سئو چیست؛ ۱۵ نکته مهم سئو که آکادمی سئو پورفیض به آن‌ها می پردازد

0

برای برندسازی و دیده شدن بیشتر، کسب و کارهای آنلاین نیاز به سئو دارند؛ زیرا مقرون به صرفه‌ترین و با دوام‌ترین روشیست که می‌تواند مشتریان را به شما برساند. در سال ۲۰۲۲، بیشترین میزان نیاز به سئوکاران با مهارت در زمینه‌های مختلف کسب و کار گزارش شده است. دلیل آن هم کاملا واضح است، تمایل کاربران برای خرید آنلاین و صرفه‌جویی در زمان و به طور کلی استقبال آن‌ها از دنیای اینترنت است.

 سئو چیست

از بعد دیگر هم بسیاری از مشاغل سنتی به این نتیجه رسیدند که باید برای ماندگاری خود وب‌سایت راه‌اندازی کنند و از ترافیک‌های ارگانیک گوگل نهایت بهره را ببرند. خلاصه و در یک جمله در پاسخ به سئو چیست، بهترین راه برای رسیدن به کاربران گوگل و ساختن یک مشتری ماندگار از آن‌ها در یک لحظه است.

امروزه بسیاری از برندها و کسب‌وکارهای اینترنتی به اهمیت سئو پی برده‌اند و می‌دانند که برای بازاریابی دیجیتالی خود به آن نیاز دارند. ممکن است که این سوال ذهن شما را درگیر سازد که واقعا چه کاری برای سایت انجام می‌دهد؟! SEO، قابلیت جستجو و دید کلی وب‌سایت را بهبود می‌بخشد.

پورفیض دات کام که یک آکادمی معتبر در حوزه آموزش سئو و دریافت پروژه است، ۱۵ دلیل مهمی صرف نظر از اینکه صنعت یا کسب و کار کوچک یا بزرگ باشد، برای ارتقای برند خود به بهینه‌سازی موتورهای جستجو نیاز دارند را در ادامه مطرح می‌کند.

مایلید بدانید دقیقا بدانید سئو چیست؟! کلیک کنید

سئو چیست آکادمی پورفیض

  1. جستجوی ارگانیک اغلب منبع اصلی ترافیک سایت است

بیشتر اوقات، بخش عمده‌ای از ترافیک وب‌سایت از طریق جستجوی ارگانیک کاربران به دست می‌آید. سئو کمک می‌کند تا کسب و کار آنلاین بتواند این کاربران را به قیف فروش خود بکشاند و در نهایت از هر کلیک آن‌ها یک نرخ تبدیل بسازد.

همانطور که بسیاری از دیجیتال مارکترها می‌دانند، گوگل به نسبت سایر مرورگرها مثل بینگ و یاهو، بیشترین میزان بازار جستجو را در اختیار دارد. البته به این معنا نیست که سایر موتورهای جستجو به دیده شدن برندی کمک نمی‌کنند، اما تنها گوگل است که بازار وسیعی از جستجوگرهای آنلاین را از آن خود کرده است.

به همین دلیل این یک رهبر بزرگ محسوب می‌شود که پیروی از دستور‌العمل‌های آن مهم است. گوگل به عنوان پربازدیدترین وب‌سایت در جهان با حدود یک میلیارد کاربر فعال جزء محبوب‌ترین موتورهای جستجو شناخته می‌شود. جالب است بدانید بعد از گوگل، یوتیوب است که بیشترین بازدیدکننده را دارد.

این موضوع برای وب‌مستران و بازاریاباتن دیجیتال به خوبی مشخص شده است که بیشتر افراد حداقل یکبار در طول روز به گوگل مراجعه می‌کنند. سئو خوب به قابل مشاهده شدن وب‌سایت کمک می‌کند و همیشه به نفع یک برند است. این بهینه‌سازی مناسب موتورهای جستجوی گوگل است که آن‌ها را به بالاترین کیفیت می‌کشاند.

