کاربردی ترین ظروف پیرکس اکسسوری

0

پیرکس چیست؟

در سال ۱۹۱۵، در یکی از آزمایشگاه‌های تحقیقاتی آمریکا ماده ای به نام شیشه‌ی بوروسیلیکات ساخته شد که امروزه با نام تجاری پیرکس شناخته می‌شود. در ساخت این ماده از سیلیکا و اکسید بارون که دارای ضریب انبساط حرارتی بسیار کم می‌باشد، استفاده شده است بنابراین همین امر سبب گردیده تا ظروف پیرکس در مقابل شوک‌های حرارتی مقاومت بالایی از خود نشان دهد که نتیجه این ویژگی کاربردهای فراوان این محصول در صنایع مختلف می باشد. از این رو در آزمایشگاه‌ها، الکترونیک، لوازم خانگی و یا تلسکوپ‌ها به وفور محصولاتی را مشاهده خواهید کرد که از این ماده ساخته شده‌اند.

 ظروف پیرکس اکسسوری

شرکت پیرکس پس از سال‌ها یعنی از سال ۱۹۸۰، ترکیبی از جوش شیرین و آهک را به مواد سازنده بوروسیلیکات اضافه نمود که باعث شد ضریب انبساط حرارتی آن افزایش یابد که این امر سبب شد تا مقاومت ظروف پیرکس در مقابل حرارت کاهش یابد. اما تفاوت های های پیرکس و شیشه تنها در این مورد خلاصه نشده است و موارد دیگری را نیز شامل می‌شود که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تفاوت پیرکس و شیشه

  • مقاومت در برابر حرارات : همانطور که گفته شد به دلیل تفاوت در مقدار ضریب انبساط، ظروف پیرکس مقاومت بیشتری نسبت به شیشه در مقابل حرارت و گرما از خود نشان می‌دهند.
  • سختی: می توان گفت که پیرکس ۴ تا ۶ برابر از شیشه‌های معمولی محکم تر می‌باشد در نتیجه در مقابل تغییر ناگهانی دما از خود واکنش نشان نمی دهد و ترک بر نمی‌دارد به همین دلیل است که به شیشه سخت نیز شهرت دارد.
  • پایداری شیمیایی: ترکیبات استفاده شده در شیشه بوروسیلیکات سبب شده است تا این ماده به دلیل پایداری شیمیایی در انرژی خورشیدی، منابع نور الکتریکی، بسته بندی داروی و .. کاربردهای فراوانی داشته باشد.

مهم ترین ویژگی‌های ظروف پیرکس

یکی از موارد استفاده از این مواد در ظروف آشپزخانه و خانگی می‌باشد که مزیت‌های آن باعث شده تا همواره با استقبال بسیاری روبرو گردد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت در برابر ضربه
  • قابلیت نگه داششتن گرما و جلوگیری از سرد شدن زود هنگام غذا
  • قابل استفاده در فر و مایکروویو
  • مناسب برای نگهداری غذا در فریزر و یخچال
  • ضد بو

باید توجه داشت که این ظروف محبوب و دوست داشتنی مانند هر محصول دیگر دارای نقطه ضعفی است و آن لکه دار شدن آن پس از استفاده و شست و شو می‌باشد. اما نگران نباشید چرا که این مشکل نیز قابل حل است و با استفاده از چند روش و رعایت نکاتی که به آنها اشاره خواهیم کرد به راحتی می‌توان آن این مورد را برطرف کرد.

ظروف پیرکس اکسسوری

لکه زدایی ظروف پیرکس

  • استفاده از برخی مواد در هنگام شست و شوی تاثیر بسزایی در از بین بردن لک های باقی مانده از غذا و یا سوختگی دارد. به طور مثال قرار دادن این محصولات به مدت ۱۵ ال ۲۰ دقیقه داخل محلول سرکه سفید و یا جوش شیرین همراه با مایع شوینده قبل از شستن می‌تواند در حل این مشکل مفید باشد. همچنین ریختن محلول آمونیاک و خشک کردن سریع آن نیز در از بین بردن لک‌های سوختگی مفید است.
  • حتما بلافاصله پس از استفاده آن ها را درون آب ولرم قرار دهید تا مواد غذایی چسبیده به آن به راحتی جدا شوند. فراموش نشود که استفاده از سیم ظرف شویی زبر و ساینده باعث ایجاد خط و خش بر روی این محصولات خواهد شد.
  • با استفاده از یک دستمال حوله ای نرم پس از شستن آن‌را خشک نمایید تا لک حاصل از آب پاک شود.
  • توصیه می‌شود جهت ماندگاری و دوام بالا و همچنین جلوگیری از ایجاد لکه سوختگی برای سرخ کردن مواد غذایی از آن ها استفاده نکنید.

