بیوگرافی و عکسهای امیررضا دلاوری بازیگر و همسرش

0

بیوگرافی و عکسهای امیررضا دلاوری بازیگر و همسرش

امیررضا دلاوری از بازیگران خوب سینما , تلویزیون و تئاتر در ایران است. وی دارای مدرک تحصیلی دیپلم علوم تجربی است.

امیررضا دلاوری

بیوگرافی امیررضا دلاوری

امیررضا دلاوری متولد ۱۷ مرداد ماه سال ۱۳۵۵ در تهران است. وی اولین فرزند خانواده است و دو برادر کوچک تر از خود به نام های احسان و اشکان دارد. پدر امیررضا دلاوری بازنشسته نیروی هوایی و مادرش هم دبیر ریاضی هستند. وی در زدن تنبک و سه تار مهارت دارد و در موسیقی سنتی فعالیت داشته است.

همسر امیررضا دلاوری

امیررضا دلاوری با الهام مردادی ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک دختر زیبا بنام دیار است.
دلاوری در مورد دخترش می گوید : دیار در خانه بیشتر با من بازی می‌كند تا مادرش. بعضی وقت‌ها با هم ساز می‌زنیم و می‌خوانیم. جالب اینكه من برای تمرین یكی از نقش‌هایم مدتی در اتاقم آهنگی كردی را می‌خواندم و دیار بدون آنكه كنار من حضور داشته باشد این آهنگ را یاد گرفته بود و می‌خواند.

امیررضا دلاوری

شروع فعالیت امیررضا دلاوری

امیر رضا بازیگری را در دوران دبیرستان با شرکت در تئاترهای مدرسه شروع کرد و اواخر سال ۷۳ توسط یکی از دوستانش به تئاتر شهر معرفی شد تا نمایشی را به اسم ((العشق به قوت العشق)) برای آموزش و پرورش منطقه ۱۰ کار کند. سال ۷۴ بود که اولین کار تصویری اش را انجام داد که در واقع یک کلیپ موسیقی ساخته مسعود آب پرور بود و از طریق ایشان به دفاتر دیگر معرفی شد و بالاخره کار خود را با سریال مهر خوبان و ترور شروع کرد. و با ما چند نفر چهره شد.

آثار امیررضا دلاوری

سینما

ترانه ۱۳۹۶
آزاد به قید شرط ۱۳۹۵
چ[۳] ۱۳۹۲
فردا ۱۳۹۲
روز روشن ۱۳۹۱
خودزنی ۱۳۹۰
مهتاب روی سکو ۱۳۸۹
مخمصه ۱۳۸۶
نفوذی ۱۳۸۷
سایاب ۱۳۸۶
جنایت ۱۳۸۲
عاشق مترسک ۱۳۸۲
متولد ماه مهر ۱۳۷۸

امیررضا دلاوری

تلویزیون

آنام ۱۳۹۶
پریا ۱۳۹۵
یادداشت‌های زن خانه‌دار ۱۳۹۴
زخم ۱۳۹۳
بیدار باش ۱۳۹۱
قتل در ساختمان ۸۵ ۱۳۸۸‏
هوش سیاه ۱۳۸۹
ساختمان ۸۵ ۱۳۸۹
قلب یخی ۱۳۸۹
عملیات ۱۲۵ (سری اول) ۱۳۸۷
دری به خانه خورشید
جاده مرگ
مسافر
آن جا که زاده شدم ۱۳۸۷
کاشی چهل ۱۳۸۷
پاتوق ۱۳۸۷–۱۳۸۶
سایاب ۱۳۸۶‏
بیداری ۱۳۸۶
کاراگاه علوی ۱۳۸۶
ما چند نفر ۱۳۸۵
پایان نمایش ۱۳۸۴
مختارنامه ۱۳۸۳
آهوی ماه نهم ۱۳۸۳
آبی مثل دریا ۱۳۸۱
شب مهتابی ۱۳۸۰
بگذار آفتاب برآید ۱۳۷۸–۱۳۷۷
شن‌های کف رودخانه ۱۳۷۶
تجربه ۱۳۷۶‏
مهر خوبان ۱۳۷۴
ترور ۱۳۷۴
فروغ بی‌پایان ۱۳۷۴‏

سریال گشت پلیس

وی آثار بسیاری هم در تئاتر دارد.