  1. SEO باعث ایجاد اعتماد و اعتبار برای کسب و کار تحت وب می‌شود

معمولا همه ما به عنوان یک کاربر گوگل دوست داریم که به سایت‌های معتبر و مناسب مراجعه کنیم. سئو به ایجاد اعتبار در سایت و اعتماد آن‌ها کمک می‌کند. از زمانی که بهینه‌سازی موتورهای جستجو مطرح شد، هدف آن ایجاد سایتی با پایه‌های قوی و تجربه کاربری بهینه بود. همه این‌ها به لطف سئو بوده که توانسته رضایت کاربران و اعتماد آن‌ها را برای یک برند خاص به دست آورد.

عناصر زیادی در ایجاد قدرت برای یک سایت از طریق سئو نقش دارند. برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • ایجاد لینک‌های طبیعی
  • رفتار مثبت و رضایت کاربران
  • سیگنال‌های هوش مصنوعی
  • عناصر و محتوای روی صفحه بهینه شود

ایجاد اعتماد و اعتبار یک شبه برای سایت همانند زندگی واقعی غیرممکن است. هر چقدر سایت بهینه‌تر و روی سئوی آن بیشتر کار شود، اقتدار بیشتری هم به دست خواهد آورد. به اثبات رساندن یک برند تجاری به عنوان مرجع معتبر و مورد اعتماد نیاز به صبر و شکیبایی زیادی دارد. پس از آن هم ارائه خدمات و محصولات ارزشمند و با کیفیت است که به مشتریان اجازه می‌دهد تا به یک برند اعتماد کنند.

  1. سئو بهترین روش برای درک صدای مخاطبان است

سئو، می‌تواند یک درک کلی از بازار به ما بدهد و هدف مصرف‌کننده را به خوبی درک کنیم. روشی است که به ما می‌گوید نیاز بازار چیست و مصرف‌کنندگان دقیقا به چه چیزی نیاز دارند. داده‌ها و قالب‌های سئو به صورت کلامی و غیرکلامی، سیگنال‌های واضحی از رفتار و قصد کاربر به ما ارائه می‌دهند.

همه این مراحل با استفاه از راه‌حل‌های مختلفی انجام می‌گیرد:

  • با استفاده از داده‌های جستجو یا query
  • تجزیه و تحلیل SERP
  • آنالیز داده‌ها با استفاده از برخی ابزارها
  1. سئوی خوب، همچنان ارتباط مستقیمی با بهبود تجربه کاربری دارد

اولین اولویت بیشتر بازاریابان دیجیتال و سئوکاران، ایجاد یک تجربه کاربری خوب است. همه خواهان به دست آوردن جستجوی ارگانیک با تبدیل به بیشترین میزان بازدیدکنندگان هستند. با این حال تعداد کمی تاکنون متوجه شده‌اند که تجربه کاربری بهینه، بخشی بزرگی از رسیدن به آنجا است.

گوگل به اندازه هوشمند شده و یاد گرفته است که چگونه یک تجربه کاربری خوب یا غیرمطلوب تفسیر کند. به هر حال جلب رضایت کاربری مثبت به عنصری اساسی برای موفقیت یک سایت تبدیل شده است. بهبود تجربه کاربری در صفحات گوگل موردی است که همه بازاریابان دیجیتال باید به آن پایبند باشند و همواره برای مشتریان و کاربران خود بهترین تجربه را به وجود آورند.

وقتی کاربری از طریق سرچ ارگانیک به وارد سایت شما می‌شود، احتمالا دقیقا می‌دانند که چه چیزی می‌خواهند. اگر نتوانند آن را پیدا کنند، مشکلی پیش خواهد آمد و این روی عملکرد آن‌ها تاثیر می‌گذارد. ایجاد یک تجربه کاربری مستحکم این است که چگونه به گوگل بگوییم بیشتر و بیشتر تا ما را در معرض دید موتورهای جستجو در صفحه SERP قرار دهیم.

یک وب‌سایت خوب به کاربران اطلاعاتی را که نیاز دارد با یک کلیک کمتر، سریع و آسان ارائه دهد. سئوی با کیفیت و ایده‌آل تجربه کاربری مثبت را در بر می‌گیرد و از آن به نفع برند استفاده می‌کند.

