مزیت های دوره های آنلاین زبان

0

ایده آغاز کلاس های آنلاین زبان انگلیسی تقریبا اوایل سال ۲۰۱۰ و با گسترش کاربرد نرم افزار اسکایپ رشد کرد. این ایده ابتدا در وب سایت های خارجی عملی شد و سپس به داخل کشور ما منتقل شد. کلاس های آنلاین زبان انگلیسی ابتدا در شبکه های اجتماعی آغاز شد و سپس به وب سایت های شخصی سازی منتقل شد. این کلاس های آنلاین زبان ابتدا آنچنان مورد تایید قرار نگرفت ولی با ظهور ویروس کرونا و قرنطینه سراسری کل کشور بود که مزیت های اصلی این دوره برای همگان آشکار شد. امروز ما قصد داریم برای شما مزیت های کلی دروه های آنلاین زبان را بررسی کرده و به شما کمک کنیم بهترین آن ها را انتخاب کنید.

کلاس زبان آنلاین

استفاده از منابع متعدد

یکی از اصلی ترین مزایای حضور در کلاس آنلاین زبان انگلیسی استفاده از منابع متعدد مانند پادکست ، کتاب های گوناگون و فایل های کمک آموزشی تصویری است. در این کلاس ها مدرس فرصت این را دارد تا به منظور بالا بردن بهره وری کلاس ها روش های تدریس و منابع مختلفی را با هم تلفیق کند. این سبک از تدریس که به آن روش ساختن گرایی نیز گفته می شود پیش از این در دوره های سنتی عملی نبوده ولی به لطف دوره های آنلاین زبان انگلیسی عملی شده است. در این دوره ها که بیشتر تمرکز بر روی تمرین و تکرار است تلاش می شود به زبان آموز کمک کند در ابتدا با لغات بسیار محدود جملات کوتاه ساخته شده و سپس با گسترش دامنه لغات جملات بلندتر معنی دارد را بسازند.

تقویت هر چهار مهارت زبان انگلیسی

از آنجایی که در دوره های آنلاین مدرس قادر است روش های تدریس متعددی را با ابزار کمک آموزشی تلفیق کند فرصت این را نیز دارد که هر یک از مهارت ها را با روش متفاوتی آموزش دهد. یکی از مشکلاتی که سبب می شد مدرسین نتوانند دو مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ را به خوبی آموزش دهند کمبود ابزار کمک آموزشی بود ولی با ظهور دوره های آنلاین و استفاده از منابعی مانند پادکست این امکان وجود دارد که مدرس به صورت شخصی سازی شده مهارت را آموزش دهد.

کاهش هزینه ها

کلاس های آنلاین زبان انگلیسی نسبت به دوره های سنتی هزینه بسیاری پایین تری دارد. دوره های سنتی و حضوری که در آموزشگاه ها برگزار می شد برای سه ماه نزدیک به ۴۵۰ هزار تومان هزینه دارد ولی این در حالی است که دوره های آنلاین زبان انگلیسی برای یک دوره کامل تنها ۲ میلیون هزینه دارد. این در حالی است که ما اگر تمامی هزینه یک دوره حضوری را بخواهیم حساب کنیم فراتر از ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. این کاهش هزینه به بسیاری از زبان آموزان کمک می کند تا بتوانند زبان انگلیسی را با هزینه کم آموزش ببینند.

برنامه ریزی شخصی سازی شده

یکی از بهترین مزیت های کلاس های آنلاین محدود نبودن آن به زمان و مکان است. شما در این کلاس های می توانید بر اساس زمان بندی شخصی وارد کلاس ها شده و از مطالب ارائه شده بهره مند شوید. علاوه بر این از آنجایی که این کلاس ها به صورت فایل های صوتی و تصویری برگزار می شوند ، این کار برای زبان آموزان فراهم است تا به صورت دوره ای موارد آموزش داده شده را بازنگری کنند. این مورد را بسیاری از زبان آموزان از اصلی ترین مزیت های کلاس های آنلاین تلقی می کنند

کاهش استرس

یکی از مشکلاتی که زبان آموزان در کلاس های حضوری با آن مواجه هستند استرس صحبت کردن و پاسخ دادن به سوالات اساتید است. از آنجایی که زبان آموزان معمولا یک ترس ذاتی از اشتباه کردن با خود به همراه دارند تحت تاثیر این حس از انجام فعالیت های کلاسی واهمه داشته و تلاش می کنند اصلا صحبت نکنند.

بالا رفتن اعتماد به نفس

از آنجایی که اعتماد به نفس نقش بسیار بالایی در یادگیری زبان انگلیسی بازی می کند بسیاری از زبان آموزان به منظور بالا بردن عملکرد خود به آن نیاز دارند. در کلاس های آنلاین از آنجایی که زبان آموزان به صورت انفرادی تمرین های خود را انجام می دهند و رابطه ای با دیگر زبان آموزان ندارند به راحتی تمرینات را انجام می دهند و همین امر نیز سبب می شود اعتماد به نفس زبان آموزان به صورت تدریجی افزایش یابد.

انگلیش کلینیک

یکی از آموزشگاه ها معتبر و فوق العاده آنلاین زبان انگلیسی که سال ها در این عرصه فعالیت کرده است انگلیش کلینیک است. این آموزشگاه که توسط دکتر حامد رفیعی تاسیس شده است از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته است در طی این دوران بیش از ۳۸ هزار زبان آموز را فارغ التحصیل کند. این وب سایت در طی سال ها فعالیت خود از صدها پادکست ، ویدیوی آموزشی و کتاب های متفاوت استفاده کرده تا بهترین نتیجه را کسب کند. دکتر حامد رفیعی که سال ها در بخش آموزش حضوری و خصوصی فعالیت داشته با تلفق تجربیات خود در هر دو عرصه توانست است موفقیت های چشمگیری کسب کند.

نظرات