امیررضا دلاوری

عکسهای امیررضا دلاوری

امیررضا دلاوری

امیررضا دلاوری

امیررضا دلاوری

امیررضا دلاوری

امیررضا دلاوری

امیررضا دلاوری

امیررضا دلاوری

امیررضا دلاوری

مصاحبه با امیررضا دلاوری

فرزند‌دار شدن شبیه و قابل مقایسه با هیچ حس دیگری نیست

امیررضا دلاوری: من فكر می‌كنم هیچ مرحله‌ای در زندگی نیست كه مانند بچه‌دار شدن باشد. بعضی از احساسات ممكن است شبیه هم باشند و شما قبلا تجربه كرده باشید اما فرزند‌دار شدن شبیه و قابل مقایسه با هیچ حس دیگری نیست و هرچقدر هم برای كسی كه هنوز صاحب فرزند نشده این حس را تعریف كنید و او هم در جواب بگوید« درك می‌كنم » باز هم مطمئن باشید تا خودش این حس را تجربه نكند به درك درستی هم نخواهد رسید.

حس عاشقانه و حس مسوولیتی كه نسبت به فرزند دارید نسبت به هیچ چیز و هیچ شخص دیگری ندارید و آنقدر این حس قوی است كه می‌توان ادعا كرد زندگی را به دو بخش قبل و بعد از تولد فرزند تقسیم می‌كند.

الهام مرادی: همان طور كه همسرم اشاره كردند حس مادر یا پدر شدن تا برای كسی پیش نیاید به درستی آن را درك نخواهد كرد. من تازه می‌فهمم وقتی یك مادر می‌گوید فرزندم همه زندگی‌ام است یعنی چه. چون الان دیار همه زندگی من است. یك دوستی داشتم كه می‌گفت: « هر وقت خواستی خودت رو فراموش كنی بچه‌دار شو» و حالا مفهوم آن جمله را درك می‌كنم چون اولویت زندگی‌ام دخترم است؛ مثلا من تا پیش از تولد دیار اهل ورزش بودم ولی به خاطر دخترم خیلی از علایقم را كنار گذاشته‌ام و به كارها و كلاس‌های او می‌رسم.

دوست داشتم دختر‌دار شوم

امیررضا دلاوری: من خواهر نداشتم و دختری در خانه‌مان نبود؛ به همین خاطر دوست داشتم فرزندم دختر باشد. فكر می‌كنم اكثر آقایون دوست دارند دختر داشته باشند و من هم وقتی فهیمدم فرزندمان دختر است خوشحال شدم. البته معتقد بودم فرقی ندارد و مهم سالم بودن بچه است و در صورتی كه پسر هم بود خوشحال می‌شدم ولی با دختر‌دار شدن خوشحال‌تر شدم. (می خندد) دوست داشتم اسم دخترم تك باشد

امیررضا دلاوری: پیش از به دنیا آمدن دخترم یك سری اسم كه با دال شروع می‌شوند انتخاب كردیم و دوست داشتیم اسمش با نام فامیلی‌اش هماهنگ باشد. همچنین دوست داشتیم دخترمان نامی متفاوت و تك داشته باشد. همسرم اسم دیار را شنیده بود و به نظر من هم زیبا آمد. ضمن اینكه « دیار دلاوری » سر هم خیلی خوش معنا می‌شود. به این نكته هم توجه داشتیم كه بعضی اسم‌ها در كودكی با مزه و زیبا هستند ولی در بزرگسالی وقتی پیشوند آقا یا خانم كنارشان قرار می‌گیرد مضحك می‌شوند.

دیار و پیشنهاد بازیگری

دیار دلاوری: شغل بابا را دوست دارم اما دلم نمی‌خواهد بازیگر شوم. موسیقی را بیشتر دوست دارم.

امیررضا دلاوری: دیار استعداد خواندن و استعداد موسیقایی دارد و ریتم و آهنگ را می‌شناسد. چند سال پیش آهنگ« چرا رفتی » آقای همایون شجریان را با صدای كودكانه‌اش خواند و مهدی پاكدل آن را در صفحه اینستاگرامش گذاشت كه به سرعت در شبكه‌های اجتماعی پخش شد.

الهام مرادی: دیار عاشق آهنگ‌های بنیامین است و به زبان خودش به ایشان می‌گوید « بی‌نامین ». ما معمولا در ماشین حق نداریم آهنگ خواننده دیگری را گوش كنیم؛ مگر اینكه دیار به ما اجازه دهد بین آهنگ‌های به قول خودش « بنامین » یك آهنگ گوش كنیم؛ تازه به شرطی كه حتما آهنگ بعدی باز هم بنیامین باشد. (می‌خندد) جالب است بدانید نخستین‌بار كه دیار را برای تماشای كنسرت بنیامین برده بودیم، در پشت صحنه بنیامین ما را دید و از شباهت دیار با دخترش بارانا تعجب كرد.

نظرات