  1. سئوی محلی به معنای افزایش تعامل، ترافیک و تبدیل است

با افزایش میزان استفاده کاربران از تلفن همراه و روند روبه‌رشد ترافیک ایجاد شده از سمت آن، جستجوی محلی به بخش اساسی موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط تبدیل شده است. هدف سئوی محلی از همان ابتدا، بهینه‌سازی ویژگی‌های دیجیتال شما در یک محدوده خاص است.

بنابراین افراد می‌توانند به سرعت و به راحتی کسب و کار شما را بیابند و آنها را یک قدم به تراکنش نزدیک‌تر می‌کنند. بهینه‌سازی‌های محلی بر محله‌ها، شهرک‌ها، شهرها، مناطق و حتی ایالت‌های خاص تمرکز دارد تا یک رسانه و ارتباط مناسب برای رساندن صدای یک برند در سطح محلی ایجاد کنند.

متخصصان سئو، معمولا این کار را با بهینه‌سازی وب‌سایت براساس برند آن، ایجاد نقل قول، بک‌لینک‌های طبیعی و همچنین ساختن فهرست‌های منطقه‌ای مرتبط با یک مکان و بخش تجاری که به آن تعلق دارد، انجام می‌دهند.

برای ایجاد تعامل با مشتریان و ترافیک ارگانیک محلی، متخصصان سئو باید یک پنل نمودار که نشان از آگاهی دادن برند کسب و کار دارد، قرار دهد. در گوگل مپ باید شغل خود را معرفی و با ساخت یک نمایه در رسانه‌های اجتماعی شروع کند. نظرات کاربران در سئو محلی گوگل نیز نقش مهمی دارد.

  1. سئو روی چرخه خرید فوق‌العاده تاثیر دارد

سرچ و جستجو یک عنصر حیاتی در سئو است و اهمیت تحقیق نیز به مرور زمان افزایش می‌یابد. تاکتیک‌های سئو این امکان را فراهم می‌کند تا سرنخ‌های زیادی از کسب و کار خود برای ایجاد معاملات خوب، محصولات و خدمات نوآورانه و قابل اعتماد به مشتریان ارائه دهید. بدون شک سئوی خوب و به دنبال جلب اعتماد روی چرخه خرید تاثیر خواهد گذاشت.

برندهای تجاری باید در هر محل و منطقه‌ای که کاربران به آن‌ها نیاز دارند، قابل مشاهده باشند تا ارتباطی شایسته ایجاد شود. سئو محلی امکان دیده شدن بیشتر را برای آن‌ها به وجود می‌آورد و به مشتریان حقیقی اجازه می‌دهد تا به آن چیزی که نیاز دارند، سریع‌ترین زمان در اطراف و نزدیکی خود دسترسی یابند.

  1. SEO به طور مداوم در حال بهبود است و بهترین شیوه‌ها همیشه به‌روزرسانی می‌شوند

اجرای تاکتیک‌های سئو همیشه جزء روش‌های مناسب برای برندسازی و ایجاد ویژگی‌های دیجیتال ماندگار محسوب می‌شود. نکته جالبی که در این نوع از بازاریابی دیجیتال به چشم می‌خورد این است که به طور مداوم روش‌های اجرایی فرآیند سئو به روز می‌شوند و در یک حالت باقی نمی‌مانند. معمولا متناسب با هر الگوریتم گوگل و بروزرسانی آن، روش‌هایی جهت بهبود و بهینه‌سازی سایت متناسب با همان الگوریتم نیز تعریف می‌شود.

روشی که همگام با دنیای جستجو تکامل می‌یابد که اساسا مطابق با روندها و تغییرات گوکل است. به همین دلیل هم مستلزم نظارت دائمی تا در مقایسه با رقبا بتوان از رتبه ۲ به رتبه ۱ رساند. فعال بودن و نظارت بر تغییرات قابل توجه الگوریتم همیشه به نفع برندهایی است که این کار را انجام می‌دهند.

  1. سئو، شیوه‌ای برای به دست آوردن مخاطبان هدف

مشتریان بالقوه احتمالا شما را در جستجوی گوگل پیدا می‌کنند. استفاده از سئو برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص به معنای هدف قرار دادن مخاطبان و جذب مشتریان واقعی است.

به عنوان مثال، شما یک فروشگاه اینترنتی پوشاک دارید، با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با سبک زندگی، می‌توانید مخاطبانی را جذب کنید که احتمالا برای اطلاعات بیشتر به صفحه شما باز خواهند گشت.

