، شرکت عبدالباقی توسعه پیدا کرد و وارد فعالیت در حوزه‌های مدیریت کارگاه‌ها و فروشگاه‌های تولید و توزیع آجیل و خشکبار و ایجاد رستوران‌های زنجیره‌ای شد و هلدینگ عبدالباقی شکل گرفت.

ظهر دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ بخش‌ هایی از ساختمان ۱۱طبقه اداری – تجاری در خیابان امیری آبادان ریزش کرد که مالک و سازنده و پیمان کار اصلی آن حسین عبدالقالقی بود.

۱۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای امداد رسانی در محل حادثه مستقر بوده و در حال امدادرسانی به مصدومان این حادثه هستند. برای امداد رسانی به مصدومان این حادثه ۳۰ دستگاه آمبولانس از استان درخواست شده است.

در پی ریزش این ساختمان ۹ تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شده و در حال ریزش برداری و عملیات جست و جو برای یافتن افراد احتمالی گرفتار در زیر آوار هستند. مجتمع در دست ساخت متروپل در مرکز شهر آبادان و در منطقه‌ای پر رفت و آمد قرار دارد.

بیوگرافی حسین عبدالباقی از مالک ساختمان متروپل تا درگذشت + عکس ها و سوابق

کشته شدن حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان اعلام کرد که حسین عبدالباقی متهم اصلی و مالک و پیمانکار ساختمان متروپل آبادان در حادثه ریزش برج متروپل کشته شد و جسد او نیز تایید شد.

صادق جعفری چگنی اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، دستور بازداشت نامبرده و تعدادی از متخلفین و مسببین حادثه از سوی مرجع قضایی صادر شده بود که تعدادی از آن‌ها بازداشت شده‌اند.

همچنین با توجه به‌ کشف اسناد هویتی حسین عبدالباقی، مالک برج متروپل و یکی از متهمین اصلی پرونده در البسه یکی از قربانیان حادثه که غیر قابل تشخیص بوده، دستورات مقتضی جهت تشخیص هویت متوفی از طریق واحد تشخیص هویت فراجا و پزشکی قانونی صادر شد که در نهایت هویت وی مورد تایید قرار گرفت.

کشته شدن حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل

گفتنی است که پیش از تایید مرگ عبدالباقی، دادستان ویژه آبادان گفت: در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند.

اما ساعاتی پیش خبر دوم رسید که دادستان خوزستان گفت: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان متروپل که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی نیز صادر شده بود و در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت در جریان این حادثه جان خود را از دست داد.

عکس حسین عبدالباقی مالک برج متروپل

سوابق شغلی

عبدالباقی ارتباطات متعددی با مسوولان استانی دارد، به گونه ای که برای کلنگ زنی و افتتاح پروژه های شخصی اش مسوولان رده بالای استانی هم حضور پیدا می کنند… او به عنوان خیّر امنیت ساز هم لوح تقدیر گرفته بود!

او برای افتتاح همین برج متروپل شخص استاندار وقت نیز آمده بود. او حتی با ساختن کلانتری برای نیروی انتظامی توانسته است خود را به عنوان خیّر امنیت ساز معرفی کند و لوح تقدیر هم بگیرد.

عبدالباقی همچنین در سال ۹۷ از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت قبل به عنوان چهره ماندگار صنعت ساختمان معرفی شد و لوح تقدیر گرفت!

سال ۹۷ و در بحبوحه ساخت غیر اصولی برج متروپل، حسین عبدالباقی چهره ماندگار صنعت ساختمان شد و در اجلاس مدیران پیشرو در دی ماه ۱۴۰۰ نیز عنوان مدیر منتخب به وی تعلق گرفت

هلدینگ عبدالباقی، پروژه های متعددی را ساخته یا در دست احداث دارد که از جمله برج های دو قلوی متروپل (شماره۲) ، برج مسکونی پرستیژ ، برجهای مسکونی پریمو ، مجتمع تفریحی باکس پارک و مجتمع تجاری مهرگان پروژه های در دست احداث هستند و مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی الماس جنوب، مجتمع تجاری الماس اروند ، شهرک خودرویی آبادان، مجتمع اداری وزرا ، بازار سنتی فیدوس ، مجتمع مسکونی والا و مجتمع مسکونی مینیاتور نیز قبلاً احداث و تحویل شده اند.

