مقایسه گوشی A31 با A51 سامسونگ؛ دو میان رده محبوب و طلایه دار سری A سامسونگ

1

مقایسه A31 با A51، مقایسه دو میان رده و دو مدل گوشی پرفروش و بسیار محبوب از سری A سامسونگ است که همیشه این سری به داشتن تکنولوژی روز دنیا، پردازنده های عالی، دوربین با کیفیت و صفحه نمایش بزرگ معروف بوده است. گوشی A51 ترکیبی از چندین پرچمدار است و A31 هم قابلیت های نسخه های قبلی خود را دارد. بنابراین انتخاب بین این دو میان رده دشوار است و ما هم تصمیم گرفته ایم به مقایسه دقیق هر دو بپردازیم تا تصمیم گیری برای خرید را ساده تر کنیم.

 مقایسه گوشی سامسونگ a31 , a51

مقایسه A31 با A51 کدام بهتر است؟

در این قسمت به مقایسه گوشی A31 سامسونگ با گوشی A51 سامسونگ از جنبه ها و معیارهای گوناگون پرداخته ایم که توصیه می کنیم قبل از خرید حتما مطالعه کنید:

  • صفحه نمایش و نوع طراحی (Screen & Design):

سایز صفحه گوشی A31 سامسونگ ۶٫۴ اینچی با فناوری Super AMOLED است که اختلاف بسیار کمی با سایز صفحه ۶٫۵ اینچی گوشی A51 سامسونگ با همان فناوری صفحه نمایش دارد اما در عوض حاشیه های دو طرف نمایشگر کمتر است. تراکم پیکسلی صفحه نمایش A31 سامسونگ ۴۱۱ پیکسل بر اینچ است که این میزان در گوشی A51 به ۴۰۵ پیکسل می رسد. این میزان اختلاف محسوس نیست و هر دو از کیفیت صفحه نمایش بسیار خوبی برخوردار هستند.

با مقایسه گوشی A31 با A51 از لحاظ نوع طراحی می بینیم که هر دو گوشی موبایل سامسونگ، از جنس متریال پلاستیک با روکش کروم ساخته شده اند. طراحی تمامی دکمه ها و درگاه ها شبیه به هم هستند. حاشیه های دور نمایشگر A31 پهن و ضخیم تر به نظر می رسد که از ظرافت طراحی آن کاسته است. صفحه نمایش گلکسی A51 برخلاف مدل A31 دارای شیشه گوریلا گلس ۳ است.

سنسور اثر انگشت در هر دو گوشی میان رده A31 و A51 زیر صفحه نمایش قرار دارد. وزن گوشی گلکسی A51 هم نسبت به A31 حدود ۱۳ گرم سبکتر است.

 

  • دوربین (Camera):

کسانی که به ثبت لحظه های با کیفیت در روز و شب اهمیت زیادی می دهند با دقت به تفاوت گوشی A31 با A51 توجه کنند. هر دو گوشی دارای دوربین ۴ لنز به فرم L در بخش پشتی هستند. لنز اصلی هر دو گوشی ۴۸ مگاپیکسل با رزولوشن ۶۰۰۰×۸۰۰۰ است. دوربین اولتراواید در گوشی A31 سامسونگ قدرت ۸ مگاپیکسلی دارد در صورتی که برای A51 به ۱۲ مگاپیکسل می رسد و این اولین تفاوت مهم این دو گوشی در دوربین است.

لنز اصلی هر دو گوشی با اینکه یکسان است اما کیفیت تصاویر ثبت شده در A51 سامسونگ بسیار طبیعی تر، شفاف و پررنگتر است. کیفیت ضبط ویدیو در مقایسه A31 با A51 هم قابل توجه است. لنزهای ماکرو و تشخیص عمق تصاویر در هر دو گوشی ۵ مگاپیکسلی است که با قابلیت های Bokeh Effect و Pro Mode برای ثبت دقیق جزئیات و پس زمینه عمل می کنند.

گوشی A51 سامسونگ می تواند با رزولوشن ۴K تا ۳۰FPS فیلمبرداری کند در حالی که A31 سامسونگ حداکثر تا ۱۰۸۰p قادر است. با این حال کیفیت تصاویر گرفته شده در هر دو گوشی اختلاف زیادی ندارند. اما این اختلاف در شب کاملا محسوس است.

تصاویر ثبت شده با گوشی گلکسی A31 در شب کیفیت و وضوح خوبی ندارند و نسبت به مدل A51 آپشن های کمتری برای آن در نظر گرفته شده است. دوربین جلو هر دو گوشی هم اختلاف زیادی نشان می دهند. با مقایسه گوشی گلکسی A31 با A51 متوجه می شویم که اختلاف دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مدل A51 با ۲۰ مگاپیکسلی A31 بسیار زیاد است. برای درک بهتر این اختلاف به رزولوشن ۴K گوشی A51 نسبت به فول اچ دی گوشی A31 فکر کنید.

