بیوگرافی گیتی پاشایی همسر مسعود کیمیایی از خوانندگی تا درگذشت + حواشی زندگی

0

بیوگرافی گیتی پاشایی همسر مسعود کیمیایی از خوانندگی تا درگذشت + حواشی زندگی

بیوگرافی و زندگی گیتی پاشایی همسر دوم مسعود کیمیایی از خوانندگی تا درگذشت و پسرش پولاد کیمیایی + حواشی زندگی شخصی و هنری گیتی پاشایی خواننده قبل از انقلاب با عکس و جنجال های زندگی از ازدواج تا بیماری و درگذشت گیتی پاشایی مادر پولاد کیمیایی با عکس و تصاویر او در ادامه در این مقاله گرد آورده ایم.

بیوگرافی گیتی پاشایی همسر مسعود کیمیایی از خوانندگی تا درگذشت + حواشی زندگی

بیوگرافی گیتی پاشایی خواننده

گیتی پاشایی (Giti Pashaei) خواننده قبل از انقلاب متولد ۲۳ خرداد ۱۳۱۹ در تهران، خواننده، آهنگساز، بازیگر اهل ایران بود که در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۴ بر اثر سرطان سینه درگذشت و در قطعه ۱۰۳ ردیف ۱۴۲ شماره ۳۱ در بهشت زهرا به خاک سپرده شد. گیتی پاشایی همسر مسعود کیمیایی کارگردان سرشناس سینمای ایران و مادر پولاد کیمیایی بازیگر کشورمان می باشد

بیوگرافی گیتی پاشایی خواننده

زندگی

گیتی پاشایی تهرانی (زاده ۲۳ خرداد ۱۳۱۹ – درگذشته ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۴) خواننده، آهنگساز و بازیگر ایرانی بود. وی در خانواده ای کاملا هنرمند و اهل موسیقی پای به عرصه وجود گذاشت.

جعفر منصوری شاعر و استاد تار و خط پدر بزرگش بود که نوازندگی تار و سه‌تار را به مادر گیتی آموخت و بدین ترتیب گیتی از طریق مادرش با موسیقی آشنا شد.

او از کودکی با ساز و موسیقی آشنایی داشت و از محضر استایدی چون: فرامرز پایور، مهدی فروغ و محمود کریمی بهره برد. پس از مدتی برای تکمیل آموخته ای خود در زمینه موسیقی برای ادامه تحصیل روانه امریکا شد و در سیتی کالج نیویورک در رشته معماری مشغول به تحصیل شد و در سیاتل، واشینگتن آمریکا لیسانس هارمونی و ارکستراسیون فراگرفت.

زندگی گیتی پاشایی خواننده

سال های فعالیت

گیتی پاشایی یکی از خوانندگان و بازیگران قبل از انقلاب بود که با ترانه لی لی حوضک و تمنا و خدا مهربونه بر زبان ها افتاد. او دارای مدرک تحصیلی رشته معماری در سیتی جا کالج نیویورک و لیسانس هارمونی و ارکستراسیون در سیاتل، واشینگتن بود که توسط همسرش مسعود کیمیایی وارد بازیگری در سینما شد.

ازدواج گیتی پاشایی و مسعود کیمیایی

او در سال ۱۳۴۸ با مسعود کیمیایی کارگردان و فیلمساز ازدواج کرد و ثمره این ازدواج یک پسر به نام پولاد است که در سال ۵۹ متولد شد و در حال حاضر در زمینه بازیگری و کارگردانی در ایران فعالیت دارد.

مسعود کیمیایی در روز ۷ مرداد ۱۳۲۰ در کوچه سید ابراهیم خیابان ری تهران زاده شد. او دو خواهر و یک برادر دارد و بعد از پایان دبیرستان به موسیقی علاقه‌مند شد . او تاکنون سه بار ازدواج کرده است. او پس از طلاق از همسر اولش که دختری به نام «گیلا» از او دارد، با گیتی پاشایی (آهنگساز و خواننده۱۳۷۰–۱۳۴۸) ازدواج کرد که حاصل آن پولاد کیمیایی بود و پس از آن با گوگوش، خواننده سرشناس (۱۳۸۲–۱۳۷۰) ازدواج کرد.