9 دیدگاه در “بیوگرافی حسین عبدالباقی و همسر و فرزندانش + خانواده و برادران و عکس درگذشت

  1. ساحل گفت:
    3
    1

    الهی که امام زمان زودتر ظهور کنه که راحت شیم از اینهمه دروغ و پارتی بازی و ……اخه طمع تا چه حد !!! وقتی برج تا ۵ طبقه جواز داشته بعد ۱۱ طبقه میشه !!!!!!! خب یخچال فریزر خونه رو هم بیش از حد توش وسیله بزاریم میترکه یعنی در این حد هم این اقایان متوجه نبودن !!!!!!!!!!.😢😢😢😢😔😔😔😔

  2. ساحل گفت:

    حسین عبدالباقی متولد ۱۳۶۰ بوده بعد سال ۱۳۷۱ ک یعنی حسین ۱۱ ساله بوده این هلدینگی ک بقول خودتون از قبل بوده رشد کرد و حسین اونو رشد داد……واقعا تا چه حد فکر میکنید ما مردم گوش هامون درازه و متوجه دروغ هایی ک تحویل مون داده میشه نیستیم !!!!!!! همین بس ک تندیس چهره ماندگار به افراد در جای نادرست و به دلایل روابط بازی داده میشه …..متاسفیم …..اه ما مردم همه دروغ ها و دروغگویی ها رو خواهد گرفت 😢😢😢😢😢😔😔😔😔😔😔😔

  3. دانش گفت:
    2
    1

    این هلدینگ از سال ۱۳۳۶ در شهرستان آبادان و در قالب گروه ساختمانی مسکن شروع به فعالیت کرده.

  4. ایرانی گفت:

    چرا منابع و ثروت کشور باید در اختیار عده ای باشه

  5. حمید کلباسی گفت:

    هر که بیش گشته سیم و زرش ؛ زر نباریده از آسمان به سرش .
    از کجا جمع کرده ثروت و مال؟

  6. Rza گفت:

    آخرش بازداشت شده بود و روز بعدش متوجه مرگش شدن . اونم جسدش قابل شناسایی نیست. واقعا مرده بودنش به نفع خیلیا هستش تا زنده بودنش

  7. جواد عزتمند گفت:

    گفتین که حسین عبدالباقی سال ۱۳۶۰ به دنیا اومده و قبلش فقیر بودن و پدرش با گاری آجیل میفروخته
    اما هلدینگ عبدالباقی سال ۱۳۳۶ توی حوزه مسکن ثبت شده؟
    تناقض تا کجا

    1. ادمین گفت:

      هلدینگ عبدالباقی، از سال ۱۳۳۶، در شهرستان آبادان و در قالب گروه ساختمان سازی شروع به فعالیت کرده و از سال ۷۱ توسعه پیدا کرده و بعد از چند سال با مدیریت حسین عبدالباقی به فعالیت خود ادامه می دهد.
      قبلا هلدینگ گروه ساختمان سازی بوده

      از سال ۱۳۷۱ با گسترش حوزه فعالیت ها در قالب مدیریت کارگاه ها و فروشگاههای تولید و توزیع آجیل و خشکبار و ایجاد رستوران های زنجیره ای، گروه ساختمان سازی عبدالباقی در قالب هلدینگ به فعالیت خود ادامه داد.

      آدرس: آبادان، بین چهارراه امیری و امام خمینی، روبروی آجیل سرای عبدالباقی

  8. حمید کلباسی گفت:

    هر که بیش گشته سیم و زرش ؛ زر نباریده از آسمان به سرش .
    از کجا جمع کرده ثروت و مال؟

نظرات