ایجاد آگاهی از برند شما همچنین به معنای هدف قرار دادن مشتریان ایده‌آل، ایجاد مخاطبی است که برای محصولات و خدمات خاص به صفحه شما نیاز داشته باشد. آنها احتمالاً برای اطلاعات بیشتر به صفحه شما بازخواهند گشت و محصولات مورد نیاز خود را از شما خریداری خواهند کرد.

با استراتژی سئوی مناسب، می‌توانید به طور خاص مخاطبان خریدار خود را هدف قرار دهید و کسب و کار خود را در طول زمان توسعه دهید.

  1. بهینه‌سازی موتورهای جستجو منجربه بازگشت سرمایه می‌شوند

یکی از اهداف سئو، حمایت از کسب و کار اینترنتی شما و بازگشت بهتر سرمایه است. اگر یک استراتژی مناسب در نظر گرفته شود، می‌توانید خریداران واقعی را که به دنبال معاملات واقعی هستند را جذب کنید. معمولا این فرآیند با تحقیق کلمات کلیدی کوتاه و بلند، می‌توانید به جایی برسید که مشتریان و مخاطبان شما در گوگل به دنبالش هستند. هنگامی که فعالیت و حضور مداوم داشته باشید، می‌توانید آن‌ها را از چرخه تحقیق به چرخه خرید دعوت کنید.

  1. درک عمیق سئو به آنچه که محیط وب نیاز دارد، کمک می‌کند

ما درباره جهانی صحبت می‌کنیم که به طور مکرر در حال تغییر است و ماندن یک وب‌سایت در صدر نتایج برای همیشه می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد. وقتی درک دقیقی از سئو داشته باشید، نیازهای محیط وب را نیز متناسب با تغییرات به خوبی درک خواهید کرد. آگاهی از محیط وب، از جمله تاکتیک‌هایی که توسط سایر مشاغل محلی مشابه و رقبا استفاده می‌شود، همیشه برای آن برندها مفید خواهد بود.

  1. سئو نسبتا ارزان و مقرون به صرفه است

شاید به‌عنوان یک کارفرما تصور کنید که هزینه‌های سئو و نگه‌داری از سایت گران است، اما باید محترمانه اشاره کنیم که در مقابل تبلیغات کلیکی فوق‌العاده ارزان و مقرون به صرفه است. جالب اینجاست که ماندگاری بیشتری هم دارید، برای مثال اگر یک صفحه درباره یک کلمه کلیدی خاص ساخته باشید که توانسته رتبه اول را در میان رقبا به دست آورد، به همین راحتی از صدر نتایج فرود نخواهد آمد.

این دقیقا همان کاری است که سئو برای سایت شما انجام می‌دهد، یعنی سایت شما را ماندگارتر می‌کند و بیشترین سرنخ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هر چیزی که بتواند به کاربر بگوید که این سایت همان چیزی است که شما به دنبال آن می‌گردید، این سایت همان خدماتی را دارد که شما می‌خواهید.

  1. سئو یک نوع روابط عمومی است

بهینه‌سازی خوب و اصولی همانند یک نوع روابط عمومی عمل می‌کند. سئو به ایجاد ارزش ویژه بلندمدت و پایدار برای برند شما کمک خواهد کرد. یک رتبه خوب و یک موقعیت مطلوب منجربه ارتقای نمایه برند شما می‌شود.

مردم اخبار و موارد مرتبط را جستجو می‌کنند و داشتن یک استراتژی سئو و روابط عمومی خوب به این معنی است که برند و نام تجاری دیده خواهد شد. داشتن یک تجربه کاربری خوب در وب‌سایت شما یعنی اینکه پیام‌های شما شنیده می‌شود و محصولات یا خدمات شما نیز به فروش می‌رسند.

سئو جز کانال‌های محرمانه و سری نیست، بلکه با ادغام در محتوا و روابط عمومی به دستیابی به برند و آگاهی در کنار سایر نتایج کمک می‌کند.

