وضعیت اجاره بها مسکن در اصفهان

0

وضعیت اجاره بها مسکن در اصفهان

بازار کالاهای اساسی هنوز از شوک تغییر و افزایش ناگهانی قیمت ها بیرون نیامده است که فصل رهن و اجاره مسکن آغاز شده است. یک جستجوی ساده در وب سایت های تخصصی املاک همچون املاک داران ، کیلید و شابش و حتی سایت های نیازمندی ها مانند دیوار و شیپور، به وضوح نشان دهنده افزایش قیمت ها بسیار بیشتر از آن چیزی است که سال های پیش مستاجرها پیش روی خود می دیدند.

افزایش مبالغ رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان گاهی حتی تا دو برابر مبلغ سال های پیش، نه تنها زنگ خطر را به صدا در آورده است بلکه، خبر از کاهش شدید توان مستاجرها برای پرداخت اجاره بهای جدید و احتمالا مهاجرت معکوس و یا اجاره یک خانه توسط دو یا چندین خانوار را می دهد.

 رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان

در حالی که قیمت ها در چند ماه اخیر و حتی پیش از شروع فصل جابجایی، به صورتی کاملا غیر متعارف بالا رفته است، از طرفی تعداد فایل های رهن و اجاره نیز به شدت کاهش پیدا کرده است. کاهش تعداد فایل ها یا تعداد عرضه دو نوع ضرر برای مستاجرها به همراه دارد. یک اینکه قدرت انتخاب مستاجرها به علت عدم تطابق قیمت و متراژ با آنچه انان در توان دارند بسیار پایین می آید و دیگر آنکه قدرت چانه زنی کمتر شده چون عرضه رهن و اجاره آپارتمان در اصفهان مسکن توسط مالکین کمتر صورت می گیرد. در این صورت قیمت ها باز هم می تواند بالاتر از حد متعارف خود برود. این موضوع گاه می تواند به علت تمدید قرارداد توسط مستاجر فعلی باشد و یا گاهی می تواند به دلیل به انتظار نشستن موجران برای تصویب قیمت های جدید کالاهای مصرفی و یا حتی عدم عرضه منزل مسکونیشان در بازار اجاره باشد.

خرید و فروش آپارتمان در اصفهان

اگرچه دولت دو سال پیش هم تلاش کرد تا اجاره بها را به صورت دستوری و با مبالغی که خود تعیین می کند افزایش دهد اما این صحبت ها نه تنها در آن مدت جوابگو نبود بلکه در سال جاری هم با افزایش بیش از پیش مخارج زندگی و کاهش روز افزون ارزش پول ملی، بعید است که به گوش مالکان برود. همچنین افزایش قیمت خانه در این مدت و قوانین سخت گیرانه املاک خالی از سکنه ممکن است، بعضی از افراد را به عرضه واحد مسکونی خود برای فروش به بازار نیز مجبور نماید.

طبق وعده ها، دولت سیزدهم تمام تلاش خود را در سامان دهی بازار مسکن خواهد نمود و همین موضوع شاید کمی در این نابسامانی ها، قوت قلبی برای خانوارهای ایرانی محسوب شود اما، باز هم بازی یک به صفر به ضرر مستاجرهاست که هنوز زمان جابجایی ها شروع نشده باید به فکر راه چاره ای برای این گرانی ها باشند.

اما در نظر داشته باشیم که اگر این وعده هم مانند سایر پروژه های ملی به نتیجه دلخواه نرسد باعث بی اعتمادی به دولت جدید خواهد شد و در این صورت باز هم باری دیگر بر دوش عامه مردم گذاشته خواهد شد.

خرید خانه با سایت املاک داران

آخرین وضعیت مبالغ رهن و اجاره در بازار مسکن اصفهان

محله(خیابان) مساحت( متر مربع) ودیعه یا رهن(تومان) اجاره بها(تومان)
خیابان شریعتی ۱۸۰ ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۲،۶۰۰،۰۰۰
خیابان شیخ بهایی ۱۵۵ ۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۳،۰۰۰،۰۰۰
خیابان بازارچه ۱۵۰ ۶۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ۲،۰۰۰،۰۰۰
خیابان جابر انصاری ۱۰۵ ۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۴،۲۰۰،۰۰۰
خیابان صائب ۱۲۵ ۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۲،۰۰۰،۰۰۰
عاشق آباد ۱۲۰ ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ۲،۲۰۰،۰۰۰
خیابان شیخ صدوق ۱۵۵ ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۱۴،۰۰۰،۰۰۰
ملک شهر ۹۱ ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۴،۵۰۰،۰۰۰
پل تمدن ۱۲۵ ۱۵۰،۰۰۰،۰۰ ۲،۰۰۰،۰۰۰
مشتاق ۱۹۵ ۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۱۰،۰۰۰،۰۰۰
رزمندگان ۲۰۰ ۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۶،۰۰۰،۰۰۰
شفق ۷۴ ۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ۲،۰۰۰،۰۰۰
شهرک ولیعصر ۹۰ ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۳،۸۰۰،۰۰۰
عسگریه ۹۰ ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۳،۰۰۰،۰۰۰
شهید کشوری ۱۱۰ ۱۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ۵،۰۰۰،۰۰۰
سپاهان شهر ۱۲۵ ۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۵،۵۰۰،۰۰۰
خیابان ملاصدرا ۲۰۵ ۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۱۰،۰۰۰،۰۰۰
خیابان برازنده ۱۷۰ ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ۷،۰۰۰،۰۰۰
خیابان محتشم کاشانی ۸۱ ۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۳،۸۰۰،۰۰۰

املاک داران مرجع قیمت گذاری و فایلینگ رهن و اجاره

وضعیت اجاره بها مسکن در اصفهان

سامانه املاک داران علاوه بر فعالیت تخصصی خود در زمینه خرید و فروش آپارتمان در اصفهان ، کارشناسان باتجربه خود را برای پیدا کردن موارد متفاوت رهن و اجاره در سراسر شهر مامور نموده است تا با همکاری با سایر مشاورین املاک در سراسر شهر یک گام به نفع مستاجرین محترم حرکت نمایند.

در این استراتژی املاک داران قصد دارد قیمت رهن و اجاره مسکن در سال جاری را کارشناسی نموده و هم به مالک و هم به مستاجر، قیمت واقعی و صحیح را اطلاع دهد. در این صورت می توان از بسیاری از دلال بازی ها و سود های کلانی که به جیب افراد غیر حرفه ای می رود جلوگیری کرد و هم ملک را مستقیما به دست مصرف کننده رساند. در این صورت به مقدار زیادی از التهاب بازار اجاره نیز کم خواهد شد.

جشنواره های مکرر و طولانی مدت مجموعه املاک داران نیز دقیقا با همین هدف تعریف شده اند که بتوانند به اوضاع فعلی سرو سامان داده و از تب و تاب آن بکاهند. در نتیجه افراد می توانند با جستجوی amlakdaran.com در مرورگرهای متفاوت به تعداد زیادی فایل کارشناسی شده اجاره دسترسی پیدا کنند.

منبع: املاک داران

نظرات