بیوگرافی کانگ سو یون بازیگر کره ای و همسرش + عکس درگذشت و آثار

1

بیوگرافی کانگ سو یون بازیگر کره ای و همسرش + عکس درگذشت و آثار

بیوگرافی و سوابق کانگ سو یون بازیگر کره ای متولد سال ۱۹۶۶ در سئول ۷ می ۲۰۲۲ در سن ۵۵ سالگی درگذشت. بیوگرافی کانگ سو یون بازیگر کره ای و همسرش همراه با عکس و سوابق هنری تا فیلم ها و سریال ها و پیج اینستاگرام او و علت فوت و علت درگذشت کانگ سو یون بازیگر معروف کره ای در ۸ مه ۲۰۲۲ میخوانید

بیوگرافی کانگ سو یون بازیگر کره ای و همسرش + عکس درگذشت و آثار

بیوگرافی کانگ سو یون

کانگ سو یون (Kang Soo-Yeon) متولد ۱۸ آگوست ۱۹۶۶ در سئول، کره جنوبی، بازیگر و هنرپیشه اهل کره جنوبی بود که در ۷ مه ۲۰۲۲ در سن ۵۵ سالگی درگذشت. او یکی از بازیگران پررکار و معروف کشور کره جنوبی بود که در آثار سینمایی و سریال های زیادی ایفای نقش کرده بود. «کانگ سو-یون» پیشگام و اسطوره سینمای موج نو کره و اولین زن آسیایی برنده جایزه بازیگری از جشنواره “ونیز” بود

زندگی شخصی کانگ سو یون بازیگر کره ای

سوابق بازیگری

سو یون از سال ۱۹۶۹ از کودکی وارد حرفه سینما و بازیگری شد و توانست به موفقیت و شهرت زیادی دست یابد. اوج موفقیت و شهرت او به اواسط دهه ۱۹۸۰ تا پایان دهه ۱۹۹۰ برمی گردد.

کانگ حرفه بازیگری خود را از دوران کودکی آغاز کرد و با خاطرات یک دانش‌آموز دبیرستانی در KBS 1TV (1983-1984)، و فیلم‌های کمدی شکار نهنگ ۲ (۱۹۸۵) و طرح جوانی میمی و چولسو (۱۹۸۷) به رسمیت شناخته شد.

اما اوج شهرت او با بازی در فیلم «زن جانشین» در سال (۱۹۸۷) بود. وی اولین بازیگر کره ای است که در یک جشنواره بزرگ بین المللی جایزه دریافت کرد. کانگ در سال ۱۹۸۹، جایزه برنز سنت جورج را به عنوان بازیگر در شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو دریافت کرد

فیلم های کانگ سو یون

از جمله فیلم هایی که در آنها بازی کرده است می توان به فیلم «زن جایگزین»، جانگ سون وو، جاده به مسیر مسابقه (۱۹۹۱)، آن زن، آن مرد (۱۹۹۳)، فیلم آخرین رابطه عشقی آنها (۱۹۹۶) – اولین شب دخترانه سو (۱۹۹۸). جاده به مسیر و «آن چه سقوط بال دارد» (۱۹۹۰)، «آبی در تو» (۱۹۹۲) و «تنها برو مثل شاخ موسو» (۱۹۹۵) و سریال تاریخی و موفق «خانم‌های قصر» (۲۰۰۱)… اشاره کرد.

این بازیگر کره ای تجربه داوری در جشنواره بین المللی فیلم توکیو و عضویت هیئت داوران هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو در سال ۱۹۹۱ را در کارنامه خود دارد و به عنوان بازیگری پرکار در حرفه‌ای که بیش از ۵۰ سال به طول انجامید، در بیش از ۴۰ فیلم بازی کرد.

آخرین فیلم او که در زمان حیاتش اکران شد جوری (۲۰۱۳) بود. پس از ۹ سال وقفه، او قرار بود با فیلم اصلی نتفلیکس Jung_E به کارگردانی یون سانگ هو به فیلم بازگردد. این فیلم که فیلمبرداری آن در ژانویه ۲۰۲۲ به پایان رسید، قرار است بعد از مرگ در اواخر سال اکران شود.

علت فوت و علت درگذشت کانگ سو یون

علت فوت و علت درگذشت کانگ سو یون بازیگر کره ای

کانگ در ۷ می ۲۰۲۲ پس از سقوط بر اثر خونریزی مغزی در خانه خود در جنوب سئول درگذشت. او دو روز پس از ایست قلبی و بیهوش شدن در خانه اش تحت درمان قرار گرفته بود.

«کیم دونگ هو» رئیس سابق هیات مدیره جشنواره بین المللی فیلم بوسان (BIFF) اعلام کرد: «مراسم خاکسپاری این بازیگر روز چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح برگزار می شود و از طریق کانال یوتیوب شورای فیلم کره به طور زنده پخش می شود.

1 دیدگاه در “بیوگرافی کانگ سو یون بازیگر کره ای و همسرش + عکس درگذشت و آثار

  1. حنانه گفت:
    2
    1

    Great blessings and great memory. God bless her .I am so sad .but she is passed away in 2021😢🖤

نظرات