  1. یک استراتژی بلندمدت است

باز هم جواب قانع‌کننده‌ای برای سوال سئو چیست و اهمیت آن پیدا نکرده‌اید؟! پورفیض دات کام دلیل مهمی را بیان می‌کند، استراتژی است که از سایت شما همیشه مراقبت کند، سئو شیوه ایده‌آلی است. سئو می‌تواند تأثیر قابل توجهی در سال اول انجام اقدامات داشته باشد و بسیاری از این اقدامات تأثیری خواهند داشت که بیش از چندین سال دوام خواهند داشت.

همانطور که بازار در حال تکامل است، بله، بهتر است روندها و تغییرات را از نزدیک دنبال کنید. اما حتی سایتی که حجم زیادی از توصیه‌های سئو قدرتمند را اجرا نکرده باشد، از بهترین شیوه‌های اولیه که در یک وب‌سایت صادق با تجربه کاربری مناسب استفاده می‌شود، بهبود می‌یابد. هر چه زمان، تلاش و بودجه سئو سایت یا پروژه شما بیشتر باشد، بهتر و در زمان طولانی‌تر می‌تواند یک رقیب شایسته در بازار خود باشند.

  1. سئو، قابلیت اندازه‌گیری دارد

در دنیای پر رمزوراز بهینه‌سازی موتورهای جستجوی گوگل، نکته مهمی وجود دارد و آن هم قابلیت اندازه‌گیری است. یک متخصص سئو می‌تواند تقریبا همه فرآیند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. معمولا برندهای معروف همیشه دوست دارند که بدانند که در هر مرحله از بهینه‌سازی سایت آن‌ها چه اتفاقی افتاده و چقدر روی ترافیک و ورودی آن تاثیرگذار بوده است.

شما می‌توانید خریدهای مشتریان را رصد و اینکه از کدام کانال وارد سایت شده‌اند را نیز ردیابی کنید. حتی با ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول می‌توانید بیابید که کدام کلمات کلیدی باعث ایجاد ترافیک در سایت می‌شوند.

  1. با SEO فرصت‌های بیشتری در معرض دید مشاغل آنلاین قرار می‌گیرد

و اما آخرین دلیل مهمی که آکادمی پورفیض دات کام مطرح می‌کند و می‌تواند شما را به یافتن پاسخی جامع برای سوال سئو چیست برساند، همیشه ابزاری برای کشف و استفاده از فرصت‌های جدید است.

معمولا برندهای معتبر از این فرصت‌ها نهایت استفاده را می‌برند و به درخشش بیشتر خود کمک می‌کنند. این یک شیوه بازاریابی واقعی برای برندسازی است. هر چقدر برندی بیشتر شناخته شود، روش‌های شکوفایی بیشتری در مقابل آن‌ها قرار می‌گیرد.

فرصت‌های مختلف سئو امروزه به شیوه‌های مختلفی به دست می‌آید. از ارائه محتوا و فرصت‌های دیجیتال و اجتماعی تا کمک به فروش، محصول و استراتژی‌های خدمات مشتری.

سئو کلاه سیاه چیست و چقدر درباره آن می‌دانید؟

ظاهر شدن در نتایج برتر جستجوهای گوگل همیشه برای کسب‌وکارهای اینترنتی مهم است، اما به هر حال در هر حوزه‌ای یک راه درست و اشتباهی وجود دارد. تکنیک‌های کلاه‌سیاه همان روش اشتباه سئو است که به جای ایجاد یک تجربه کاربری عالی، همواره سعی بر بازی دادن و فریب الگوریتم‌های گوگل دارد.

در سال‌های گذشته برخی از وب‌مستران عزیز برای آنکه موتورهای جستجوی گوگل را فریب دهند برای کسب رتبه بالاتر، کارهایی انجام می‌دادند که برخلاف قوانین بود. این‌ها در حقیقت تاکتیک‌های نادرستی هستند که هنوز هم برای مرورگرهای گوگل حل نشده‌اند و به محض مواجه با چنین مواردی، به جریمه ختم می‌شود.

این تکنیک‌های کلاه‌سیاه معمولا شامل پر کردن مطلب از کلمات کلیدی و استفاده از لینک‌ها هرز و اسپم غیرطبیعی به صورت پنهانی است.  استفاده مداوم از این شیوه، نه تنها به کسب نتایج برتر در گوگل نخواهد کرد، بلکه امکان دارد آسیب جدی به رتبه سایت بزند.

