خرید فرش کاشان از فروشگاه اینترنتی فرش امیر کبیر

0

فرش کاشان به عنوان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین فرش‌های دنیا شناخته شده است. این فرش از طرح‌های خاصی برخوردار می‌باشد. خاب فرش‌های کاشان بی‌نظیر هستند. قالی کاشان از طرح‌های زیبا، جذاب، متنوعی همچون محراب، ترنج، لچک ترنج و… برخوردار می‌باشد. ترنج به شکل لوزی، بیضی و دایره در وسط فرش‌های کاشان قرار دارد. یک سوم پهنای فرش را طول ترنج در برگرفته است. تحقیقات نشان می‌دهد یکی از گران‌بهاترین و مهم‌ترین سرمایه‌های فرهنگ ایرانی قالی کاشان می‌باشد. جذابیت، چشم نوازی، زیبایی و… قالی کاشان توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

 فرش

فرش

انواع طرح‌های فرش کاشان

طرح فرش‌های کاشان از تنوع فراوانی برخوردار است. از جمله طرح‌های کلاسیک فرش کاشان می‌توان به طرح لچک کاشان یا ترنج محراب اشاره کرد. طرح افشان به عنوان یکی دیگر از طرح‌های شاه‌عباسی معرفی شده است. افشان ترنج‌دار، افشان اسلیمی، افشان حیوان‌دار، افشان دسته گلی، افشان شکسته و… از جمله طرح‌های ویژه شاه‌عباسی می‌باشند.

طرح درختی و گلدانی: نکته قابل توجه این طرح تنوع بی‌نظر آن می‌باشد. به طوری‌که سرتاسر طرح را گلدان یا درخت پوشانده است بدون این‌که طرح تکرار شود. رنگ نقوش به حدی زیبا و دل‌فریب است که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. در حال حاضر بافت این طرح به صورت قالیچه صورت می‌گیرد که طرفداران زیادی را نیز به خود اختصاص داده است.

در کنار این طرح زیبا نقش‌هایی با طرح‌های شاخه، برگ، گل، صحنه‌هایی از تاریخ و… جلوه و زیبایی فرش‌های کاشان را چند برابر می‌کند. جهت خرید فرش‌هایی با طرح جذاب و زیبا به فروشگاه اینترنتی فرش امیر کبیر مراجعه کنید.

فرش کاشان

فرش کاشان

تار و پود فرش کاشان

جهت بافت فرش‌های کاشان، الیاف طبیعی همچون کرک، ابریشم، پنبه و پشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا جهت نخ خاب از الیاف کرک، ابریشم و پشم استفاده می‌شود. برای نخ، تار و پود از پنبه استفاده می‌شود. به طوری‌که برای بافت قالی‌های بسیار ظریف از نخ ابریشم استفاده می‌کنند. فرش کاشان بسیار ریز بافت و ظریف بافته می‌شود. همین امر سبب حالت برجسته نقش و طرح فرش می‌گردد. در قالی کاشان ارتفاع خاب متوسط و قالی‌ها به صورت لول بافته می‌شوند.

توجه به نکات مهم جهت خرید قالی کاشان

–         نقشه، طرح و رنگ فرش از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد.

–         لازم است با توجه به دکوراسیون داخلی منزل، نسبت به خرید قالی کاشان اقدام کنید.

–         ابعاد و اندازه فرش را در نظر داشته باشید.

–         چنان‌چه قصد خرید فرش جهت دکوراسیون منزل یا محیط کار خود دارید، می‌توانید فرش‌هایی با ابعاد کوچکتر خریداری کنید.

–         قالی‌چه‌ها جلوه زیبایی به پذیرایی یا اتاق دفتر کار شما می‌بخشند.

فروشگاه فرش امیر کبیر

شما می‌توانید جهت خرید فرش کاشان، فرش وینتیج، فرش آشپزخانه و… به وب‌سایت فرش امیر کبیر مراجعه کنید. این فروشگاه از فرش‌های متنوعی برخوردار می‌باشد. مراجعه اینترنتی به فروشگاه فرش امیر کبیر شما را در خرید انواع فرش از جمله فرش‌های وینتیج هفتصد و هزار و دویست شانه، کهنه نما و… یاری می‌کند. نقش و طرح فرش‌های ریز بافت کاشان فوق‌العاده و بی‌نظیر هستند. خرید اینترنتی به شما کمک می‌کند بدون صرف انرژی، وقت، هزینه و… فرش مورد نظر خود را به آسانی خریداری کنید.

قالی کاشان

قالی کاشان

نظرات