کاربردی‌ترین ظروف پیـرکس اکسسوری

همانطور که گفته شد پیرکس جایگاه ویژه‌ای میان ظروف آشپزخانه دارد. از این رو فروشگاه برف پاییزه با توجه به استفاده گسترده این محصولات در رستوران‌ها، منازل و یا کافه تلاش نموده است تا با ارائه محصولات اکسسوری پیرکس همچون ست آبلیمو خوری، جا روغنی، قهوه جوش، شیرجوش، ست جا ادویه ای و دیگر موارد محصولات جدیدی با کاربردهای متنوع را در اختیار کاربران گرامی قرار دهد. در ادامه به معرفی برخی از این محصولات خواهیم پرداخت.

ظروف پیرکس اکسسوری

  • شیر جوش کلاسیک پیرکس: افرادی که کودک شیرخوار در منزل دارند و یا بدون خوردن چند لیوان قهوه و شیر نمی‌توانند روز خود را سپری کنند به خوبی می‌دانند که چقدر داشتن قهوه با شیر جوش کاربردی و لازم است. به علاوه طراحی کلاسیک این محصولات و داشتن دسته چوبی سبب گردیده است تا همه افراد خانواده بتوانند به راحتی از آن استفاده نمایند و به راحتی میزان ریختن مایعات را کنترل کنند.
  • فنجان شیشه‌ای ساده: با وجود تنوع بسیار بالای لیوان‌ها و طرح های متفاوت آن، هنوز افرادی وجود دارند که علاقه دارند چای خود را در لیوان های کلاسیک و شفاف بنوشند و از دیدن رنگ آن لذت ببرند. بنابراین فنجان شیشه ای برف پاییزه می‌تواند گزینه مناسبی برای کادو دادن به افرادی باشد که از در دست گرفتن لیوان چای خود و دیدن رنگ آن لذت می‌برند.
  • سس خوری پیرکس: حتما برای شما هم پیش آمده که در هنگام باز و بسته کردن و استفاده از سس مقداری از آن بر روی میز و یا لباس شما ریخته باشد و باعث ایجاد لک گردد. ظروف سس خوری پیرکس برف پاییزه به دلیل نوع طراحی و داشتن دسته چوبی باعث شده است تا به راحتی در هراندازه و میزان دلخواهی بر روی غذا و یا سالاد خود سس اضافه نمایید. همچنین به دلیل شفاف بودن این محصولات، ریختن سس های متفاوت در آن و قرار دادن در کنار میز غذا خوری می تواند زیبایی چشم‌نوازی به غذا بدهد.
  • آبلیمو خوری شیشه‌ای : برای اضافه کردن انواع چاشنی‌ها همچون آبلیمو، انواع سرکه، روغن زیتون، روغن سیر و دیگر انواع با توجه به نوع غذا می‌توان از ست‌های آب لیمو خوری استفاده نمود تا لذت چشیدن طعم غذا را دو چندان نمایند. این نوع محصولات برف پاییزه با کیفیتی بالا در اختیار کاربران عزیز جهت استفاده در مکان هایی مانند خانه، رستوران‌ها، طباخی‌ها، کافه‌ها و.. قرار داده شده است.

جمع بندی:

شیشه‌ی بوروسیلیکات که امروزه با نام تجاری پیرکس عرضه گردیده است به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت نسبت به دیگر انواع شیشه جایگاه ویژه ای در میان صنایع دارد. همین ویژگی سبب گردیده است تا بتوان از این شیشه در آزمایشگاه‌ها، الکترونیک و یا تلسکوپ ها استفاده نمود. اما یکی از کاربردهای فراوان پیرکس که با استقبال بی‌نظیر روبرو شده است در ظروف آشپزخانه می‌باشد.

تنوع و کیفیت بسیار بالا باعث شده است تا همواره طرفدارن خاص خود را در میان رستوران ها، کافه ها و خانم‌های خانه دار داشته باشد و همواره جزو پرفروش‌ترین وسایل آشپزخانه قرار گیرد.

اما باید در نظر داشت که با رعایت نکاتی در هنگام استفاده و یا شست و شو می‌توان ماندگاری و دوام این محصولات را طولانی‌تر نمود. به طور مثال می توانید از محلول جوش شیرین و یا سرکه سفید برای لکه زدایی قبل از شستن استفاده نمایید. و یا خشک کردن آن‌ها با یک حوله نرم می تواند از ایجاد و ماندگاری لکه جلوگیری نماید.

ظروف پیرکس اکسسوری

فروشگاه اینترنتی برف پاییزه با توجه به نیازها و استقبال کاربران از ظروف پیرکس اقدام به عرضه محصولات اکسسوری آن نموده است. وسایل آشپزخانه‌ای همچون ست آب لیمو خوری، شیر جوش و فنجان چای و… از با کیفیت ترین تولیدات این برند ایرانی می‌باشد که شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت برف پاییزه محصول مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایید.  توصیه می‌شود قبل از انتخاب هر محصولی محتوای آن را مطالعه و فرموده و به عکس ژورنالی آن توجه نمایید تا بهترین خرید را داشته باشید.

نظرات