زمان بازی ایران و کانادا ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ تدارکاتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد

0

تاریخ و ساعت دقیق بازی ایران و کانادا ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ تدارکاتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

بازی ایران و کانادا ۱۴۰۱ از سری مسابقات تدارکاتی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر روز ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ در شهر ونکور برگزار میشود که در ادامه جزئیات بازی دوستانه ایران و کانادا از سری بازی های تدارکاتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و خلاصه بازی و محل بازی و ترکیب تیم ملی فوتبال ایران و تیم ملی فوتبال کانادا را در مجله حرف تازه میخوانید.

زمان و ساعت بازی ایران و کانادا 15 خرداد 1401 تدارکاتی جام جهانی 2022 قطر

زمان بازی دوستانه ایران و کانادا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد + ساعت و خلاصه بازی

بازی ایران و کره جنوبی از سری مسابقات تدارکاتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر روز ۱۵ یا ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در شهر ونکور کانادا برگزار میشود . این بازی در حالی در کانادا انجام میگیرد که حواشی زیادی را در پی داشته و اظهارنظر های چهره های سیاسی از جمله جاستین ترودو و رسانه ها امریکایی را در پی داشته است

از آنجایی که تیم های صعود کرده به جام جهانی ۲۰۲۲ تنها خرداد و مهر برای آماده سازی و هماهنگی فرصت دارند و به طور حتم تیم ملی تنها دو بازی دوستانه را در اردوی خرداد ماه پشت سر خواهد گذاشت. تا اکنون آن چیزی که به صورت رسمی اعلام شده دیدار با تیم ملی کانادا در شهر ونکوور در روز ۱۵ خرداد و ۲۱ خرداد با اکوادور است.

همچنین پس از بازی تدارکاتی با کانادا دومین حریف تدارکاتی تیم ملی نیز مشخص شده و ایران قرار ایت در ۲۱ خرداد به مصاف اکوادور که در گروه اول جام جهانی با هلند، قطر و سنگال هم گروه است می روند.

این دیدار هم قرار است ۱۱ ژوئن ( ۲۱ خرداد) در کانادا برگزار شود.

ترکیب ایران در مقابل تیم ملی فوتبال کانادا

لیست اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال ایران به سفارت کانادا در ترکیه بیش از نفراتی است که تیم ملی را در این سفر همراهی خواهند کرد به این دلیل که دست اسکوچیچ برای انتخاب لیست نهایی باز باشد.

حمید استیلی، مدیر تیم ملی فوتبال ایران این خبر را تایید کرد و گفت: « فهرست نهایی بازیکنان تیم ملی برای سفر به کانادا هنوز اعلام و مشخص نشده است. طبیعی است که برای تعداد بیشتری از بازیکنان درخواست ویزا کنیم، چرا که بعد از اعلام فهرست نهایی از سوی کادر فنی فرصت کافی برای دریافت ویزا وجود ندارد. بر این اساس تعداد اعلام شده برای لیست دریافت ویزا مطابق تعداد نفرات اعزامی به کانادا نخواهد بود. فدراسیون فوتبال همچنان به تلاش خودش ادامه می‌دهد تا در فیفا دی پیش‌رو دیدارهای بیشتری داشته باشیم و البته هدف ما این است که همچنان با تیم‌های قدرتمند و مدعی که می‌توانند به آماده‌سازی تیم ما کمک کنند بازی کنیم.»

تیم ملی فوتبال ایران روز ۱۵ خرداد در شهر ونکوور به مصاف تیم ملی کانادا می رود. به همین بهانه ملی پوشان ایران چند روز زودتر عازم ترکیه می شوند و بعد از یکی دو جلسه تمرین در این کشور و هم چنین دریافت ویزا از این کشور راهی شهر ونکوور خواهند شد.

تیم ملی فوتبال کشورمان نخستین دیدار تدارکاتى خود پیش از حضور در مسابقات جام جهانى ٢٠٢٢ قطر را ۱۵ خرداد در شهر ونکوور برابر تیم ملى کانادا برگزار مى کند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه دوم جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با انگلیس، آمریکا و برنده پلی آف اروپا (اسکاتلند، اوکراین و ولز) همگروه است.

حواشی

فدراسیون فوتبال کانادا با انتشار یک بیانیه کوتاه به شایعات درباره برگزاری دیدار تیم ملی این کشور مقابل ایران پاسخ داد.

در پی آغاز برخی تحرکات بلافاصله‌ پس از برنامه ریزی دیدار دوستانه کانادا مقابل ایران در شهر ونکوور که برای تاریخ ۱۵ خرداد برنامه ریزی شده است، روز گذشته خبرنگاران از جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم در این باره سوال کردند که وی اظهارنظری منفی درباره این مسابقه داشت.

با این حال فدراسیون فوتبال کانادا برای کاهش برخی حواشی و مباحث مطرح شده اقدام به انتشار بیانیه ای کرد تا به نوعی صحبت های نخست وزیر را هم رد کرده باشد.

در این بیانیه که امضای ساندرا گیج مدیر مارکتینگ این فدراسیون را پای خود دارد، چنین آمده است: «ما در فوتبال کانادا به قدرت ورزش و توانایی آن برای در کنار هم قراردادن افراد مختلف با پیش زمینه‌ها و باورهای سیاسی مختلف برای هدفی مشترک باور داریم. ایران یکی از ۳۲ تیم شرکت‌کننده در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است و فوتبال کانادا تمامی پروتکل‌های بین المللی در این دیدار را رعایت می‌کند. ما روی آماده‌سازی بازیکنان تیم ملی کشورمان برای رقابت در سطح جهانی تمرکز داریم.»

این بیانیه نشانگر استقلال کامل فدراسیون فوتبال کانادا هم هست. نهادی که می‌تواند دیدار مقابل ایران را برنامه‌ریزی کند حتی اگر نخست وزیر مخالف آن باشد.

نظرات