کمی درباره تکنیک‌های Black Hat بدانید

  • Keyword Stuffing؛ یکی از کارهایی که معمولا سئوکاران کلاه‌سیاه برای رتبه گرفتن از این شیوه استفاده می‌کردند، قرار دادن بیش از اندازه کلمات کلیدی پرطرفدار کاربر در مطلب بود. افزودن انواع مختلف کلمات کلیدی در جایی که هیچ ارزش افزوده‌ای ندارد، تجربه بدی را برای کاربران ایجاد می‌کند. همچنین ممکن است باعث شود صفحه شما برای جستجوهای بی‌ربط رتبه‌بندی شود.
  • Cloaking؛ نمایش یک بخش از محتوا به کاربران و محتوای متفاوت به موتورهای جستجوی گوگل است. معمولا سئوکاران  Black Hat این کار برای رتبه‌بندی محتواهای نا مرتبط سایت خود انجام می‌دادند.

این تنها بخشی از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه است، با کلیک روی لینک و ورود به آکادمی پورفیض دات کام می‌توانید اطلاعات بیشتری در این بار به دست آورید.

سئو کلاه سیاه چیست

متخصص سـئو چه توانایی‌هایی دارد؟

همه  فرآیند بهینه‌سازی موتورهای جستجوی گوگل را یک سئوکار حرفه‌ای می‌تواند به نتیجه برساند، اما مهم است که او توانایی و مهارت کافی داشته باشد. برخی از مهارت‌های ضروری متخصص سئو شامل موارد زیر هستند:

  • توانمند در یافتن بهترین و مرتبط‌ترین کلمات کلیدی
  • توانمند در تجزیه و تحلیل بخش سئو تکنیکال
  • توانایی ارائه راهکار برای سایت‌هایی که به خاطر بروزرسانی الگوریتم‌های گوگل جریمه و با افت شدید رتبه مواجه شده‌اند.
  • توانایی مدیریت و همکاری به صورت گروهی و تیمی
  • توانمند در ارائه و تدوین استراتژی متناسب با نیازهای کسب و کار
  • توانایی کار با ابزارهای مختلف آنالیز سایت مبدا و رقبا
  • توانمند در اجرای کمپین‌های سئوی خارج از صفحه مثل رپورتاژ آگهی
  • توانایی برقراری ارتباط با کارفرما و توجیه او برای انجام هر بخش از پروژه (برای مثال سئوکار باید بتواند به کارفرما بابت بودجه مورد نیاز برای هر بخش از فرآیند توضیح دهد و دلایل قانع‌کننده‌ای برای او مطرح کند.)

این موارد بیان شده، تنها بخشی از کارهایی هستند که متخصص و مشاور سئو می‌تواند روی سایت‎‌ها و پروژه‌های مختلف انجام دهد. او باید روحیه یادگیری مداوم و پیشرفت داشته باشد. دنیای سئو آنقدر گسترده است که تنها به همین موارد تئوری ختم نمی‌شود. یک متخصص نیاز دارد که همواره درباره الگوریتم‌ها و بروزرسانی‌های هسته گوگل مطالعه کند و از همه اخبار آن باخبر باشد.

گوگل از سایت‌هایی که توسط متخصصان حرفه‌ای سئو اداره می‌شوند و مطابق با قوانین آن بهینه‌سازی می‌شوند را دوست دارد. به هر حال این مهارت و هنر آن‌هاست که منجربه دیده شدن بیشتر یک سایت در میان میلیون‌ها صفحات فعال دیگر می‌شود.

معمولا سئوکار پورفیض به دنبال شیوه‌های طبیعی و مناسبی است که بتواند وب‌سایت‌های مختلف را به صدر نتایج گوگل برساند. پس از آن هم آموزش افرادیست که به حوزه بهینه‌سازی موتورهای جستجو علاقه دارند و می‌خواهند عنوان متخصص را از آن خود کنند.

متخصص سئو پور فیض

برای آشنایی بیشتر با متخصص سئو پورفیض و مشاهده روزمه کاری درخشان او، کلیک کنید.

نظرات