مقایسه گوشی سامسونگ a31 , a51

  • عملکرد و حافظه ذخیره سازی (Performance & Storage):

مقایسه گلکسی A31 سامسونگ با گلکسی A51 سامسونگ از لحاظ عملکرد و حافظه هم اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که مستقیما روی رضایت شما از خرید تأثیر می گذارند.

گوشی موبایل سامسونگ A51 با پردازنده مرکزی انحصاری Exynos 9 Octa 9611 و A31 با Mediatek Helio P65 روانه بازار شده اند. هر دو ۸ هسته ای هستند با این تفاوت که در A51 (4 هسته ۱٫۷ و ۴ هسته ۲٫۳ گیگاهرتزی) قرار داده شده ولی در A31 (6 هسته ۱٫۷ و ۲ هسته ۲ گیگاهرتزی) قرار داده اند که نشان از برتری نسبی مدل A51 دارد هر چند چیپ ست های A31 جدیدتر هستند. پردازنده گرافیکی گوشی سامسونگ A51 مدل Mali-G72 MP3 و در A31 مدل Mali-G52 MC2 است که با مقایسه قدرت فلاپس آنها به اعداد ۲۵۹ فلاپس به ۵۶٫۴ فلاپس می رسیم که اختلاف بسیار زیادی است.

میزان رم در هر دو گوشی در مدل های ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی موجود است. حافظه ذخیره سازی هر دو گوشی در مدل های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی تولید شده با این تفاوت که در مدل A51، نسخه ۲۵۶ گیگابایتی هم تولید شده است. هر دو گوشی تا ۵۱۲ گیگابایت قابلیت درج کارت حافظه خارجی دارند. فرمت ذخیره سازی گوشی A51 هم از مدل UFS 2.0 است که نسبت به eMMC 5.1 در گوشی A31 عملکرد بهتری دارد.

 

  • شبکه و اتصالات:

مقایسه گوشی سامسونگ A31 با گوشی سامسونگ A51 هم قابل توجه است. هر دو مدل گوشی از نسخه ۵ وای فای پشتیبانی می کنند که خبر بسیار خوبی است. نسخه بلوتوث در هر دو مدل ۵ است و از آخرین فناوری درگاه USB یعنی USB-C 2.0 پشتیبانی می کنند.  جالب اینجاست که هر دو دارای فناوری NFC هم هستند.

مقایسه A31 با A51 مشخص می کند که هر دو گوشی دارای ۲ سیم کارت از نو نانو هستند ولی هیچ کدام از شبکه ۵G پشتیبانی نمی کنند.

 

  • باتری (Battery):

یکی از مهمترین تفاوت هایی که بین گوشی های موبایل باید توجه کنید باتری است. باتری گوشی A51 سامسونگ ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت (لیتیوم پلیمری، نسخه جدید) است در حالی که برای گوشی A31 به ۵۰۰۰ میلی آمپر (لیتیوم یونی، نسخه قدیمی) می رسد. توان شارژ هر دو گوشی ۱۵ واتی است و باتری ها قابل جدا شدن نیستند. امکان فست شارژ وجود دارد و در گوشی A51 بعد از گذشت ۴۵ دقیقه به ۵۰% می رسد در حالی که برای گوشی A31 این مدت زمان ۶۰ دقیقه است. مقایسه گوشی A31 و A51 در مدت زمان لازم برای شارژ کامل هم قابل توجه است. مدت زمان لازم برای فول شارژ شدن گوشی A51 حدود ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه است در حالی که برای گوشی A31 به ۲ ساعت و ۲۵ دقیقه می رسد.

مقایسه گوشی سامسونگ a31 , a51

  • نسخه سیستم عامل و سایر ویژگی ها (Operating System and Features):

مقایسه A31 با A51 در بخش سیستم عامل نشان دهنده بکارگیری اندروید ۱۰ برای هر دو گوشی است که امکان ارتقا به اندروید ۱۱ هم دارند. نوع طراحی کاربری در گوشی A51 از نوع One UI 3.0 است که کمی نسبت به گوشی A31 با مدل One UI 3.1 قدیمی تر به نظر می رسد که به دلیل تاریخ انتشار زودتر این گوشی است. ضمنا سیستم عامل گوشی A51 سامسونگ حدود ۴ گیگابایت فضای کمتری اشغال می کند.

برای خرید هر یک از این گوشی های میان رده ولی شبیه به پرچمدار سامسونگ و اطلاع از قیمت روز گوشی به شما فروشگاه فرنا را پیشنهاد می دهیم. شما می توانید هر یک از دو گوشی را با قیمت عالی و گارانتی اصل خریداری کنید.

1 دیدگاه در “مقایسه گوشی A31 با A51 سامسونگ؛ دو میان رده محبوب و طلایه دار سری A سامسونگ

  1. خمسه گفت:

    مقاله خوبی بود ممنون

نظرات