دلیل واریزی ۲ بار یارانه ۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی برای برخی خانوارها چیست؟

0

دلیل واریزی ۲ بار یارانه ۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی برای برخی خانوارها چیست؟ برخی سرپرستان خانوار مدعی شدند که دیشب ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ دو بار یارانه معیشتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی  به حسابشان واریز شده و گفته شده است که برای دو ماه می باشد. اما تاکنون اشاره ای به علت واریزی ۲ بار یارانه جبرانی نشده است.

دلیل واریزی 2 بار یارانه 300 - 400 هزار تومانی برای برخی خانوارها چیست؟

دلیل واریزی ۲ بار یارانه ۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی برای برخی خانوارها چیست؟

برخی سرپرستان خانوار مدعی شدند که دیشب ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ دو بار یارانه معیشتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی به حسابشان واریز شده و گفته شده است که برای دو ماه می باشد. اما تاکنون اشاره ای به علت واریزی ۲ بار یارانه جبرانی نشده است.

لازم به ذکر است که رئیسی در گفت‌گوی تلویزیونی گفت: سه دهک اول تقریباً هر نفر ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. دهک های چهارم تا نهم نیز هر نفر ۳۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی گفت: این کمک هزینه‌ای معیشتی برای دو ماه خواهد بود تا کالابرگ الکترونیکی آماده شود. ما دولتی صادق‌الوعد هستیم و این یارانه را پیش از اجرای طرح، برای مردم فراهم خواهیم کرد و به دست آنان خواهیم رساند.

لازم به ذکر است که مبالغ اعلام شده برای دو ماه به‌صورت نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد و زمان برداشت آن تا اعلام رسمی دولت در حساب مردم غیر قابل برداشت خواهد بود.

همچنین رئیسی گفت: البته آنچه به عنوان کمک معیشتی قرار است به نان تعلق گیرد با این کمک هزینه معیشتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی که قرار است به دهک‌های اقتصادی پرداخت شود، متفاوت است و در جای خودش پرداخت می‌شود و طبعا به این میزان یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی افزوده می‌شود.

وزیر اقتصاد آن بود که ۱۰ درصد از جمعیت کشور یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. وی در این خصوص گفت که به‌رغم آنکه پایگاه رفاه ایرانیان شواهد متعددی برای ۱۰ درصدی از جامعه که مشمول یارانه‌ها نیستند در اختیار دارد، این امکان فراهم شده که افراد با مراجعه به سایت‌های مربوطه که در روزهای آینده توسط وزارت رفاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، درخواست دریافت یارانه خود را ثبت کنند.

همانطور که می دانیدیارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شده؛ اما غیرقابل‌برداشت است. در این خصوص افرادی که این کم معیشتی به آن‌ها پرداخت نخواهد شد، می‌توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت اعتراض کنند.

نظرات