پولاد فرزند گیتی پاشایی، در ۲۳ تیر سال ۱۳۵۹ در تهران به دنیا آمد. شروع فعالیت سینمایی او با فیلم سرب (مسعود کیمیایی) به عنوان بازیگر در سال ۱۳۶۷ بود. با حضور در فیلم تجارت ساختهٔ پدرش، از آلمان به ایران آمد و در ایران ماند و در فیلم‌های پدرش در نقش‌های دوم ظاهر شد.

عکس های گیتی پاشایی مادر پولاد کیمیایی

همکاری با رادیو و تلویزیون

پاشایی پس از بازگشت از آمریکا در اواخر دهه چهل، فعالیت رسمی خود را با خوانندگی در رادیو و تلویزیون آغاز کرد و به خواندن تصنیف‌های مردمی مشغول شد. ترانه‌های «شب من شب تو»، «دل بوالهوس»، «گل مریم» و «یه دل دارم» از جمله ترانه‌هایی است که او در آن زمان خوانده بود.

در سال ۱۳۵۴ به عرفان و تصوّف روی آورد و سپس بر روی شعرهای شاعران معاصر چون مهدی اخوان ثالث، احمدرضا احمدی، محمدعلی سپانلو و نصرت فرزانه آهنگسازی کرد.

ورود به بازیگری

گیتی پاشایی که پیش از انقلاب به فعالیت خوانندگی و بازیگری می‌پرداخت، پس از انقلاب بر حرفه آهنگسازی متمرکز شد و در فیلم‌های «سرب»، «تیغ و ابریشم» و «گروهبان» با مسعود کیمیایی همکاری داشت.

این هنرمند فقید در کنار موسیقی و خوانندگی، تجریه بازیگری در سینما را نیز دارد. او در سال ۱۳۵۶ در فیلم سفر سنگ به کارگردانی همسرش مسعود کیمیایی به عنوان بازیگر حضور یافت، اما ادامه نداد و از بازیگری کناره گیری کرد.

گیتی پاشایی سال های بعد از انقلاب کجا بود

گیتی خواننده قدیم پس از پیروزی انقلاب در کنار همسرش در ایران ماند و زندگی کرد. اما مدتی نیز در آلمان و آمریکا در کنار همسر و پسرش پولاد زندگی کرد و دوباره به وطن بازگشت.

او در سال ۱۳۶۸ به آلمان رفت و در هامبورگ یک دوره موسیقی کلیسایی و ترانه‌های مذهبی را در نوریک هوخ شوله گذراند.

او پس از انقلاب به‌طور جدی به کار آهنگ‌سازی پرداخت و با سه فیلم «تیغ و ابریشم» (۱۳۶۵)، «سرب» (۱۳۶۷) و «گروهبان» (۱۳۶۹) هر سه به کارگردانی مسعود کیمیایی به عنوان آهنگساز فیلم شناخته شد.

علت درگذشت گیتی پاشایی

علت درگذشت گیتی پاشایی

وی در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۴ بر اثر بیماری سرطان سینه در سن ۵۴ سالگی در تهران درگذشت و آدرس مزار گیتی پاشایی در قطعه ۱۰۳ ردیف ۱۴۲ شماره ۳۱ بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

ماجرای گوگوش و خیانت

در برخی رسانه ها گفته شده کهفائقه اتشین به ایشان خیانت کرده، اما در جدیدترین مصاحبه ای که گوگوش با هما سرشار داشته، گفت که من با پوری بنایی و گیتی دوست بودیم و هیچوقت خیانت نکردم. زمانی که گیتی برای مداوا به آلمان رفت، پسر و همسرش را به من سپرد.

آثار هنری و آهنگ ها

سفر سنگ» (۱۳۵۶، مسعود کیمیایی) در نقش فاطمه

آهنگساز

۱ – «تیغ و ابریشم» (۱۳۶۴، مسعود کیمیایی)
۲ – «سرب» (۱۳۶۷، مسعود کیمیایی)
۳ – «گروهبان» (۱۳۶۹، مسعود کیمیایی)

نظرات